כנרת פרזון | ניהול והפקה: עינת פרידמן, צלם: איתן טל, סטיילינג: ליאת גרין, שיער: איציק אואקיל, איפור: מיכאל צבייגנבאום | צולם במלון NYX תל אביב מרשת מלונות פתאל
כנרת פרזון | ניהול והפקה: עינת פרידמן, צלם: איתן טל, סטיילינג: ליאת גרין, שיער: איציק אואקיל, איפור: מיכאל צבייגנבאום | צולם במלון NYX תל אביב מרשת מלונות פתאל

הצלחה ישראלית: הכירו את היזמית המובילה בעולמות הפינטק

כנרת פרזון היא כלכלנית שפתחה את פיורד – בית ההשקעות הדיגיטלי הראשון בישראל. בניגוד להרבה חברות פינטק אחרות שעבורן שוק היעד הוא חו”ל, היא בוחרת להתמקד בשוק הישראלי וזוכה להצלחה רבה

BrandVoice

כנרת פרזון

תפקיד: בעלים ומנכ”ל פיורד טכנולוגיות – בית השקעות דיגיטלי

גיל ומצב משפחתי: 34, רווקה

מקום מגורים: ראשון לציון           

תפקידים קודמים: מגוון תפקידים בבתי השקעות גדולים בארץ ובחו”ל

השכלה: תואר ראשון בכלכלה, רישיון מטעם הרשות לניירות ערך

כנרת פרזון היא ללא ספק חלוצה – היא מובילה סטארט אפ בתחומי הפינטק (Fin-Tech – טכנולוגיה לעולמות הפיננסים) – כאשר בשני התחומים – יזמות טכנולוגית ופיננסים – הרוב המכריע הוא עדיין רוב גברי.

לפני כארבע וחצי שנים היא הקימה את בית ההשקעות הדיגיטלי הראשון בישראל – פיורד (Fjord) – אשר נותן פתרונות לניהול חיסכון עבור כל סוגי הלקוחות (פרטיים, עסקיים) בעבור כל סכום השקעה ובעלויות נמוכות מאוד. התהליך הדיגיטלי הוא מהיר ופשוט ליישום, ומשלב פתרונות טכנולוגיים מעולמות ה-BIG DATA וה-AI.

במה שונה פיורד מגופי השקעה אחרים?

פרזון: “הקמנו את פיורד לאחר שחלו שינויים רגולטורים שאפשרו לראשונה להכניס שירותים טכנולוגיים ודיגיטציה לענף ניהול ההשקעות וייעוץ ההשקעות אשר לא חווה שיפורים טכנולוגיים מהותיים כבר יותר מ-60 שנה. למעשה, אנחנו מאפשרים כיום לכל חוסך לקבל תיק השקעות מגוון בחשבונו האישי, מותאם לצרכים האישיים שלו וזאת תוך תהליך דיגיטלי קצר וידידותי. אנו פונים לקהל יעד רחב מאוד, אך השאיפה העיקרית שלנו היא לתת פתרון דווקא לאותן אוכלוסיות שאין להם את ההון העצמי הדרוש לקבלת רוב פתרונות השקעה הקיימים כיום והם מתחת לרף הייעוץ של המערכת הבנקאית שכיום עומד על כמה מאות אלפי שקלים. אותם אנשים ש”לא סופרים אותם”, דווקא אותם אנחנו מחפשים. אצלנו בפיורד אפשר למצוא אנשי תוכנה Data Science לצד בכירי התעשייה הפיננסית, ואנו מעסיקים מערך שיווק שכולל מעל 200 מפיצים בארץ ובעולם. מהפלטפורמות שלנו נהנים כבר אלפי לקוחות”.

הקהל הישראלי צמא לחדשנות

פרזון, כלכלנית במקצועה, צמחה מתוך התעשייה הפיננסית המסורתית בישראל. היא עבדה בתחום כ-14 שנים במגוון רחב של תפקידים. “אולם מתוך זיקה גדולה לעולמות הטכנולוגים והיכרות עם הפתרונות הקיימים בעולם, בער בי הצורך לייצר את אותם פתרונות דווקא בשוק הישראלי אשר נמצא בפיגור רב על השוק הגלובלי”, היא מספרת. היא גילתה כי רוב חברות הפינטק הישראליות בוחרות לייצא את הפתרונות שלהן לחו”ל ולא שמות לב לפוטנציאל הגדול הקיים בשוק המקומי – ואת הוואקום הזה היא החליטה למלא. “אחד ההישגים הבולטים שלנו היה שהצלחנו להוכיח שיש כדאיות בהשקעה בשוק ובקהל הישראלי, ושהקהל הישראלי צמא לחדשנות ולפתרונות טכנולוגיים,  במיוחד בעולמות הפינטק”.

מהם האתגרים הגדולים שפגשת במהלך הדרך?

“כמו כל ההתחלות גם פה נתקלנו בלא מעט קשיים בתחילת הדרך, בין אם אלה קשיים פיננסיים, טכנולוגיים או רגולטוריים ועוד. אלה היו אתגרים שלעיתים הרעידו את אמות הסיפים שלנו וערערו אותנו. אך עם הזמן הבנו שאתגרים הם מתנות שמאלצות אותנו לחפש מרכז כובד חדש. למדנו להתאים את עצמנו, להתייעל ולהתגבר על כל מכשול בדרך. כמו כל חברת סטארט אפ עם חזון גדול – האתגר המשמעותי היה לשכנע אחרים להאמין בחלום שלי, אתגר לא פשוט בכלל אותו צלחתי בזכות התשוקה הרבה שלי לעשייה ולתחום”.

מה תמליצי לנשים שרוצות להצליח בעולם הפיננסי?

“בתור אישה שצמחה בתוך תעשייה מאוד פטריארכלית אני רוצה להמליץ לנשים אחרות פשוט לא לפחד, לא לוותר לעצמן ובמיוחד הסוד הגדול להצלחה הוא שאין סוד גדול. לא משנה מה המטרה שלך, את יכולה להצליח בתחום כל עוד את תהיי מוכנה לעבוד קשה. בתעשיית הפינטק חסרה נוכחות נשית והייתי שמחה לראות יותר נשים נכנסות לענף וצומחות בו”.

לסיכום, מה החזון שלך לעתיד?

“על אף שהגענו כבר ללא מעט הישגים, אני מאמינה שזוהי רק ההתחלה עבור פיורד. יש לנו עוד דרך ארוכה ומאתגרת לפנינו ואין לי ספק שאנחנו נמשיך להיות שחקן מרכזי בעולמות הפינטק בישראל”.

ניהול והפקה: עינת פרידמן, צלם: איתן טל, סטיילינג: ליאת גרין, שיער: איציק אואקיל, איפור: מיכאל צבייגנבאום | צולם במלון NYX תל אביב מרשת מלונות פתאל


BrandVoice הוא מותג התוכן השיווקי של פורבס ישראל

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן