ליאת רוקח זמרוני | ניהול והפקה: עינת פרידמן, צלם: איתן טל, סטיילינג: ליאת גרין, שיער: איציק אואקיל, איפור: מיכאל צבייגנבאום | צולם במלון NYX תל אביב מרשת מלונות פתאל
ליאת רוקח זמרוני | ניהול והפקה: עינת פרידמן, צלם: איתן טל, סטיילינג: ליאת גרין, שיער: איציק אואקיל, איפור: מיכאל צבייגנבאום | צולם במלון NYX תל אביב מרשת מלונות פתאל

הצלחה ישראלית: הכירו את המומחית להורות במאה ה-21

השינויים הטכנולוגיים המהירים הפכו את משימת ההורות למאתגרת הרבה יותר מאי פעם, וההורים אבודים. כאן נכנסת לתמונה ליאת רוקח זמרוני, מייסדת בית הספר “בשביל ההורות”, המסייעת להורים למצוא את הדרך הנכונה עבורם

BrandVoice

ליאת רוקח זמרוני

תפקיד: בעלים ומנכ”לית “בשביל ההורות” – בית ספר להדרכת הורים והכשרת אנשי מקצוע בתחום ההורות והמשפחה

תפקידים קודמים: מנהלת הדרכה במהות החיים של שרי אריסון

השכלה: תואר ראשון בחינוך, תואר שני בייעוץ משפחתי עם התמחות בזוגיות ומיניות, דוקטורנטית לפסיכולוגיה חברתית

גיל ומצב משפחתי: 46, נשואה + 3 בנים

מקום מגורים: יבנה

תחביבים: לקרוא, לטייל, לשיר וללמוד רוחניות ומודעות, תניא וחסידות

כיום ליאת רוקח זמרוני היא דוקטורנטית לפסיכולוגיה באירופה, מייסדת, יחד עם השותף אורי קסוקר, של חברת “בשביל ההורות” – בית ספר מוביל להדרכת הורים ולהכשרת אנשי מקצוע בתחום ההורות והמשפחה – אימפריה שמכשירה מאות אנשי מקצוע בשנה, ומדריכה בהצלחה אלפי הורים פרונטלית ודיגיטלית (עם קורסים המוכרים על ידי המכללה האקדמית ספיר). רוקח זמרוני היא גם הפרזנטורית של משחקי הקופסא “אורדע” מכיוון שהיא באמת מאמינה שמשחקי קופסא של פעם יוצרים קסמים בקשר שבין הורים לילדים.

אולם כל ההצלחה הזו לא הייתה נוצרת אלמלא החסרים שאותם הרגישה רוקח זמרוני בילדותה. היא הייתה ילדה ששמעה כל הזמן עד כמה היא פוטנציאל לא ממומש, ואפילו תעודת בגרות בתיכון לא סיימה אז. היא צפתה באדיקות בתוכנית הייעוץ הטלוויזיונית “קשר משפחתי” ופנטזה כיצד היא מצליחה לגשר על הפערים שעלו בתוכנית בין ההורים לילדים. עם המקומות הכואבים והחסרים בתוכה הצליחה להתמודד רק כאשר פיתחה את המודל שלה להורות מיטיבה ופתחה את “בשביל ההורות” לפני כ-16 שנה.

“המודל שפיתחתי כולל בתוכו ערכים של הקשבה, כבוד, הכלה, וסמכות, וגם כיצד על ההורה ליצור עבור ילדיו תסכול מוטיבציוני – תסכול חיובי שמדרבן אותם להצלחה, כזה שבמינון הנכון והעדין יכול לדחוף אותם קדימה – כי המטרה היא להכין אותם להיות אנשים אחראים ובוגרים, בכלים של המאה ה-21”, היא אומרת.

למה את מתכוונת בתסכול מוטיבציוני?

“התפקיד שלנו כהורים הוא למנוע מהילדים צער, אבל לא למנוע מהם לחלוטין תסכול וכאב, כי יש כאב ותסכול בעולם, ואם אני מונעת את זה מהילדים מרוב אהבה, רצון ודאגה, הילד ייצא לעולם ויחטוף סטירה אחר סטירה, הוא לא יידע לפתור בעיות או להתמודד כי היו לו הורים שעשו זאת עבורו כל הזמן. אם אני כהורה מכינה עבור הילד שלי את שיעורי הבית והעבודות, אני מונעת ממנו להיות מתוסכל כי העבודה דורשת מאמץ ומחשבה, אך אני גם מונעת ממנו את תחושת הסיפוק האדירה לאחר ההצלחה שבהשגת הדבר בכוחות עצמו”.

מהם האתגרים המשמעותיים ביותר בהורות כיום?

“העולם ברמה החברתית-אנושית השתגע. בגלל ההתפתחות הטכנולוגית, כל סקרנות נענית ללא כל מאמץ, השקעה, התמדה או נחישות וזה יוצר נזק אדיר, מפני שכדי להצליח ולהיות יצירתי אדם זקוק למאמץ, השקעה והתמדה, כדי להיות יצירתי אדם צריך להשתעמם ולא להיות חשוף לגירויים ללא הפסקה, והבלבול הוא גדול. ההורים אבודים. הם עסוקים בהשקעה בבגד הנכון, בצעצועים יקרים ומסיבות יקרות, אבל לא ברגש ובהתפתחות הנפשית של הילד, ולא בחזון ההורי שלהם. צריך לזכור שהצרכים הרגשיים הבסיסיים שלנו כבני אדם לא השתנו – כולנו זקוקים לקשר, חום, רגש, אהבה וגבולות ברורים. אבל התפקיד שלנו כהורה גדל מאוד כי הסביבה השתנתה והמציאות במאה ה-21 היא תא לחץ אחד גדול והרבה יותר מורכבת”.

הכשרות לאנשי מקצוע בתחום ההורות והמשפחה

בימים שבהם יש כל כך הרבה הורים להדריך, “בשביל ההורות” מעביר לימודי תעודה ומקצוע מבוקש בתחום ההדרכה ההורית. אלה הן הכשרות לאנשי חינוך ולאמהות שרוצות להשקיע בהורות שלהן, להפוך אותה למקצוע ע”י הסבה ולסייע להורים אחרים. ישנם גם קורסים להורים המלמדים הורים כיצד לממש את הפוטנציאל של ילדיהם וכיצד לבנות ביטחון עצמי אצל ילדים.

לפני כשלוש שנים הוציאה רוקח זמרוני ספר הדרכת הורים, “אומנות ההורות”, שהפך לרב מכר באמזון ותורגם לאנגלית ולוויאטנמית, ובימים אלה מתורגם לערבית. “הספר מסייע להורים להכיר את התכונות הלכאורה בעייתיות של הילד שלהם, ולהבין כיצד ניתן להפוך אותן לחוזקות. לאפשר לילד לבנות את האישיות הייחודית שלו באמצעות שימוש מושכל בתכונות שלו”.

ניהול והפקה: עינת פרידמן, צלם: איתן טל, סטיילינג: ליאת גרין, שיער: איציק אואקיל, איפור: מיכאל צבייגנבאום | צולם במלון NYX תל אביב מרשת מלונות פתאל


BrandVoice הוא מותג התוכן השיווקי של פורבס ישראל

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן