Forbes Israel Logo

תכנון קודם לכל: כך תצלחו את 90 הימים הראשונים כבכירים בחברה

סדרת כתבות מיוחדת: נכנסים לתפקיד בכיר? כך תצלחו את 90 הימים הראשונים | צילום: Shutterstock
סדרת כתבות מיוחדת: נכנסים לתפקיד בכיר? כך תצלחו את 90 הימים הראשונים | צילום: Shutterstock
החודשים הראשונים בתפקיד בכיר בחברה חדשה הם הבסיס עליו תיבנה הצלחתכם בעתיד, לכן עליכם לתכנן היטב את הימים המכריעים הללו. כך תעשו זאת נכון בכמה צעדים פשוטים

Contributors

חברי הנהלה בכירים מחזיקים בממוצע 4.9 שנים בתפקיד לפני שהם עוזבים או מועזבים לתפקיד בחברה אחרת. הסיבות לכך הן רבות ומעידות על פוטנציאל שחיקה גבוה ואין ספור דרכים להיכשל בהם בקרב תפקידים מהסוג הזה. הדרך לייצר לעצמכם מסלול הצלחה בתפקיד בכיר חדש, עוברת בבניית תכנית סדורה ל-90 הימים הראשונים שלכם בחברה. התקופה הזו היא הקריטית להמשך הקריירה שלכם, במיוחד בטווח הקצר- בחברה שבה התחלתם לעבוד.

כל שבוע בתקופה זו חייב להיות מנוהל ומתוכנן מצידכם כדי לוודא שאתם מבינים לאן נכנסתם, מה מצופה ממכם, מה אתם מצפים מעצמכם ומהארגון, איך אתם משתלבים בצוות ההנהלה ובמערך הקיים שאתם הולכים להוביל ואיך אפשר למקסם את ההשפעה שיש לכם על העשייה שלכם ועל הארגון כולו.

דבר מעניין נוסף הוא שכשאתם חותמים על הסכם העסקה בחברה, חשוב להבין שאתם מקבלים מהמנכ"ל ומהשותפים 'ציון גבוה' מאוד – בהתאם לציפיות שלהם. האתגר הוא לשמר את הציון הגבוה הזה לאורך כל הדרך. דבר לא פחות מאתגר הוא העובדה שבמקביל, תקבלו 'ציון נמוך' מכל שאר הצוותים שלכם במחלקה. הסיבה לכך היא פשוטה- פשוט עוד לא הכרתם ולא הוכחתם את עצמכם עדיין, כך שהמטרה שלכם היא לקבל גם מהם ציון גבוה ופה מדובר כבר בתהליך שייקח זמן והוא חלק מהתכנית הרוחבית שלכם.

בסדרת כתבות זו, נמפה את הפעולות שיש לעשות כאשר אתם נכנסים לתפקיד בכיר בחברה ונחלק את התהליך לשלבים. בכל שלב נזכיר מתי הוא צריך להתחיל, מתי הוא צריך להסתיים, מה היעד שלו.

באנר הרופאים הטובים בישראל 2021
לרכישת גיליון הרופאים הטובים 2021 בגרסה מודפסת או דיגיטלית

כאמור, היעד של שלושת החודשים הראשונים בתפקיד הוא לייצר אמון בין כל הצדדים- מול המנכ"ל והשותפים, עם הקולגות, צוות ההנהלה שאתו תעבדו, הצוותים שתובילו וחשוב מכל- מול עצמכם. בניית ביטחון עצמי המבוסס על עשייה טובה ועל יישור קו בין כל הגורמים הרלוונטיים הם הבסיס להצלחה בתחילת הדרך.

בחלק הראשון בסדרת הכתבות אציג מחקר שיעזור לכם להבין לאן אתם נכנסים ואיך, ומה הציפיות מכם ושלכם מהחברה החדשה. בחלק השני אפרט על תכנון "מלמטה למעלה", ובחלק השלישי אפרט כיצד ניתן להוציא לפועל פרויקטים כדי לסנכרן בין הגורמים.

שלב התכנון הוא שלב מכריע ב-90 הימים הראשונים שלכם כבכירים בחברה | צילום: Shutterstock
שיחה אישית עם המנכ"ל תסייע לכם ליישר קו בתחילת הדרך | צילום: Shutterstock

השלב הראשון: תיאום ציפיות

בשלב ראשון זה, היעד שלכם הוא לנתח את הסיטואציה בשלב המוקדם ביותר. מבחינת התזמון, עליכם לעשות זאת עוד לפני היום הראשון שלכם בעבודה ולסיים את התהליך כבר בחודש הראשון שלכם בתפקיד.

כשתכנסו לתפקיד בכיר, עליכם לקחת בחשבון שתכתיבו את סדר היום ולכן כדאי לגשת לדברים בצורה מתוכננת, על ידי ביצוע מחקר מעמיק על החברה החדשה ועל בעלי התפקידים בה. המחקר הזה אמור לכלול כמה סעיפים: קריאה על החברה ממקורות שונים ומגוונים לרבות בלוגים, ראיונות, קבוצות פייסבוק, תגובות ברשתות החברתיות ועוד. כמו כן, עליכם לשוחח עם אנשים שמכירים את החברה ואת המייסדים, אנשים שמכירים את התעשייה, עובדים לשעבר, מנהלים בדרג ובתפקיד דומה לשלכם בחברות מהארץ ומהעולם שמובילים צוותים ותפקידים בסדר הגודל שאתם מתכננים להוביל.

בנוסף, המחקר צריך לכלול שיחה שלכם עם המנכ"ל שתעסוק בהיסטוריה של החברה, הגדרת התפקיד ותחומי האחריות שלכם, ההון האנושי והרכב המערך הארגוני בחברה בהווה ובעתיד ולבסוף – הידוק החזון של המחלקה שלכם. המפגשים האלו יסייעו לכם לייצר שפה משותפת עם הממונים עליכם וליישר קו בצורה מקסימלית.

פייסבוק | צילום: Shutterstock
קריאת תגובות ופוסטים בפייסבוק. חלק משמעותי בשלב המחקר המקדים | צילום: Shutterstock

יצירת יתרון משמעותי

כחלק מהמחקר עליכם לבחון לעומק את המוצר או השירות של החברה. תשקיעו זמן כדי להבין כיצד החברה פועלת, משום שזה יעניק לכם יתרון להמשך, בייחוד כבכירים שמובילים תחום משמעותי בחברה. בנוסף, אחרי שהתחלתם, קבעו שיחות אחד-על-אחד עם כל אחד מחברי הצוות שתובילו, גם אם מדובר בכמות משמעותית של כמה עשרות אנשים.

השיחות האישיות יעזרו לכם לקבל פרספקטיבה מלאה ותמונת מצב מייצגת על המתרחש במחלקות שלכם, מה שיעזור לכם להתקרב לחברי הצוותים שתובילו. ביצוע המחקר בשלב התכנון יסייע לכם לגבש תכנית סדורה לעשייה תוך תקופת זמן קצובה של 90 ימים. כך תוכלו להכיר את הנפשות הפועלות ובעיקר להעלות את הביטחון העצמי שלכם עם הכניסה לתפקיד החדש, תוך עשייה והיכרות עם הגורמים השונים בארגון.


הכתבה פורסמה לראשונה כפוסט בקבוצת הפייסבוק Startup for Startup

ים רגב הוא יזם סדרתי ואיש שיווק גלובלי בכיר. כיום מכהן כסמנכ"ל שיווק באלמנטור, סטארט-אפ ישראלי צומח שפיתח פלטפורמה ליצירת אתרים עם 9 מליון משתמשים.

ה-Contributors של פורבס ישראל הם כותבים עצמאיים שנבחרו על ידי מערכת פורבס, מומחים בתחומם, המספקים פרשנות וסקירת תופעות עכשוויות בתחום התמחותם. התוכן הוא מטעמם ובאחריותם והוא אינו תוכן ממומן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן