חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo
דורון דביר | צילום: בן יצחקי
דורון דביר | צילום: בן יצחקי

הצלחה ישראלית: המומחה לשיווק דיגיטלי לסטארט-אפים

דורון דביר, מומחה לשיווק ובעל סוכנות פרסום דיגיטלית לסטארט אפים, מסביר מדוע טכנולוגיה חדשנית ופיתוחים מעניינים חייבים להיות מלווים בשיווק נכון כבר מהרגע הראשון

BrandVoice

דורון דביר

תפקיד: מנכ”ל ומייסד סוכנות השיווק הדיגיטלי "מנטה גלובל"

גיל ומצב משפחתי: 42, נשוי + 3

מקום מגורים: רמת גן

תפקידים נוספים: מנטור באקסלרטור Techstars, מרצה לשיווק דיגיטלי, יועץ לסטראט-אפים וארגונים

תפקידים קודמים: Lemonade Head of user acquisition, ו-Lili banking, VP Growth

השכלה: MBA מהקריה האקדמית אונו, תואר ראשון בניהול ומדעי המדינה מהאונ' הפתוחה.

תחביבים: כתיבה – עומל בימים אלה על כתיבת ספרו הראשון על שיווק לסטארט-אפים


דורון דביר יודע ששיווק נכון עבור סטארט אפ יכול ליצור את ההבדל בין להתקיים או לחדול – ממש עניין של חיים ומוות. לכן סוכנות הדיגיטל שהקים, “מנטה גלובל” מעניקה שירותי שיווק דיגיטלי עבור סטארט אפים בתחילת דרכם, או כאלה שכבר התבססו אבל רוצים לצמוח במהירות. דביר יודע על מה הוא מדבר. הוא עצמו יוצא הסטארט אפ למונייד אשר הונפק לפני כשנה בבורסה בניו יורק.

“הצטרפתי בשלב התחלתי ממש והוצאתי שם את הדולר הראשון שיצא על פרסום, תוך שנה הגענו כבר לתקציב פרסום של מיליוני דולרים בחודש”, הוא מספר. את למונייד עזב דביר לאחר שנתיים וחצי מוצלחות מאד, אך נשאר בזירת הסטארט אפים ועבד עם שמות מוכרים כגון אלמנטור, Khealth וגם עם לילי, בנק דיגיטלי לפרילנסרים אליו הצטרף בהמשך כסמנכ”ל הצמיחה והוביל את פעילות השיווק בהצלחה רבה עד להשלמת שני סבבי גיוס בסך כולל של 85 מיליון דולר.

לפני למעלה משנה, הקים את “מנטה גלובל”, ויחד עם שני עובדים  מהצוות שלו לשעבר בלמונייד התחילו לעבוד עם סטארט אפים מהארץ ומהעולם. “בעולם יש הערכה רבה לשיווק הדיגיטלי כחול לבן”, אומר דביר שכבר הספיק לעבוד עם סטארט אפים מקנדה, ארצות הברית, גרמניה פולין ורוסיה. “אנחנו עוזרים לסטארט אפים לבנות את אסטרטגיית הצמיחה שלהם, ואת כל פעילות הרכשת הלקוחות בערוצים דיגיטליים – למעשה, אנחנו עוזרים להם להניע גלגלים עד שהם מגיעים ליעדים שלהם: הגיוס הבא או הרחבת פעילות”, הוא מסביר.

צוות מנטה גלובל | צילום: בן יצחקי

מה הקושי הגדול ביותר של סטארט אפים בתחילת דרכם?

“יש רעיונות טובים, טכנולוגיות מתקדמות, אבל בלא מעט מקרים ניכר כי הצד השיווקי והאסטרטגי מעט נזנח. מטבע הדברים, הפוקוס של הסטארט אפ בשלביו הראשונים הוא בפיתוח המוצר, ולא בשיווקו. אבל אם האסטרטגיה השיווקית לא מבוצעת ברמת מצוינות של ממש, כל החדשנות והעבודה הקשה שלהם לא תביא לשום תוצאה”.

“תוכניות צמיחה המבוססות על מוכנות השוק לאמץ את המוצר, מה שנקרא Product market fit, הגדרה נכונה של קהלי היעד והמסרים השיווקיים וכן אסטרטגיית המדיה – אלו דברים שאנו רואים שחסרים מאוד וכאן בדיוק אנחנו נכנסים לתמונה. במקום לגייס אנשי שיווק יקרים, אנחנו מסייעים לסטארט אפים כאנשי שיווק חיצוניים ומאפשרים ליזמים להמשיך להתמקד במה שהם אמורים: פיתוח המוצר והביזנס, לעמול על הגיוס הבא, ולהשאיר בידינו המנוסות את הצמיחה והשיווק”.

איכות שיווק ברמת יוניקורן

לאחר שעבד עם למעלה מ-100 סטארט אפים מהארץ ומהעולם, דביר מכיר מקרוב את הכאבים השונים איתם נאלצים סטארט אפים להתמודד מהיום הראשון ועד לאקזיט הנכסף.

“בעולם של היום קשה מאוד עד בלתי אפשרי לסטארט אפ בתחילת דרכו לצרף טאלנטים חזקים בתחום השיווק. האתגרים השיווקיים בסטארט אפ גם שונים מאוד, ולעיתים להצניח לבלגן של סטארט אפ אנשי שיווק מוכשרים מארגונים גדולים ומסודרים הופך להיות מורכב מאוד כי הם בעצם חסרי ניסיון בהתמודדות של הצמחת מיזם דל תקציבים ואמצעים, עם ציפיות מלחיצות מאוד מהמשקיעים לראות החזר מהיר על ההשקעה בד בבד עם צמיחה מהירה”.

“לכן יש כאן הזדמנות מדהימה עבור סטארט אפים, שלמרות משאביהם המוגבלים יכולים ליהנות מאיכותיות שיווקיות ברמה של יוניקורן, כל זה בעלות לא גבוהה בהרבה משל העסקת עובד”, מסכם דביר.

ניהול והפקת הפרויקט: עינת פרידמן


BrandVoice הוא מותג התוכן השיווקי של פורבס ישראל

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן