Shonda rhimes by JAMEL TOPPIN FOR FORBES
שונדה ריימס: "אני שווה כל פני שאני מרוויחה" | צילום: Jamel Toppin for Forbes

צמיחתה של אימפריית הטלוויזיה של שונדה ריימס

היוצרת מאחורי להיטי הטלוויזיה האנטומיה של גרי וברידג'רטון, חתומה על חוזה חלומי עם נטפליקס ותסיים את השנה כשהיא עשירה ב-70 מיליון דולר. מבחינתה זו רק ההתחלה
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

בפרויקט מיוחד בחר פורבס 50 נשים מובילות – מנהיגות שמשנות את העולם – ועושות זאת אחרי חמישה עשורים של ניסיון חיים. הן לא בהכרח הנשים החזקות ביותר, אך הן נשים שהצליחו למנף בצורה המרשימה ביותר את הניסיון שצברו כדי להשיג את ההצלחה הגדולה ביותר שלהן לאחר שחצו את גיל 50. כל אחד מהסיפורים שלהן משמש השראה עבור כולנו – נשים וגברים – ומבהיר שלהצלחה אין גיל. אחת מהנשים האלו היא שונדה ריימס, יוצרת הטלוויזיה המוכרת ומייסדת שונדה-לנד.

לפרויקט המיוחד של פורבס


בחג המולד האחרון, כאשר מיליוני אנשים ברחבי העולם צפו בפעם הראשונה בלהיט של נטפליקס ברידג’רטון, שונדה ריימס היתה בביתה בלוס אנג’לס עם שלושת בנותיה ופתחה מתנות. הסימנים הראשונים לטירוף שהסדרה שלה צפויה לייצר הגיעו כשקיבלה צרור הודעות מהמנכ”ל המשותף של ענקית הסטרימינג, טד סרנדוס. ואז הגיע אימייל מהילרי קלינטון.

עם האדפטציה שלה לסדרת ספרי הרומנים שמתרחשת בתקופת האוצרות באנגליה, ריימס בת ה-51 עשתה את הבלתי אפשרי: היא יצרה סנסציה שהיא צפיית חובה בעולם שמוצף בתוכן בינג’ איכותי. ב-28 הימים הראשונים לאחר ההשקה, 82 מיליון בתי אב – 40% מהלקוחות המשלמים של נטפליקס – צפו בסדרה בת שמונה הפרקים ורסקה את שיאי הצפייה הקודמים של הרשת.  

סרנדוס הזמין עונה שנייה בתוך שבועות, ובחודש אפריל הוא הסכים לממן את עונות שלוש וארבע. גם ספינאוף כבר בעבודה. ריימס שכבר מרוויחה כ-30 מיליון דולר בשנה על יצירת חומר מקורי לנטפליקס, צפויה לקבל עוד מיליונים כבונוס בשל הצלחת הסדרה – דבר נדיר בעולם שבו בדרך כלל החוזים כוללים תשלום קבוע מראש.  

אילוסטרציה נטפליקס. צילום: Shutterstock
חוזה של 30 מיליון דולר בשנה עם ענקית התוכן נטפליקס | צילום: Shutterstock

“מעולם לא חשבתי שאני לא שווה את הכסף הזה”, אומרת ריימס. “אני שווה כל פני שאני עושה… אני תמיד מוצאת את הנשים הצעירות האלה שלמדו אותן לחשוב או לדבר על עצמן בצורה שמקטינה אותן. זה מוציא אותי מדעתי”. 

ההצלחה המהדהדת של ברידג’רטון היא הוכחה שהקפיצה ב-2017 מהספינה של ABC, שהיתה ביתה במשך יותר מעשור, השתלמה. “אני לא יודעת איך אפשר לעשות משהו בלי להמר על עצמך”, היא אומרת. “אם הייתי הולכת על בטוח, הייתי נשארת בדיוק איפה שהייתי וממשיכה לעשות בדיוק מה שעשיתי. זה לא היה איזה צעד משוגע מבחינתי להאמין בעצמי”.  

לא אחרי כל ההצלחות שלה. ריימס הכניסה לדיסני, חברת האם של ABC יותר מ-2 מיליארד דולר עם להיטים כמו “האנטומיה של גריי”, “סקנדל” (שליהקה את קרי וושינגטון כשחקנית ראשית שחורה ראשונה בדרמה של רשת שידור מזה 40 שנה) ו”המדריך לרוצח” בכיכובה של ויולה דייויס, שהפכה לשחקנית השחורה הראשונה שזכתה באמי על תפקיד ראשי בדרמה.  

“מעולם לא חשבתי שאני לא שווה את הכסף. אני תמיד מוצאת את הנשים הצעירות האלה שלמדו אותן לחשוב או לדבר על עצמן בצורה שמקטינה אותן. זה מוציא אותי מדעתי” 

שונדה ריימס

ולמרות זאת, ריימס צריכה להיאבק ללא הרף על משכורות כתיבה והפקה גבוהות יותר ונתח גדול יותר מרווחי התוכניות (היא התקדמה מלהרוויח כ-30 אלף דולר לפרק עד ל-250 אלף דולר מאז ההשקה של האנטומיה של גריי ב-2005, לפי הערכות פורבס). מנהלי הרשת תמיד וויתרו בסוף, אבל זה תמיד היה קרב.   

“זה ממש מבהיל להבין כמה כסף העבודה שלך מכניסה למקום ואז לגלות כמה הם חושבים שמגיע לך מול זה”, היא מוסיפה כשהיא מתארת את שנותיה ב-ABC. 

כשהחלה במשא ומתן עם סרנדוס ב-2017, ריימס וויתרה על כל ניסיון לשמור על צניעות. “הייתי מאוד ברורה – כולם יגרמו לדברים לקרות בצורה שאני רוצה”, היא אומרת. סרנדוס מסכים: “נדהמתי מהשקיפות המוחלטת של שונדה לגבי מה שהיא רוצה בפרק החדש הזה…היא מהטובות ביותר בתחומה”.  

“שונדה ריימס היא כוח שאין כמוהו”, אומרת מישל אובמה, שפגשה אותה לראשונה כשישבה לצידה במהלך טקס פרסי קנדי ב-2013. “כל מה שצריך לעשות זה להתבונן על האימפריה שגדלה משנה לשנה כדי לראות שהסיפורים שלה, הדוגמה שהיא מהווה, הם משהו שאנשים רעבים אליו”.  

מישל אובמה | צילום: Shutterstock
מישל אובמה: “שונדה ריימס היא כוח שאין כמוהו. היא אימפריה שגדלה משנה לשנה” | צילום: Shutterstock

האימפריה הזו, שמכונה שונדה-לנד (ממלכת שונדה), כוללת עכשיו צוות של 50 עובדים, וכמו הליהוק בסדרות שלה, גם הוא מהמגוונים ביותר בעולם הטלוויזיה. בעוד מחצית מהצוות עוסק בליצור טלוויזיה, השאר עוסק בתחומים חדשים. יש את שונדה-לנד אאודיו, שותפות עם iHeartRadio, שיש לו פודקאסט על ברידג’רטון כמו גם תוכניות שמנחים לברן קוקס וכוכבת “סקנדל” קטי לווס.  

Shondaland.com, שותפות עם Hearst, מביא שילוב של מאמרים שנועדו להעצים נשים ועדכונים על הסדרות של ריימס. יש גם תוכנית של שמונה שבועות בשידורים של מותג אופני הספורט Peloton, שמבוסס על ספרה מעורר ההשראה מ-2015, Year of Yes, וגם כיתת אמן מצליחה.  

מתוך הסדרה ברידג’רטון שיצרה סנסציה | צילום: Shutterstock

פורבס מעריך שריימס תרוויח קרוב ל-40 מיליון דולר מנטפליקס השנה הודות לבונוסים על ברידג’רטון בנוסף ל-8 מיליון דולר על ההפקה של “האנטומיה של גריי” ו”תחנה 19″, ועוד כ-17 מיליון על חלקה ברווחי שאר הסדרות שהפיקה. כמה מיליונים נוספים היא תגרוף ממיזמי שונדה-לנד. בסך הכל שונדה עשויה לשלשל לכיסה סכום שיא של כ-70 מיליון דולר לפני מס ב-2021. מאז שהחלה קריירת הטלוויזה שלה היא הרוויחה בסך הכל כ-350 מיליון דולר לפני מס.  

כל זה הוא רק ההתחלה. “אנחנו לא עובדים עבור אף אחד… אנחנו עושים דברים בדרך של שונדה-לנד”, היא אומרת ומוסיפה: “בעוד 30 שנה אנשים כבר לא יזכרו שיש שונדה – רק שונדה-לנד”.  

שיתוף
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

הרשמה לניוזלטר

כתבות נוספות