אצל עידן לרוס הכול מתחיל בסיפור. עוד לפני הבד או הגזרה, יש רעיון שעוטף דמות שלמה. “אני לא רק מלביש”, הוא אומר בראיון לפורבס ישראל, “אני מספר סיפור”.
הקולקציות שלו נולדות כמו פרקים בסדרה, כל אחת מספרת סיפור ומייצרת אווירה משלה. הקולקציה האחרונה, שהוצגה במסגרת שבוע האופנה, שואפת להחזיר את הדרמה והזוהר של שנות ה-80. תקופה שבה שמלות היו גדולות, נוצצות ומרשימות, עם כתפיים מודגשות, שרוולים תפוחים ונפחים גדולים.
השמלות משלבות בין עדינות לרושם: גוונים רכים של ורוד, חמאה ותכלת מתכתבים עם בדים קלילים שנופלים בנעימות, לצד בדים בעלי נפח שמוסיפים דרמה. המחוכים והקצפות מוסיפים מראה חגיגי, אך העיצוב נשאר מודרני ורענן. “רציתי להחזיר את הדרמה והזוהר של פעם, אבל בצורה חיה ונושמת, לא נוסטלגית מדי”, הוא מסביר.
בתצוגה צעדו הדוגמניות לצלילי עיבוד חדש לשירה של ריטה “אני חיה לי מיום ליום”, בביצוע פרידה עוזיאל ואסף אמדורסקי. התאורה, המוזיקה והביגוד שולבו ליצירת חוויה אחידה ומוקפדת. דרמה וזוהר בלי להיראות מוגזם.

לפני שהפך למותג מוכר, לרוס עבד מאחורי הדלפק בקניון רמת אביב. “תמיד אהבתי להלביש”, הוא מספר. “כשהבנתי שיש מקצוע שנקרא סטיילינג, הרגשתי שמצאתי את עצמי". משם הדרך אל עולם ההפקות הייתה טבעית, והוא התבלט בזכות העין המדויקת והחוש הדרמטי שלו.
הפריצה לקריירה רחבה יותר הגיעה עם עיצוב הופעותיה של הזמרת אניה בוקשטיין, שהביאו לו הכרה והד תקשורתי. אותה שפה, רכה, דרמטית ונשית התגבשה למותג LAROS, שמאז הפך לשם קבוע בעולם שמלות הכלה והערב בישראל. “לא תכננתי לפתוח סלון כלות”, הוא מודה. “אבל הרגשתי שאין מי שמדבר בשפה שלי. אז פשוט יצרתי את מה שהיה חסר לי, חגיגה”.
לרוס אוהב לבחור בדים עם אופי, כאלה שכבר נגעו בהם או עברו משהו קודם, לא בהכרח חדשים ומושלמים. “אני צריך להרגיש את הבד”, הוא מסביר, “זה מה שמניע אותי”.
הפריצה הבינלאומית הגיעה כמעט במקרה: אחרי שתצוגתו נחשפה בעמוד Upcoming Designers, עורכת מ־ELLE US הזכירה אותו ברשימת “Four New Talents Who Are Pushing Fashion Forward”. מאז קיבל פניות מכלות מאירופה, כולל מפריז, מילאנו ולונדון. “הייתה לי כלה שהגיעה מפריז במיוחד בשביל שמלה”, הוא מספר. בהמשך נכלל גם ב־Lyst List, לצד שמות בינלאומיים מובילים, מה שחיזק עוד יותר את מעמדו כמעצב הישראלי שכולם מדברים עליו.
למרות ההכרה הבינלאומית, לרוס נשאר פרקטי וצנוע. “אני בן 38, אבל מרגיש בתחילת הדרך”, הוא אומר. “אני חי את הרגע, כל הזמן בתנועה. החלום שלי הוא להפוך את LAROS למותג בינלאומי שמציע שמלות כלה וקוטור שמשלבות חופש ותנועה עם עיצוב אלגנטי וסיפור מאחוריהן, בלי להרגיש כבדות או ניתוק”.
לצעירים שחולמים להיות מעצבים, יש לו מסר ברור: “לא התקבלתי פעמיים לשנקר, ואני אוטודידקט. ובכל זאת, זכיתי להכרה ולפרסים. אין אמת אחת. אם אתם באמת אוהבים את התחום, תמצאו את הדרך שלכם”.
 
								 
											


