Search
Close this search box.
Forbes Israel Logo
יריב לרנר, יו"ר דירקטוריון wecom ואסף עופר מנכ"ל wecom | צילום: רפי דלויה

עוברים חברה סלולרית בלי לקום מהספה: ה-eSIM עושה עלייה לישראל

ספקית הסלולר wecom החלה לתמוך בכרטיס סים אלקטרוני מוטמע - מהלך שיאפשר ניוד בלחיצת כפתור, וללא צורך בהמתנה לכרטיס סים פיזי

לקוחות חברת הסלולר wecom יכולים ליהנות החל מהיום (א') מתמיכה בסים אלקטרוני מוטמע (eSIM), מה שמייתר לחלוטין את השימוש בכרטיסי SIM פיזיים. ההתחברות ל-eSIM מתבצעת בלחיצת כפתור, מכל מקום, והמהלך צפוי לחסוך את ההמתנה ואת עלויות השינוע של כרטיסי ה-SIM הפיזיים שנשלחו בעבר ללקוחות בעת מעבר מחברה לחברה.

עם השקתו של השירות יכולים הלקוחות להירשם למספר ספקי eSIM, ולהפעיל כמה מספרי טלפון על מכשיר אחד. כמו כן, הטסים לחו"ל, שמכשיריהם תומכים בשירות, לא יצטרכו לתור במדינת היעד אחר SIM פיזי אלא לרכוש eSIM באופן מקוון.

עד כה תמכו חלק מחברות הסלולר בישראל רק בשעונים חכמים הפועלים עם eSIM, אך לא בטלפונים סלולריים. עם ההשקה של iPhone 14 בארה"ב, שם ויתרה אפל לגמרי על מגירת ה-SIM הפיזי לטובת SIM אלקטרוני בלבד, החלו ספקי סלולר ברחבי העולם להזדרז עם הפעלת השירות – ו-wecom, כאמור, היא ספקית הסלולר הראשונה בישראל שתומכת בו בכל מכשיר עצמאי אשר מאפשר התקנת פרופיל eSIM. (בין היתר גם מכשירי iPad, וכל סוג של טאבלט עם אפשרות חיבור eSIM כמכשיר עצמאי).

בעוד שאת ה-SIM הרגיל היה צריך להוציא פיזית מתוך המכשיר, בין היתר באמצעות מתקן ייעודי שנמסר לכל משתמש על ידי היצרן, בשירות eSIM מתבצעת הפעולה דרך ההגדרות עצמן. תהליך הרישום קצר, והוא מבוסס על סריקת קוד QR שנשלח במייל לאחר הצטרפות לשירות.

"הסיכה הייעודית להוצאת ה-SIM הפיזי עומדת להיעלם מן העולם. כרטיסי ה-SIM יהפכו לטלכרט של פעם – מוצר לאספנים", הסביר אסף עופר, מנכ"ל wecom. "הטכנולוגיה תקל על הצרכן הישראלי, ותאפשר לו הצטרפות ומעבר לשירותי סלולר מכל מקום ובלחיצת כפתור".

"מחזירים את ה-Fun לסלולר"

המותג wecom הושק במהלך חודש אוגוסט האחרון, והוא מבוסס על הסכם שיתוף רשתות עם רשת סלקום. בעת ההשקה הציעה החברה מחירים 'שוברי שוק' בגלישה בחו"ל, מה שגרם ללקוחות רבים להצטרף לשורותיה. לדברי החברה היא משרתת היום כ-300 אלף לקוחות, היא מציעה מגוון חבילות בעלויות שונות ודמי החיבור לשירות עומדים על 10 שקלים, באופן חד פעמי.

"הטכנולוגיה כאן כבר זמן רב, אך חברות הסלולר חוסמות את זה, מתוך פחד להרחבת התחרות", אמר לפורבס יריב לרנר, יו"ר דירקטוריון החברה. "wecom תמשיך לשים את הצרכן הישראלי במרכז ולהביא לו מהלכים משמעותיים, שיחזירו את ה–Fun לסלולר", סיכם אסף עופר, המנכ"ל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן