פבלו פיקאסו הגיע לקנבס הבלוקצ'יין – תוצאה של שיתוף פעולה שאפתני והתרחבות של חברת ניהול מוזיקה ותיקה.
יצירת אמנות מקורית שיצר האמן המפורסם בשנת 1958 – קערת קרמיקה גדולה ששכנה באוסף הפרטי של נכדתו מרינה פיקאסו ובנה פלוריאן פיקאסו, ועד כה מעולם לא נראתה בפומבי – היא ההשראה ל-1,010 יצירות דיגיטליות ייחודיות שיצאו לשוק ה-NFT.
חמישה סטים במהדורה מוגבלת של 200 יצירות NFT בשם "Visage de Couleur", הכוללות צבעוניות עכשווית המשלימות עיצוב מקורי של פנים "שמחות" – כל אחד מהם יימכר במכירה פומבית עבור 2 מטבעות את'ריום (בערך 5,000 דולר) דרך זירת המסחר של משפחת פיקאסו עצמה Manandthebeat.com, המופעלת על ידי פלטפורמת Origin Story החדשה של Origin Protocol.
סדרה אחת שכוללת עשר יצירות "Visage de Lumiere", שהצבעים נגזרים מהגוונים של היצירה המקורית, תשוחרר דרך Nifty Gateway כמכירה פומבית מדורגת למשך 24 שעות. חלקים מההכנסות ייתרמו לארגון Nurse Heroes ול-Carbon180, ארגון לא ממשלתי ממוקד אקלים.
לא ניתן להעתיק קובצי NFT לאחר שהוטבעו, מכיוון שכל אסימון מכיל חתימה קריפטוגרפית ייחודית.
היצירה הפיזית תימכר בתחילת מרץ על ידי אחד מבתי המכירות הפומביות המובילים בעולם לצד NFT שעיצובו מתבסס על תמונות הן מהחזית והן מאחורה (פיקאסו לא נהג למלא את הצד התחתון של היצירות שלו).
חיבור בין יוצרים
ה-NFT כוללים שיר מקורי חדש שנוצר עבור הפרויקט על ידי ג'ון לג'נד, הראפר נאס, ופלוריאן פיקאסו ונקרא "מחר". השיר שוחרר באופן מסחרי באמצעות שירותי הסטרימינג השונים ב-4 בפברואר.
קולקציית ה-NFT של פיקאסו היא הראשונה שהגיעה מ-Milk & Honey Labs, חטיבה חדשה של חברת ניהול המוזיקה והספורט Milk & Honey המתרחבת במהירות, שנוסדה ב-2014 על ידי לוקאס קלר ומייצגת אמנים מאחורי המוזיקה של דואה ליפה, ג'סטין ביבר, דרייק, דוג'ה קאט ועוד רבים אחרים.
ההיסטוריה של החברה מספרת רבות על הדרך שבה MHL מתכננת לפעול בשוק ה-NFT – דרך אוצרות פרויקטים וחיבור בין אמנים כפי שהיא מחברת בין מפיקים, כותבי שירים, תקליטנים ואמנים כדי ליצור להיטים.
מייסד שותף וראש MHL, אלכס הארו, ומנהלו של פלוריאן פיקאסו, סיריל נוטרמן, עלו על הרעיון יום אחד במהלך שיחה, והארו ניהל את העסקה. התהליך לקח שנה, אבל התמורה הייתה שווה את זה.
"לא רק שהגענו להיות שותפים לאסטרטגיית ה-NFT של פיקאסו והמפיקים בפועל של הקולקציה, אלא שהם גם התכוונו לספק לנו יצירות מקולקציית פיקאסו שאיש לא ראה מעולם", אומר הארו. "והצלחנו לפתח הבנה של שוק ה-NFT, השחקנים החשובים, הרקע והיכן הוא באמת הולך לשנות את דרך החשיבה".
"הרבה מנהלי מוזיקה הוציאו NFT והיו כמה כישלונות די גדולים, עבור כמה אמנים גדולים באמת", מוסיף קלר. "מה שלמדנו בשנה האחרונה זה שנדרשת הרבה עבודה והרבה מחשבה כדי להצליח. יש קהילה, רוכשים מרכזיים ומאוד ספציפיים, וכל כך הרבה אסטרטגיה שנלווית להשקות האלה".
ידידותי לבעלי הזכויות
מוזיקה תמיד תהיה חלק בלתי נפרד מהפרויקט, אומר הארו, ומוסיף כי לג'נד "היה בפנים באופן מיידי". ההשקה הבאה ב-NFT של Milk & Honey Labs תהיה ככל הנראה בפברואר-מרץ, וייתכן שזה יהיה סט אחר של פיקאסו, מכיוון ש"יהיו עוד רבים בהמשך", אומר הארו.
החברה נמצאת גם בשלבים שונים של פרויקטים עם אמני מוזיקה, בדרנים, משפיענים, מעצבים גרפיים ומותגים. "אנחנו ניצור מחזות מטאוורס, הצגות Web 3.0, מחזות NFT בעולם האמיתי שאינם מבוססים על מכירת אסימוני אמנות מכל סוג שהוא. ואנחנו הולכים לעבוד גם על פרויקטים של משחקי בלוקצ'יין", אומר הארו.
לפי קלר "הדבר שאני באמת במרדף אחריו בפרויקט פיקאסו הוא מוזיקה חדשה מאמנים מפורסמים שאנחנו יכולים לשלב עם יצירות האמנות. אני חושב שזה בעל ערך רב. זה כרוך בעבודה עם עיזבונות, זה כרוך בעבודה עם חברות תקליטים וזה כרוך בשיתוף פעולה עם חברות תקליטים".
בעוד שכמה אמנים ומנהלים מיהרו להיכנס לשוק הקריפטו כי הם לא צריכים לחלוק רווחים עם הלייבל או המוציא לאור שלהם, אומר קלר, MHL נוקטת בגישה אחרת. "אנחנו רוצים להיות ליד השולחן ולעשות עסקאות הוגנות עם כל מי שמשתתף. אנחנו בהחלט ידידותיים לבעלי זכויות".