גוגל הודיעה השבוע כי תנקוט בצעדים נוספים לקידום תוכן באיכות גבוהה בתוצאות החיפוש שלה, בעוד שהוול סטריט ג'ורנל דיווח שאמזון מתכננת להשיק פיצ'ר וידאו חדש. בכך, שתיהן יהפכו לענקיות הטכנולוגיה האחרונות שמבצעות שינויים כדי לנסות להתחרות ב-TikTok הפופולרית.
גוגל דיווחה שהיא מבצעת עדכונים כדי להבטיח שתוכן איכותי יותר יקודם בתוצאות החיפוש שלה, תוך צמצום בכמות התוכן שהוא לא איכותי או לא מקורי, שנועד לקבל "דירוג טוב יותר במנועי החיפוש, במקום לעזור או ליידע אנשים".
השינויים מגיעים לאחר שסגן הנשיא הבכיר של גוגל, פרבהאקאר רג'וואן, אמר בחודש שעבר שאנשים צעירים משתמשים באפליקציות כמו טיקטוק ואינסטגרם במקום בגוגל כמנוע חיפוש.
אמזון, בינתיים, שוקדת על פיצ'ר גלילה של תמונות וסרטונים דמויי טיקטוק באפליקציה שלה בשם "Inspire", באמצעותו הקונים יכולים לעשות "לייק", לשתף ולרכוש פריטים באותו המקום, כך דיווח הוול סטריט ג'ורנל.
הפורטל החדש נמצא בבדיקה על ידי עובדי אמזון, אך יכול להיות שיושק בצורה רחבה יותר בקרוב. דוברת אמזון, אליסה ברוניקובסקי, אמרה לפורבס שהחברה "בודקת כל הזמן אפשרויות חדשות כדי להקל על חיי הלקוחות".
טיקטוק נהנית מכמיליארד משתמשים פעילים בחודש. בספטמבר 2021, נרשמה עלייה של של 45% מהשנה אשתקד.
משתמשים צעירים
אלפבית, חברת האם של גוגל, נקטה השנה שורה של צעדים כדי לבצע שיפורים במנוע החיפוש ובפונקציית המפות שלה כדי למשוך משתמשים צעירים יותר. החידושים כוללים אפשרויות לחיפוש פריטים באמצעות תמונות ודימויים שונים.
רג'וואן אמר לבלומברג במאי האחרון, שגוגל שואפת שמנוע החיפוש שלה יהיה "משהו שאתה יכול לעשות בכל מקום, בכל דרך שתרצה, תוך שימוש בכל אחד מהחושים שלך".
גם Meta ניסתה להתחרות בפופולריות של טיקטוק, והשיקה סרטונים קצרים הידועים כ-Reels בשנת 2020, עבור משתמשי אינסטגרם, ולאחר מכן בפייסבוק השנה.
אלפבית יצרה גם היא פיצ'ר חדש בשם "Shorts", עבור YouTube, פלטפורמת וידאו קצרים שנועדה להיראות כמו טיקטוק.
טיקטוק מנסה כעת פיצ'ר חדש לשיפור פונקציית החיפוש שלה על ידי זיהוי מילות מפתח בהערות וקישור לתוצאות החיפוש של המילים. האפליקציה עלתה בפופולריות שלה מאז הושקה ב-2016, והפכה לפלטפורמת המדיה החברתית השלישית בגודלה בעולם אחרי אינסטגרם ופייסבוק ב-2021.
לפי רג'וואן, גוגל גילתה שכ-40% מהצעירים פונים לאפליקציות מדיה חברתית פופולריות כמו טיקטוק או אינסטגרם "כשהם מחפשים מקום לארוחת צהריים", במקום בגוגל מפות.
אינסטגרם רילז
ביקורת מהקרדשיאנז
אינסטגרם החליטה בחודש שעבר להשהות שינויים שנועדו לגרום לאפליקציה להיראות יותר כמו טיקטוק, כולל עיצוב מחדש של הפיד, לאחר שספגה ביקורת מצד משתמשים, כולל קיילי ג'נר וקים קרדשיאן.
היא תכננה לתעדף תוכן וידאו על פני תמונות, אך החליטה "לקחת צעד גדול אחורה ולהתארגן מחדש", לאחר שהתמודדה עם תגובה קשה נגד השינויים, אמר אז היזם האמריקניי העומד בראש אינסטגרם, אדם מוסרי.