מוקדם יותר החודש, אפל טלטלה את תעשיית הבנקאות של ארצות הברית. בעוד שהבנק האמריקני הממוצע מציע ללקוחותיו תשואה של פחות מחצי אחוז על חשבונות החיסכון, חברת הטכנולוגיה, בעלת השווי של 2.6 טריליון דולר, הודיעה כי תציע מעתה לחוסכים תשואה שנתית בטוחה של 4.15% – ללא עמלות וללא מינימום הפקדה.
השקת המוצר החדש מגיעה דווקא בתקופה סוערת, שבה בנקים ותיקים נאבקים על הישרדותם וסטארט-אפים רבים מתמודדים עם בעיות מזומנים ופיטורי המונים.
טכנית, לאפל אין רישיון בנקאי. מסיבה זו בעיקר נוצר החיבור לבנק גולדמן זאקס, אשר הפיקדונות בו מבוטחים על ידי התאגיד הפדרלי לביטוח פיקדונות בארה"ב (ה-FDIC). גם לבנק ההשקעות הענק יש מה להרוויח מחיבור לאחד המותגים העולמיים החזקים והמוכרים בתבל. עוצמת המותג של אפל היא חסרת תקדים בהתחשב בכך שיש יותר משני מיליארד משתמשי אייפון ברחבי העולם.
הסקר השנתי של חברת הסקרים גאלופ, שנערך בשנה שעברה ובחן את רמת האמון של האמריקנים במוסדות, מצא כי עוד לפני התרסקות בנק SVB בקושי 27% מהאמריקנים דיווחו שיש להם "הרבה מאוד או די הרבה" אמון בבנקים שלהם. הנתון הזה היה בשיאו ב-1979 – אז הצהירו 60% מהנשאלים על רמת אמון גבוהה.
לעומת זאת, דירוג המותגים הטובים בעולם של Interbrand הציב את אפל בסקר האחרון שנערך ב-2022 במקום הראשון ברשימה – זו השנה העשירית ברציפות. הבנק היחיד שהגיע ל-25 המקומות הראשונים ברשימה הוא ג׳יי.פי. מורגן, אחד מבנקי ההשקעות הגדולים בעולם המדורג 24, לפני יוטיוב.
"אפל טסה במהירות בזק והבנקים המסורתיים נוסעים ב-45 קמ"ש בנתיב הימני", אומר דן איבס אנליסט חברת ההשקעות Wedbush Securities.
חשבון החיסכון החדש זמין רק ללקוחות אפל קארד – כרטיס האשראי של אפל. משתמשים אלה יכולים להגדיר חשבון תוך דקות ותגמול ההוצאות שלהם, הנקרא "daily cash", מועבר אוטומטית לחשבון. החשבון יוצג בארנק הדיגיטלי של אפל, בו המשתמשים יוכלו לעקוב אחר היתרה והתשואה שהרוויחו.
"מדובר בגלגל תנופה של המערכת האקולוגית", אומר דיוויד דונובון, סגן נשיא בכיר לשירותים פיננסיים של חברת הייעוץ Publicis Sapient.
ביולי האחרון השיקה אפל את "Tap to Pay", שירות שיאפשר לבעלי עסקים לקבל תשלומים באייפון. על ידי הצעת מוצרים פיננסיים כמו אלה לצרכנים ולסוחרים, אפל משלבת את עצמה בכל היבט בחיי לקוחותיה תוך גביית עמלות ומכירה צולבת של המוצרים שלה.
בכל המוצרים הפיננסיים שלה, גולדמן זאקס פועלת ברקע, למרות המוניטין האדיר שלה, מה שמרמז על כך שהם מהמרים כי הלקוחות כבר לא מעריכים את ההיסטוריה המכובדת של הבנק הוותיק. "שותפויות כאלה יכולות לגרום לבנקאות להפוך לבלתי נראית", אומר כריס ניקולס, מנהל שוק ההון ב-SouthState Bank.