הסטארט-אפ Anchor, המפתח סוכני AI לביצוע פעולות ארגוניות בסקייל בסביבת אינטרנט, נחשף לראשונה ומודיע על יציאה ממצב Stealth וגיוס סיד בסך 6 מיליון דולר בהובלת Blumberg Capital וקרן Gradient מבית גוגל, המתמקדת בחברות AI וכבר רשמה הצלחות משמעותיות (ביניהן הסטארט-אפ Roi שנרכש החודש ע"י OpenAI. משקיע בולט נוסף בסטארט-אפ הוא קולין אוונס, מנהל שותפויות VC וסטארט-אפים בחברת OpenAI.
Anchor הוקמה רק לפני שנה, באוקטובר 2024, וכבר מריצה עשרות מיליוני סוכני AI עבור עשרות לקוחות משלמים ונחשבת לחברה בעלת הפתרון החדשני ביותר בשוק בו היא פועלת. בישראל, זהו אחד הסטארט-אפים הבודדים הפעילים בתחום התשתיות ל-AI, והוא כבר חתום על שותפות אסטרטגית משמעותית עם חברת Cloudflare (מובילה עולמית בשירותי וריפיקציה ו-bot detection).
מייסדי החברה – עידן רמאן (CEO), דור דנקנר (CTO), וגיא בן שמחון (VP R&D) – הינם יוצאי 8200 ובעלי רקע עמוק בתחומי הסייבר, האוטומציה וכלי פיתוח מתפקידיהם הקודמים בחברות SentinelOne, Noname Security ו-BlinkOps. החברה מעסיקה 9 עובדים במשרדיה בתל אביב. חלק ממטרות הגיוס הינן הרחבת מרכז הפיתוח בישראל (החברה החלה בגיוס עובדים נוספים) והשקעה במכירות ובשיווק – בעיקר בשוק האמריקאי.
עד שנת 2030, שוק הסוכנים האוטונומיים מבוססי בינה מלאכותית צפוי להגיע להיקף של 70 מיליארד דולר. אך אף על פי שמודלי שפה גדולים (LLMs) כבר מאפשרים הסקה וקבלת החלטות, סוכני ה-AI עדיין מתקשים לפעול באינטרנט – בשל סקריפטים שבריריים, היעדר ממשקי API, וממשקי משתמש (UI) דינמיים. כתוצאה מכך ועל אף המירוץ להטמעת AI בארגונים, רבים מניסיונות ההטמעה הללו נכשלים בהיעדר מענה הולם לבעיה זו. זהו בדיוק הפתרון שמציעה Anchor, שהינה בין החברות היחידות בשוק המציעות פלטפורמה חדשנית שהופכת כל ממשק אינטרנטי לשכבת גישה חכמה עבור מערכות בינה מלאכותית.
כיום, ארגונים רבים מעסיקים ציים שלמים של עובדים במיקור חוץ בשביל לבצע משימות פשוטות על גבי האינטרנט – פעולות קריטיות אך רפטטיביות כמו מילוי טפסים ממשלתיים, מעקב הזמנות, הזנת פרטים וכיו"ב – משימות שעד כה לא ניתן היה לבצע אוטומטית באופן יציב, בטוח ויעיל. הפתרון של Anchor מאפשר אוטומציה מלאה של תהליכים אלה באמצעות גישה חדשנית ופורצת דרך בתחום ה-AI agents לדפדפן, ומסייע לארגונים לבצע טרנספורמציה טכנולוגית ולאמץ AI בצורה חלקה ופשוטה ולא פחות מזה – בעלת ערך ממשי בעולם האמיתי בדמות חיסכון מהותי בהוצאות תוך הגברת היעילות והביצועים של הארגון.
השוק כבר מביע אמון בפתרון של Anchor – מלבד המשקיעות הבולטות שבחרו להשקיע בחברה ובמוצר שלה, בין לקוחותיו של הסטארט-אפ הצעיר כבר נמנות חברות מובילות בתחום פתרונות ה-AI, בהן Groq, Unify ו-Browser-use. בנוסף, ל-Anchor שורת שותפויות אסטרטגיות עם חברות בולטות כמו Cloudflare, Coinbase ו-Groq – בתחומים מגוונים כגון סייבר, תשתיות נתונים וכלי פיתוח מבוססי בינה מלאכותית.
מנכ"ל ומייסד Anchor, עידן רמאן ציין כי "סוכני AI יעילים רק במידת היכולת שלהם לפעול בעולם האמיתי – ובעולם העסקי של היום, זה אומר לפעול דרך האינטרנט. ברוב המקרים, האינטרנט עדיין לא נגיש לבינה מלאכותית, פשוט כי הוא לא נבנה עבור מכונות. המטרה שלנו היא לגשר על הפער הזה בצורה אמינה, מאובטחת ובקנה מידה גדול. ארגונים יכולים לאמץ AI במהירות שיא אם ניגשים לזה בצורה פשוטה – אנחנו פשוט מוסיפים את ה-AI לתהליכים ומערכות שהארגון כבר רגיל לעבוד איתם, במקום שיצטרכו לבנות ולהטמיע מערכות חדשות מאפס".
"הצוות של Anchor שבה אותנו מהרגע הראשון – לא רק בשל הידע הטכנולוגי העמוק שלהם, אלא גם בזכות הבהירות האסטרטגית שלהם בתחום שמתפתח במהירות והנחישות העסקית המרשימה שהפגינו", ציין ברוס טאראגין, שותף מנהל ב-Blumberg Capital וחבר דירקטוריון ב-Anchor. "כאשר סוכני ה-AI מתחילים לשנות את הדרך שבה משתמשים בתוכנה, Anchor מאפשרת למפתחים לפעול באינטרנט בדיוק כפי שבני אדם עושים זאת – ומרחיבה את היקף ההשפעה והשימושיות של הבינה המלאכותית לרמות שקשה לדמיין".