BrandVoice
איציק דהן
תפקיד: בעלים ומנכ”ל – קאסה קפיטל
גיל ומצב משפחתי: 54, גרוש+3
מגורים: הרצליה וקפריסין – לסירוגין
השכלה: תואר ראשון בכלכלה ומינהל עסקים מאוניברסיטת חיפה
תחביבים: רוקד בלהקת מחול מגיל 13, מנגן בגיטרה, פסנתר ותופים, כתב 18 ספרי פרוזה, פעיל במגוון תחומים חברתיים
המלחמה באוקראינה יוצרת גם היא הזדמנויות עסקיות עבור יזמים זריזים וחרוצים, אחד מהם הוא יזם הנדל”ן הישראלי איציק דהן, הפועל מזה שנים בשוק הנדל”ן האירופאי. דהן מחזיק בנכסים מניבים להשקעה בגרמניה ספרד, איטליה, שוויץ, צרפת ומדינות נוספות באירופה, ולאחרונה חתמו עמו חלק מהממשלות על חוזי שכירות ארוכי טווח לאכלוס הדירות לטובת פליטים מאוקראינה. “ההסכמים האלה יוצרים תשואות טובות לנכסים שלנו וגם מבטיחים יציבות מכיוון שהם חוזים לתקופה ארוכה”, מסביר דהן.
דהן פעיל בתחום הנדל”ן עוד משנת 1997, וב-2014 עזב את הזירה המקומית ועבר להשקיע באירופה. כיום ברשותו יותר מ-60 פרויקטים בגרמניה, ספרד, קפריסין, יוון, פורטוגל, איטליה, איטליה, שווייץ ומדינות נוספות באירופה. הפעילות של החברה בבעלותו, “קאסה קפיטל”, נחלקת לשתיים: “בחלק היזמי של הפעילות אנחנו רוכשים נכס, עושים לו השבחה על ידי הוצאת היתרי בנייה /שינוי ייעוד, ומוכרים אותו ליזמים או לקבלנים שבונים את הנכס לאחר ההשבחה. אנחנו לא עוסקים בבנייה. בחלק השני של פעילותנו אנחנו מחזיקים בפורטפוליו של נכסים מניבים בכמה מדינות”, מסביר דהן. “את הפרויקטים לנדל”ן מניב אני רוכש בעצמי, ולאחר מכן מגייס משקיעים פרטיים ישראלים שלהם אני מוכר חלקים מהפרויקט”.
מה סוד ההצלחה שלך?
“האנשים שאני בוחר הם ההצלחה – לא אני. אני משקיע בבחירת אנשים איכותיים, שלומדים את העבודה תוך כדי התקדמות. בכל מדינה יש מנהל מקומי, ויש לי מנהלים בקבוצת הניהול בארץ שמנהלים את כל המדינות ואת כל אנשי המקצוע החיצוניים כמו אדריכלים, מנהלי נכסים,רואי חשבון ועורכי דין. זה לא פשוט ללמוד את התחום כי בכל מדינה יש כללים אחרים, משפט ומיסוי שונים לגמרי. חשוב לי לבחור צוות נכון שיוביל וישמור עלי ועל המשקיעים, כך שאנחנו פועלים נכון ונמנעים מתקלות. ואם כבר יש תקלות, יודעים להתמודד איתן וללמוד מהן. זו מערכת שכל הזמן לומדת”.
הממזריות והיצירתיות של הישראלים
דהן מעיד כי ליזמים ישראלים באירופה יש יתרון בגלל תכונות אופי כמו ממזריות ויצירתיות “ששם הן פחות נפוצות”, הוא אומר. “זה נותן לנו יתרון יחסי כי ההסתגלות והלמידה של הישראלים מהירה יותר, אבל רק אם אתה לוקח את זה למקומות טובים. הישראלים נחשבים משקיעים ממש רציניים בקפריסין וביוון, מדינות שקרובות אלינו גיאוגרפית ואנחנו יודעים לנצל את יתרונות המדינה לטובת מכירת נכסים”.
עד כמה אתה מעורב בכל פרויקט?
“אני מנהל מעורב מאוד, שולט בכל פרט קטן וכל עסקה במערכת עוברת דרכי. אנחנו עובדים ברמות סיכון נמוכות מאוד, לא לוקחים סיכונים מיותרים, לא ממונפים ולא לוקחים הלוואות מבנקים. אנחנו מעדיפים למכור חלק מהנכסים הקיימים וברווחים לקנות חדשים, וכך גדלים בצורה מדודה משנה לשנה, וכך גם לא מאבדים שליטה, ושומרים על יציבות”.
מה האתגר המשמעותי בקריירה שלך?
“אנחנו עובדים בסביבה תחרותית מאוד, אך מייצרים נכסים ייחודיים ויודעים לחשוב מחוץ לקופסא. לא מנסים להמציא את הגלגל, אבל מנסים להיות במקומות שאחרים פחות הולכים אליהם”.
ואיך משכנעים משקיעים ישראלים להצטרף לפרויקטים שלכם?
“אנחנו חברה של אנשים. היחס האנושי משחק כאן תפקיד משמעותי. אנחנו יודעים לגעת במשקיעים, להבין לעומק את הצרכים שלהם, לא רק למכור להם נכסים. אנחנו ממש “תופרים חליפה” לכל משקיע, למידה ולצורך שלו, גם במיקום, גם בתשואות וגם במחיר”.
ניהול והפקה: עינת פרידמן, צלם: איתן טל, סטיילינג: ליאת גרין, שיער: איציק אואקיל, איפור: מיכאל צבייגנבאום | צולם במלון NYX תל אביב מרשת מלונות פתאל
BrandVoice הוא מותג התוכן השיווקי של פורבס ישראל