חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo
לא רואה את זארה ממטר. אתר הקניות המקוון Shein | צילום: Shutterstock
לא רואה את זארה ממטר. אתר הקניות המקוון Shein | צילום: Shutterstock

עקפה את H&M וזארה: חברת האופנה הסינית SHEIN שווה 100 מיליארד דולר

שיין, חנות מקוונת של בגדים ומוצרי לייף סטייל זולים, מעדכנת למעלה מ-6,000 פריטים חדשים מדי יום. סבב גיוס ההון האחרון הפך את חברת האופנה המהירה לבעלת השווי השלישי בגובהו בעולם אחרי ByteDance השייכת לבעלים של טיקטוק וספייס X של אילון מאסק

חברת האופנה המהירה הסינית גייסה בין מיליארד דולר ל-2 מיליארד דולר בסבב גיוס חדש, בצעד שהעניק ל-SHEIN שווי של 100 מיליארד דולר, כך לפי הדיווחים של "הוול סטריט ג'ורנל". חברת ג'נרל אטלנטיק, יחד עם Sequoia Capital China ו-Tiger Global Management השתתפו בסבב הגיוס אחרון.

המודל המהיר של החברה הפך אותה לפופולרית במיוחד בקרב קונים צעירים מסביב לעולם: SHEIN מוכרת מגוון רחב של בגדים ומוצרים לבית במחירי ריצפה ומעדכנת למעלה מ-6,000 פריטים חדשים לאתר מדי יום. איכות הבגדים היא לא בדיוק מהשורה הראשונה, אך עובדה זאת לא מרתיעה את הקונים מלנהור לאתר ללא הפסקה.

מעדכנת למעלה מ-6,000 פריטים חדשים לאתר מדי יום. אתר הקניות SHEIN | צילום: Shutterstock

מוצרי SHEIN נפוצים בקרב מובילי דעה ביוטיוב וב-TikTok, והחברה עשויה לייצר הכנסות של 20 מיליארד דולר עד סוף 2022, לפי דו"ח של Morgan Stanley והוושינגטון פוסט. שיין מסתמכת על איסוף דאטה כדי לייצר את הבגדים הטרנדיים ביותר של העונה, ופרצות מס שונות עוזרות לחברה להמשיך לשגשג.

העסק, שהחל בגואנגג'ואו', סין, נוסד בשנת 2008 על ידי איש העסקים כריס שו ומעסיק כ-7,000 עובדים. החברה מתבססת על מודל ה-"test and repeat", שהתפרסם תחילה על ידי H&M, ורק 6% מהדגמים של שיין נשארים במלאי למעלה מ-90 יום. היא מסתמכת על ספקי צד שלישי בסין כדי לייצר כמויות קטנות של בגדים. אם דגם כלשהו מצליח, פריטים נוספים מוזמנים; אם לא, הקווים מופסקים מיד.

שיין מואשמת בתרומתה לזיהום הסביבתי. הר של בגדים שנזרקו במחוז אליקנטה, קוסטה בלנקה, ספרד | צילום: Shutterstock

שיין זמינה למשלוחים ב-250 מדינות מסביב לעולם. היא עקפה את אמזון כאפליקציית הקניות שהורידו הכי הרבה אנשים בארה"ב בשנה שעברה, ובכך הדגישה כיצד השימוש הנבון שלה בשיווק דיגיטלי עזר לה לגבור על היריבות ביעילות ובמהירות. חברת האופנה המהירה קיבלה לא מעט ביקורת במהלך השנים, בעיקר סביב תרומתה האדירה לזיהום הסביבתי, הפרת חוקי העבודה והפרת זכויות יוצרים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן