סנאפצ'אט. ההכנסות ממודעות עלו בעשרות אחוזים. צילום: shutterstock
סנאפצ'אט. ההכנסות ממודעות עלו בעשרות אחוזים. צילום: shutterstock

עושה קאמבק: אפליקציית סנאפצ'ט חוזרת לחיים ומציינת את השנה הרווחית ביותר שלה

אוון שפיגל, מייסד הרשת החברתית, חשף את רווחי החברה בשנת 2021 עד כה והציג עליה של 116%. כיצד הצליחה סנאפצ'ט להתגבר על השנים הקשות ומה היא עושה כדי להתחרות בטיקטוק?

נחזור בזמן כמה שנים אחרונה – משהו נראה מאוד לא בסדר ב-Snap Inc (סנאפ) או בשמה הקודם סנאפצ'אט. בשנת 2018, אפליקציית האנדרואיד שלה לא עבדה טוב, תכנון מחדש של האפליקציה כשל ואנשי צוות רבים נטשו את הספינה הטובעת, כולל מנהיגים בכירים כמו אימרן חאן, קצין האסטרטגיה הראשי לשעבר שעזב כדי להקים סטארט-אפ בתחום המסחר האלקטרוני. אינסטגרם החליפה את פונקציית Stories של סנאפ, שיפרה אותה, והפחיתה את הפיתוי של משתמשים להתחבר לסנאפ.

בינתיים, סנאפ, שהפכה לאחרונה לציבורית, החמיצה לא מעט הזדמנויות לאורך הדרך מה שממש לא עזר להם לשפר את התדמית הציבורית שלה והשפיע לרעה על המשקיעים ועל בעלי המניות. למשך זמן מה, המניות של החברה אכן נראו במסלול של ירידה חסרת מעצורים. לאחר כניסתה של סנאפ לשווקים הציבוריים, כשמחיר המניה שלה היה 27 דולר למניה בחודש מרץ 2017, ערך המניות של סנאפ הוסיף לרדת אף יותר והגיע לשווי של 6 דולר למניה עד חודש דצמבר 2018.

באותה נקודת זמן – הדברים פשוט לא יכלו להראות אחרת. והיום? מניית סנאפ נסחרת בשיא של 77 דולר למניה, כך לפי דוח שפרסמה החברה לקראת בשבוע שעבר. בעקבות זאת, הפידבקים מוול סטריט היו חיוביים בבמיוחד. 'סנאפ הפכה לרבע "מפלצת"', סיכם אחד האנליסטים הבכירים. מנכ"ל סנאפ, אוון שפיגל, נראה די מרוצה מעצמו כששמע על התוצאות: "אנו נרגשים מההזדמנות האדירה שעומדת בפנינו ונרגשים לקראת שנת 2021 והעתיד בכלל", אמר בשיחת ועידה עם אנליסטים.

הכפילה הכנסות

השקעה בסנאפ הבטיחה בעבר רק אכזבות, אך כעת המצב השתנה: ההכנסות הרבעוניות עלו ב-116% לעומת שנה שעברה ל-982.1 מיליון דולר, 16% יותר ממה שנחזה בוול סטריט. החברה עדיין חווה צמיחה משמעותית בשוק הליבה שלה, צפון אמריקה, שם טיפסו המכירות ב-129% ל-701.7 מיליון דולר. (ככל שהחברה 'מזדקנת', היא מנסה להתאים את עצמה גם לצמיחה בשווקים בחו"ל). באירופה, הכנסותיה של החברה כמעט והוכפלו ל-152.3 מיליון דולר. בו זמנית, סנאפ רואה ביקוש הולך וגובר מצד מפרסמים, והיא הצליחה לאחרונה להעלות את מחירי שטחי הפרסום שלה ברחבי העולם.

גם מספר המשתמשים הפעילים מידי יום גדל באופן משמעותי. לחברה היו 293 מיליון משתמשים כאלה ברבעון השני, עלייה של 23%. לצורך השוואה, בימים הרעים של סנאפ, ששיאם ברבעון השני של 2018, הנתונים העלו היקף אבדן משתמשים מדאיג, ירידה של 1.5%, ל-188 מיליון משתמשים בלבד.

כדי להמשיך ולצבור משתמשים נוספים למרות המשבר, סנאפ שמה דגש רב על פיתוחים בתחום המציאות רבודה ו-Spotlight, באמצעותו היא מנסה להתחרות ב-TikTok. נכון להיום, טכנולוגיית ה-AR של סנאפ מאפשר למשתמשים להוסיף פילטרים תמונות ושכבות של תמונות להודעות שלהם, וכ-200 מיליון משתמשים יוצרים כיום אינטראקציה באמצעות סנאפ מידי יום, כך לפי נתוני החברה.

עם זאת, סנאפ רואה תפקיד גדול יותר עבור הטכנולוגיה שלה והיא מצהירה כי מטרתה בעתיד היא לאפשר לאנשים חויית קנייה וירטואלית נוחה יותר. מנהל העסקים הראשי של סנאפ, ג'רמי גורמן, סיפר על התכניות לעתיד ואמר כי "הגיע הזמן שמותגי העל ימצאו תחליף ראוי לקניונים ולאולמות תצוגה".

העתיד ב-Spotlight

באשר ל-Spotlight, האפליקציה שמטרתה להתחרות בענקית הסינית טיקטוק, החברה ציינה כי ממוצע השימוש של המשתמשים באפליקציה גדל ב-60% לאחרונה, אך לא הסגירה פרטים נוספים. סנאפ שומרת בקנאות את הנתונים המלאים אודות התוסף שלה, ובאופן מכוון נמנעת מלפרסם נתונים ומספרים מדויקים.

דבר אחד בטוח: היא לא משקיעה סכומי עתק על Spotlight. עם השקץ הפלטפורמה, סנאפ הקצתה מיליון דולר ליום ל-Spotlight, סכום שהתחלק בין יוצרי התוכן שהעלו את הסרטונים הפופולריים ביותר. כיום היא שינתה את הגישה והיא הוציאה 76 מיליון דולר על Spotlight ברבעון האחרון, ירידה של כ-15% לעומת ההוצאות שלה בתחום ברבעון הקודם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן