ערכי המותג נוגעים בכל מרכיבי כלי הרכב המיוצרים, עם ירידה ממשית לפרטים ולעיצוב | צילום: באדיבות החברה
ערכי המותג נוגעים בכל מרכיבי כלי הרכב המיוצרים, עם ירידה ממשית לפרטים ולעיצוב | צילום: באדיבות החברה

Piece Of Art: כשאומנות פוגשת רכב יוקרה

מותג הרכב הצרפתי DS מפגיש את עולמות היוקרה והפרימיום עם אומנות ומקצוענות ייחודית. סמנכ"ל המכירות של החברה, אמיר אורז'ל מסביר מאיפה נולד המותג, מה הוא מציע ולאן הוא צומח

ForbesPro

DS, מותג מכוניות היוקרה מקבוצת סטלנטיס, החל את דרכו בשנת 2009 ברואי מלמזון שבצרפת. עם השקת ספינת הדגל של החברה – דגם ה-DS7  המהפכני – המותג הפך לעצמאי. מאז הוא צמח והתמקם בראש מותגי הקבוצה ונהנה ממעמד מיוחד שמעניק לו גישה לטכנולוגיות המתקדמות ביותר – החל מפס הרכבה ייחודי ועד לייצור שרובו ידני, כמקובל במותגי פאר.

"מקור השם DS הוא בדגם האייקוני של היצרנית הצרפתית סיטרואן, רכב ה-DS המקורי שנחשף לעולם בשנות ה-50. בהגיה נכונה בצרפתית, דה-אס משמעו "אלילה" ועל בסיס שם זה עוצב המותג שממצב עצמו גבוה בתעשיית הרכב האירופית", אומר אמיר אורז'ל, סמנכ"ל המכירות של החברה.

"כאשר קבוצת PSA (סטלנטיס כיום) החליטה לייסד את מותג היוקרה DS,  היה ברור שכדי להתחרות במותגי יוקרה אחרים, בעיקר אלה הגרמניים, על DS להציע ערך מוסף ייחודי – מה שבהחלט קרה. ערכי המותג נוגעים בכל מרכיבי כלי הרכב המיוצרים, עם ירידה ממשית לפרטים ועיצוב ששואב השראה מהעיר פריז. כל אלה מתורגמים לסממנים ייחודיים בכלי הרכב, כמו תפירת הפנינים, מוטיב המעוינים, התקנת שעון BRM במרכז לוח המחוונים ועוד", מסביר אורז'ל.

"במקביל הקפידו DS להעמיק באיכויות הגימור הפנימי – Savoir Faire – ולשלב מומחיות עם רכיבים רבים שמיוצרים בעבודת יד, עם החומרים הטובים ביותר ובשיטות הרכבה מתקדמות. כל אלה הופכים את דגמי DS לשחקנים משמעותיים בעולם רכבי היוקרה, עם סטייל ייחודי ושיק שאין לאף מותג רכב אחר", הוא מוסיף.

כאשר בוחנים את האופן שבו כלי הרכב של המותג בנויים, מגלים שאפילו רכיבי המתכת בהם מחוברים זה לזה עם דבקים ייחודיים שמשפרים את בידוד הרעשים. נעשה שימוש בטכנולוגיה המתקדמת ביותר כמו מתלים מנוהלי מחשב, בהם מצלמה הסורקת את פני הדרך ועוזרת לכל גלגל להתמודד עם שיבושים בדרך, יחד עם מערכות ראיית לילה טרמית ועוד.

כלי הרכב של DS מגיעים מאובזרים לעילא בכל רמות הגימור, מה שלא רק מעלה מאוד את התמורה למחיר, אלא בעיקר מבדל את הרכבים ממותגי יוקרה אחרים שבהם נדרש תשלום גבוה מאוד לעיתים על מנת להשלים אבזור חסר.

כלי הרכב של DS מגיעים מאובזרים לעילא בכל רמות הגימור | צילום: באדיבות החברה

"כשנכנסים אל תאי הנוסעים של כל דגמי DS, קל מאוד להבחין שיש בהם משהו שונה. כשמתמקמים על המושבים, מרגישים מיד את החיבוק שהם מעניקים ליושביהם עם שטח מגע גדול ונוחות חסרת תחרות. וכשיורדים לפרטים, מגלים שלא נשארה אף פינה לא מטופלת. מעצבי DS לא השאירו דבר ליד המקרה וכל משטח ומתג, לא רק ממלאים תפקיד פונקציונלי, אלא גם נראים ומרגישים איכותיים ביותר. רואים זאת במוטיב המעויינים, שמוצא את דרכו ממתגים שונים ועד גלילת עוצמת השמע במערכת המולטימדיה, בגימור רצועת השעון במושבים ובתפירת הפנינים", אומר אמיר.

"מקורם של כל אלה הוא בעבודת יד איכותית של טובי האומנים, הבורסקאים ומעבדי המתכות. צוות הייצור וההרכבה של DS נבחר בקפידה ומשתייך ליחידת עילית בקבוצת סטלנטיס ולרשותו עומדת נגישות לחומרים האיכותיים ביותר בעולם הרכב ומחוצה לו. גם אנחנו מתייחסים לכל רכב DS כיצירת אומנות, מהחוויה שהלקוח מקבל באולם התצוגה שלנו, ה-DS Store, ועד לרגע שבו הוא מקבל את הרכב ומבין, שזהו לא "עוד רכב", אלא פיס ייחודי לכל דבר ועניין".

"בדומה לאמרה – לא ניתן ללמוד שחייה בהתכתבות, כדי להבין את המשמעות של איכויות הנסיעה של רכבי DS, תצטרכו לחוש בהן בעצמכם. כבר במטרים הראשונים של הנסיעה, ניתן להרגיש כי רכבי DS מתייחסים ומטפלים אחרת באספלט ועושים רבות כדי להנעים את הנסיעה ליושבי הרכב וניתוקם משיבושי האספלט.

"זה מתחיל בשלדת הרכב, שבניגוד למקובל בכלי רכב עממיים, רכיביה אינם רק מרותכים זה לזה, אלא גם מאוחים זה לזה באמצעות דבקים ייחודיים ל-DS. שיטת עבודה זו יוצרת קשיחות מבנית גבוהה מאוד, לצד בידוד רעשים מצוין. זה ממשיך במערך מתלים ייחודי ל-DS, שמורכב ממתלים מבוקרי מחשב, שסורקים באמצעות מצלמה ייחודית את הדרך מלפנים ומסוגלים לכייל כל בולם ברכב בהתאם לאיכות הסלילה של הכביש. המצלמה שבחזית סורקת את הדרך עשרות מטרים לפנים ומסוגלת להבחין גם בשינוי של 0.5 ס"מ בלבד באספלט, והמחשב האחראי מסוגל לרכך את הבולם הרלוונטי בגלגל שעתיד לפגוש את המהמורה, כדי למנוע ממנה להטריד את שלוות הנוסעים.

"וזה מסתיים כאמור במושבים לא פחות ממדהימים אשר חובקים את הגוף ומרככים כל זעזוע. תענוג צרוף לנהוג ברכבי DS, בין אם זו נסיעה קצרה או ארוכה. זה כמובן לא הכל, שכן גם סעיפי ההנאה מהנהיגה והביצועים זכו להתייחסות ראויה וכל אחד מדגמי DS מסוגל להעלות חיוך בקרב חובבי הנהיגה", מסכם אורז'ל.

גם עולם מירוצי המכוניות לא זר ל-DS. מותג זה לא רק היה ממייסדי אליפות הפורמולה E החדשנית, אלא אף זכה באליפות שנתיים ברציפות, ובימים אלה עובד על השקת הדור השלישי למכונית הפורמולה E.

אמיר אורז'ל, סמנכ"ל המכירות של DS | צילום: באדיבות החברה

כיום, DS מציעים שלושה דגמים בישראל, עם שפע רמות גימור ויחידות הנעה – DS3 – קרוסאובר חשמלי בקטגוריית ה-B פרימיום שמנגיש את עולמות היוקרה וההוט-קוטור גם במידות קטנות.

DS4 – מכונית האצ'בק יוקרתית וספורטיבית עם עיצוב מסובב ראשים, משופעת בטכנולוגיות מתקדמות ומגוון יחידות הנעה (בנזין, PHEV ובקרוב גם חשמל מלא), ובקצה העליון נמצא ה-DS7 החדש במספר גרסאות להן הינע היברידי נטען, ואפילו גרסת DS Performance שבעזרת כיול ספורטיבי, בלמים עצומים, 360 כ"ס והנעה לכל הגלגלים, נועדה לרגש את כל מי שאוחז בהגה.


ForbesPro הוא מותג התוכן השיווקי של פורבס ישראל

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן