הבטיחה לעצמה מקום בדירוג פורבס השנתי של הנשים העשירות בארה"ב בזכות עצמן | איור: STEPHANIE JONES FOR FORBES
הבטיחה לעצמה מקום בדירוג פורבס השנתי של הנשים העשירות בארה"ב בזכות עצמן | איור: STEPHANIE JONES FOR FORBES

תפוח זהב: מנהלת השיווק לשעבר שעשתה מיליארדים מפירות קפואים

מייסדת ומנכ"לית Daily Harvest, רייצ'ל דרורי, עזבה את עבודתה ב-2015 כדי להתחיל להכין שייקים במטבח מסחרי בקווינס. כעת, בגיל 39, היא שווה 350 מיליון דולר

הכל התחיל בחיפוש אחר חטיף בריא ומהיר. רייצ'ל דרורי עברה מהכנת שייקים לעצמה, לחבריה ובני משפחתה – להשקת החברה Daily Harvest, שירות משלוחי ארוחות קפואות מהצומח, בשנת 2015. מסתבר שהרבה אנשים אחרים רוצים בדיוק את אותו הדבר. לפי החברה, שגובה 90 דולר לשבוע עבור מנוי, ההכנסות הגיעו ל-250 מיליון דולר ב-2020.

גם המשקיעים לא איחרו להגיע. בסך הכל 24 מהם הימרו על דרורי – בניהם שחקני הכדורסל כרמלו אנתוני (לוס אנג'לס לייקרס), בלייק גריפין (ברוקלין נטס) וקמבה ווקר (ניו יורק ניקס), כוכב ה-NFL ג'ארד גוף (דטרויט ליונס), כוכבת הטניס סרינה וויליאמס, השחקנית גווינת' פאלטרו והשף בובי פליי. בנובמבר, Lightspeed Venture Partners ו-Lone Pine Capital של המיליארדר סטפן מנדל הובילו סבב סדרה D של 100 מיליון דולר, והביאו את Daily Harvest לשווי של 1.1 מיליארד דולר.

כל זה הספיק כדי להבטיח לדרורי, כיום בת 39, מקום בדירוג פורבס השנתי של הנשים העשירות בארה"ב בזכות עצמן. עם שווי נקי של 350 מיליון דולר, הודות ל-35% מהמניות שלה בדיילי הרווסט, דרורי לא הגיבה על הרווחים שלה, אבל כן התייחסה למטרות החברה.

"יצרתי את Daily Harvest כדי לדמיין מחדש כיצד ניתן להזין אנשים ואת כדור הארץ באותו הזמן. אנחנו מקלים על אכילת פירות וירקות ממקורות ברי קיימא וככל שנגדל, כך נוכל לעשות יותר טוב", אמרה דרורי לפורבס. "אנחנו מניחים את הבסיס לעתיד טוב יותר".

המפתח לאסטרטגיה הזו היה עבודה ישירות עם חקלאים. חקלאי Daily Harvest – ישנם כ-400 מהם בין קליפורניה לניו יורק – מקפיאים את התוצרת שלהם במקום כדי לשמר את היבול תוך 24 שעות מרגע הקטיף. (חוות רבות קוטפות את היבולים שלהן שבועות לפני הבשלתם, ומרססים אותם בגז במחסנים כדי להשלים את התהליך).

לאחר הקפאתם, המרכיבים נשלחים למתקני Daily Harvest לאריזה למתכונים מוכנים מראש שהופכים לארוחה. על ידי הוספת חלב וערבוב, או בישול זריז במיקרוגל, במחבת או בתנור. Daily Harvest גם עוזרת לחלק מהחקלאים לעבור לעבודה אורגנית, תהליך שיכול להימשך עד שלוש שנים, על ידי מתן תמיכה כספית מראש.

"כשאתה חושב על מה אתה יכול להשיג עם משהו שלא יירקב תוך שלושה ימים, ההזדמנויות הן עצומות", אמרה המנכ"לית רייצ'ל דרורי לפורבס ב-2019.

דרורי, שנולדה וגדלה בניו יורק, הבת הצעירה מבין חמישה שנולדו לשני יזמים, אומרת שתמיד התמקדה ביעילות הון. ביום הראשון שלה בבית הספר לעסקים של אוניברסיטת קולומביה, ביקש הדיקן מהכיתה הנכנסת שלה לנסח את המטרה של עסק. "כדי להרוויח כסף", הגיבה דרורי בכנות, וחרגה מהתשובות היותר פוליטיקלי קורקט של בני כיתתה כמו "לעשות טוב" או "לפתור צרכים".

מאוחר יותר, כמנהלת שיווק באתר הקניות והלייף סטייל Gilt Groupe, דרורי מצאה את עצמה לא פעם רעבה בעבודה, אך עם מעט מדי זמן כדי לאכול ארוחת צהריים בריאה. הפתרון שלה היה להכין שייקים ואז להקפיא אותם כדי שיישמרו.

בהתחלה היא רק הכינה אותם למשפחה ולחברים. לא עבר זמן, וההריונית הטרייה בת ה-31 קנתה מרכיבים ב-Trader Joe's הסמוך לה והעבירה אותם למטבח מסחרי בקווינס, שם היא בילתה את סופי השבוע שלה בהכנת שייקים ושילמה לאחייניה המתבגרים 20 דולר ללילה כדי להעביר אותם למנהטן. היא מימנה את הכל עם 25,000 דולר מהחסכונות שלה.

מלכתחילה דרורי התחייבה שלא תעזוב את העבודה הקבועה שלה עד שהזמנות מזרים יעלו פי חמש על הרכישות של חברים ובני משפחה. זה לקח חודשיים בלבד.

דרורי החלה לגייס כסף לדיילי הרווסט ב-2016, בין לידות שני ילדיה. לאורך כל הדרך, היא נשאלה לגבי יכולתה להתחייב לנהל עסק כאישה עם ילדים צעירים לטפל בהם. למרות זאת, דרורי גייסה בסופו של דבר כ-50 מיליון דולר על פני שלושה סבבי גיוס עד 2018. (החברה גייסה עד כה 180 מיליון דולר).

Daily Harvest ראה צמיחה אדירה בזמן המגיפה, כאשר אנשים בכל העולם התבוננו במקפיאים שלהם בהערכה חדשה. כשהקורונה התפשטה בארה"ב, דרורי החלה להכפיל את המלאי ונעזרה ברשת הספקים החקלאיים שלה כדי לשמור על זרימת פירות וירקות למטבחי Daily Harvest.

המותג כבר מזמן התרחב מעבר לשייקים המיוחדים שלו, והוסיף קערות דגנים קפואים, לחמים, פירורי חלבון ומרקים. היתרון של ה-Daily Harvest על פני חברות מנויי מזון אחרות קשור לעובדה שהמוצרים של דרורי מגיעים קפואים, מה שאומר שהם יחזיקו זמן רב, גם אם הצרכנים ממתינים ימים או שבועות כדי להכין אותו. זה גם קל יותר לשליחה מאשר מזון טרי.

עם ערימת המזומנים החדשה שלה, Daily Harvest משקיעה בכמה תחומים, כולל בדאטה וטכנולוגיה כדי לסייע בהתאמה אישית של הזמנות מזון כדי לקלוע להעדפות של הלקוחות. הם גם מציגים אפשרויות אישיות, ופותחים חדר הטעימות בשיקגו בפברואר הקרוב, שם יבחנו כמה מהאסטרטגיות החדשות שלהם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן