ForbesPro
"אפשר בהחלט להגדיר את הכניסה שלנו לשוק הלוגיסטיקה בישראל כמוצלחת. ניכר שהיא נעשתה בהתאמה לצרכים ולדרישות הייחודיות של השוק המקומי”. כך אומר שבתאי כהן, מנכ”ל הסניף הישראלי של הקונצרן הדני הענק Maersk, שזיהתה את המגמות ונכנסה לענף הלוגיסטיקה המשולבת במלואה. הרעיון פשוט ויעיל: רשת פתרונות שרשרת אספקה מקצה לקצה הכל בבית אחד.
השינוי האסטרטגי זימן למנכ”ל כהן צורך והזדמנות לנהל השקעות בטכנולוגיות חדשות בפלטפורמות דיגיטליות לניהול משלוחים, במסדי נתונים ובצעדי שקיפות לקוחות וייעול תהליכים. “מיקוד גזרת ההתנהלות שלנו ללוגיסטיקה הרחיב את היצע החברה לניהול מלא של פתרונות שרשרת אספקה”, הוא אומר. “מעבר להון האנושי החשוב מכל, יש לנו כיום טכנולוגיות מתקדמות ופלטפורמה אנליטית ראשונה במעלה עם אמצעים המשפרים את חוויית הלקוח ואת אמינות השירות. אנחנו גאים ברשת קווי הספנות שלנו שה שהשקנו המכונה Gemini, ומסתמכת על פקידות בנמלים שנמצאים בבעלותנו. זאת במטרה למקסם יעילות, אמינות ודיוק של שרשרת האספקה ושל השירות”.
“המטרה היומרנית: לשפר את זמני המשלוח ולשלוט בכל שלב שלו, בשילוב יכולות סחר והנגשת מוצרים ושירותים, וזאת בדגש גדול על קיימות. יש לנו מחויבות לסביבה בעולם טוב יותר. לכן, יש לחברה מטרה מוצהרת להיות ללא חותם פחמני עד לשנת 2040”.
משמרים את היתרון התחרותי
כשמדובר ב-Maersk ישראל, לכהן יש רשימת הישגים גדולה מהשנים האחרונות: לסניף המקומי שיתופי פעולה עם חברות מקומיות וגלובליות, וכן הסכמים עם גורמי סחר ותשתיות לוגיסטיות מובילות בישראל. הסניף זוכה להצלחות, לגידול בהכנסות וברווחים מאז המעבר לאסטרטגיה העדכנית.
“ניתן לראות זאת היטב בתוצאות המסחריות ובפידבקים החיוביים שאנו מקבלים מלקוחות”, אומר כהן. “ל-Maersk ישראל יש תוצאות כספיות מרשימות, אפילו ביחס לסניפים במדינות בעלות היקף פעילות גדול מאוד באזורנו. ניכר שהסניף משפיע בצורה חיובית על הכלכלה המקומית ועל עסקים בישראל – גם בהיבטי רציפות עסקית וגם בהיבטי תמיכה חברתית”.
“אנחנו שותפים של הלקוחות”
“עבור הלקוח המשמעות לאסטרטגיה שלנו היא רבה: הקלה משמעותית בניהול, חיסכון הכספי ניכר בעסקה משולבת, ביטחון בקבלת מקום באונייה או במשאית או במחסן. יחד עם הביטחון בחברה גלובלית בת 120 שנה, שמהווה סמן ימני בציות לרגולציה בעולם. הביטחון שהמידע שנצבר בחברה הוא הכי עדכני, ולכן לא לחינם אנחנו גדלים. מי שעובד איתנו נתפס גם בחו”ל כלקוח אמין”.
“אנו גאים בהפיכתם של לקוחות מישראל לבעלי סטטוס והכרה עולמיים. שיתוף הפעולה ההדוק שלנו עם ספקים אסטרטגיים מסייע בפתרון בעיות שרשרת אספקה, וכך הופך לקוחות שלנו לגורמים אמינים ברמה העולמית. אנחנו מבינים שלחלק מהלקוחות יש זיקה גלובלית ומספקים להם מוצרים ושירותים בהתאם. כך, למשל, הם נעזרים בנו במעברים בין נמלים ושאר אופני הובלה כדי למקסם יעילות תפעולית. זהו שירות קריטי במיוחד בתקופות של מצב ביטחוני מעורער או עומסים לוגיסטיים”.
הסניף הישראלי הוקם באמצע שנת 1998, ולמרות שהמותג הוא עולמי בכל המובנים, בישראל לא הכירו אותו, למעט מי שמגיע מעסקי הספנות. “עד לא מזמן היינו חברת הספנות הגדולה בעולם, אבל שינוי האסטרטגיה שינה את הדירוג למקום השני. יותר חשובות לנו איכות השירות ופריסת המוצרים מהדירוג לפי הקיבולת הימית של חברת ספנות”, אומר כהן. “יש לנו דרכים לשמר את היתרון התחרותי שלנו, ואני יכול לספר על תוכניות שאפתניות להתרחבות נוספת בעתיד והשקעות משמעותיות בטכנולוגיות ובנכסים – תוך המשך התחייבות לאספקת שירותים ברמה הגבוהה ביותר”.
כיצד אתם מצליחים לשמור על רמת אמינות גבוהה בתקופה כזו כאוטית?
“זו תוצאה של הטמעת שיפור מתמיד שהובלנו בשנים האחרונות, וכוללת הפקת לקחים מאירועים, איסוף ועיבוד קבוע של משוב מעובדים ומלקוחות. גם התחרות המתפתחת משפרת תפקוד יעיל”.
ForbesPro הוא מותג התוכן השיווקי בתשלום של פורבס ישראל