כשנינה ריבס הקימה את חברת Tripp לפני כארבע שנים, היא לא ידעה שטכנולוגיית המציאות המדומה שפיתחה תשמש רופאים מטפלים ברחבי העולם. כעת, לאחר שהחברה נרכשה של ידי PayAssist, ריב מובילה פיתוח של מוצר חדש שמטרתו לספק דרך טיפולית המשלבת טכנולוגיית מציאות מדומה שתשמש פסיכיאטרים ומטפלים בתחום בריאות הנפש.
"אנחנו מתכוונים לפתח קטגוריה חדשה בקטלוג המוצרים של Tripp על מנת לתמוך במטפלים בתחום הנפש ולספק להם כלים תרפויטיים חדשים ומועילים", אמרה ריבס בראיון שהעניקה לפורבס. כיצד היא מתכוונת לעשות זאת? על ידי הטמעת קטעי וידאו פסיכדליים בטכנולוגיה שפיתחה, שעשויים להביא תועלת במהלך הטיפול.
חדשנות רפואית
לריבס ניסיון עשיר בעולם היזמות, עם הישגים מוכחים בעולמות פיתוח המובייל והגיימינג. כעת היא הסבה כאמור את תשומת ליבה המקצועית לפיתוח תחום הבריאות והרווחה, ושמה לעצמה מטרה לפתח כלים טכנולוגיים שיסייעו להשיג יתרונות טיפוליים ולא לשמש לצרכים בידוריים בלבד.
"התמזל מזלי והייתי אחת מהמשקיעות הראשונות ב-Oculus של פייסבוק. התנסיתי בפלטפורמה שלהם וזה אפשר לי לראות את היתרונות והחסרונות שלה. זה עזר לי להבין את ההשפעה של טכנולוגיית מציאות מדומה על העולם", הסבירה ריבס.
כעת, היא פועלת כאמור לשילוב בין טכנולוגיות מציאות מדומה אותן הכירה כשעבדה בתעשיית הגיימינג והיא מתמקדת בניסיון לפצח את האופן שבו יכולה הטכנולוגיה להשפיע לטובה על התת מודע האנושי. הרעיון מאחורי Tripp הצליח למשוך אליו משקיעים שהשקיעו כ-25 מיליון דולר במיזם עד כה בשני סבבי גיוס שונים שנערכו מוקדם יותר השנה.
תוצאות בשטח
השימוש בטכנולוגיה זו לצרכים טיפוליים בתחום בריאות הנפש בפרט אינו עיסוק חדש. מחקרים רבים נערכו בנושא בשנים האחרונות והעלו תועלת אפשרית בתחום ופוטנציאל מחקרי עתידי אדיר.
מה שגורם לפתרון של Tripp לבלוט על פני מתחרותיה בתחום היא העובדה שהיא מתכוונת להשתלב באופן מוחלט בעולם הפסיכיאטריה ולהציע מגוון פתרונות להתמודדות עם פוסט טראומה מורכבת, דיכאון, חרדות ועוד בלי התערבות תרופתית.
"כיום ישנו שילוב של עזרים פסיכדליים תרופתיים בתחום, שימו שבפטריות הזיהה ועוד, אך הפתרון שלנו לא מצריך שום מעורבות גופנית" , מסבירה ריבס, ומוסיפה כי "התפיסה שלנו היא שצריך להבין את הצרכים שקיימים בשוק ולספק למטופלים חוויות שמזכירות את העולם האמתי ואת המצבים שהמטופלים מתמודדים אתם ביום יום לצד הצגת תרחישים ומצבים 'גדולים מהמציאות', שיכולים לסייע במהלך הטיפול".
"ככל שהחוויה שהמטופל עובר היא יותר פנטסטית ופחות מחוברת למציאות, כלומר כשהטבע של החוויה יותר פסיכדלי, המטופלים יכולים להסיק מסקנות גדולות ורחבות יותר על עצמם. זה מגובה מחקרית וזה הכיוון שאנחנו מתכוונים לדבוק בו כחברה", היא מוסיפה.
"בסופו של דבר, המטרה שלנו היא להעצים את המטופלים. זה לא ירגיש כמו טיפול אלא כמו חוויה משחקית לכל דבר ועניין. זה לא יחליף טיפול רגשי אבל זה יסייע מאד בתהליך כולו ויגביר את התוצאות", מסכמת ריבס.