50 סניפי מגה ויינות ביתן החליפו שלטים בשבועות האחרונים לשמה של ענקית הקמעונאות הצרפתית קארפור (Carrefour). החברה, שמפעילה את רשת המרכולים הגדולה באירופה והשנייה בגודלה בעולם אחרי וולמארט – השקיעה יחד עם הזכיין המקומי, אלקטרה מוצרי צריכה, כ־450 מיליון שקל.
השקתה של קארפור בארץ לוותה בעניין תקשורתי רב, בעיקר סביב השאלה האם הרשת הצרפתית תציע סל קניות זול יותר מרשתות השיווק המקומיות. התשובות היו מעורבות.
מי שפחות מתלהב מהרשת בשנים האחרונות הוא ברנאר ארנו, מלך מותגי היוקרה ומנכ"ל תאגיד LVMH, והאיש שדורג השנה על ידי פורבס כאדם העשיר בעולם.
ב־2007 רכש ארנו יחד עם שותפים קרוב ל־10% מהרשת תמורת סכום המוערך בכ־4.3־5 מיליארד דולר. עשור אחר כך, ב־2017, היו שותפיו הראשונים להתייאש, מכרו את חלקם והותירו אותו עם 8.7% מהחברה, שהיו שווים אז רק כשליש ממחיר הקנייה.
עקב ריבוי המתחרים באירופה, איבדה מניית קארפור 60%, וצנחה בעוד 26% עד היום. בספטמבר 2020 מכר ארנו כ־3% מהמניות תמורת 410 מיליון דולר. שנה מאוחר יותר, נפטר גם מיתרת המניות שלו בקארפור – אותן מכר ב־850 מיליון דולר.
ההשקעה בקארפור נחשבת לאחת הטעויות הנדירות של ארנו בשנים האחרונות, אבל הוא החליט לא להביט לאחור, ולחתוך את ההפסדים. נראה כי החלטה זו השתלמה.
ב־2020, כאשר מכר את המנה הראשונה שלו במניות קארפור, הוערך שוויו בפורבס ב־76 מיליארד דולר. השנה העריך פורבס את הונו ב־234 מיליארד דולר.