Forbes Israel Logo
לשוק של זפטו יש מיליוני מוצרים דיגיטליים זמינים למשתמשים והא מהווה את המטאברס הגדול ביותר בשוק אסיה-פסיפיק. צילום: shutterstock
לשוק של זפטו יש מיליוני מוצרים דיגיטליים זמינים למשתמשים והוא מהווה את המטאברס הגדול ביותר בשוק אסיה-פסיפיק. צילום: shutterstock

שופינג דיגיטלי: ראלף לורן ימכור בגדים לאווטארים באפליקציית זפטו

אם ה"אני הווירטואלי" שלכם חשק באחד מפריטי קולקציית "דובי הפולו" של ראלף לורן - תמצאו אותה בחנות המותג באפליקציית זפטו. הטוויסט הדיגיטלי של מותג האופנה היוקרתי הוא חלק מתוכנית אסטרטגית ארוכת טווח בתוך הכלכלה הוירטואלית שמשגשגת בשנתיים האחרונות
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

ראלף לורן מציע חולצות צווארון ושמלות קצרות לדור חדש של אווטארים, כשמותג הבגדים האיקוני עובר למכירת בגדים וירטואלי בתוך המטאברס. החברה עיצבה קו בגדים בתוך זפטו (Zepeto), הרשת החברתית הדרום קוריאנית ו-200 מיליון המשתמשים שלה שמקיימים אינטראקציה בעולם וירטואלי.

השותפות היא גם הפעם הראשונה בה ראלף לורן מוכר מוצרים דיגיטליים: 12 לוקים עם 50 פריטים ייחודיים, החל מסגנונות וינטג’ ועד קולקציית הקיץ של המותג. אבל במקום להוציא מאות דולרים עבור הפריטים האמיתיים, כל פריט בתוך זפטו עולה בין 14 ל-40 ZEM – המטבע הדיגיטלי של האפליקציה – שלאחר המרה לדולר ארה”ב תגיע למחיר של בין 2.86 דולר ל-57 דולר, בהתאם לפריט. בקצה הגבוה נמצאות חולצות מכופתרות וסוודרים עם לוגו “דובי פולו” ואילו מוצרים זולים יותר כוללים משקפי שמש וכובעי בייסבול.

ראלף לורן וזפטו גם יצרו גרסאות וירטואליות של מיקומים איקוניים בניו יורק. יחד עם גרסה וירטואלית של חנות הדגל של המותג במדיסון אווניו וגרסה של סנטרל פארק, יצר ראלף לורן גם סביבה למותג בית הקפה של “ראלף קפה” ומשאיות קפה נלוות. תהיה למשתמשים גם אפשרות לצפות בקונצרט וירטואלי חי שיערך בספטמבר ויכלול הופעה של להקת ה-K-pop Tomorrow x Together במהלך המופע, הלהקה, שמכונה TXT, תציג את הדמות שלה כשהיא לובשת את קולקציית התלת ממד של ראלף לורן תוך צילום סלפי וירטואלי עם מעריצים שניתן לשתף ברשתות החברתיות.

בראיון לפורבס על שיתוף הפעולה הייחודי, התייחסה מנהלת הדיגיטל ומנהלת התוכן הראשית בראלף לורן, אליס דלהונט, לשוק של זפטו בתוך האפליקציה, שיש בו מיליוני מוצרים דיגיטליים זמינים למשתמשים. זהו גם המטאברס הגדול ביותר בשוק אסיה-פסיפיק, שהוא “שוק חשוב לנו מאוד”.

“ראלף לורן עצמו, כגבר וכמעצב, תמיד היה ידוע בכך שהביא את המוצר שלו לחיים דרך עולמות”, אומרת דלהונט, “וזו הסיבה שזה כל כך מעניין אותנו, כי אנחנו ממש בונים עולם שצרכנים ומשתמשים יכולים ליצור בו אינטראקציה ולמכור בו מוצרים, אבל אנחנו מתחילים בניית העולם”.

זפטו הפכה יותר ויותר פופולרית בקרב הדורות הצעירים בדרום קוריאה ובמדינות אסיה אחרות. האפליקציה, שנוסדה בשנת 2018, מאפשרת לאנשים ליצור אווטרים תלת מימדיים שלהם על סמך התמונה שלהם ותכונות שונות להתאמה אישית. לאחר מכן, משתמשים יוצרים אינטראקציה עם משתמשים אחרים באמצעות הודעות ישירות, חדשות וחוויות. על פי חברת המחקר SensorTower, זפטו הורדה 400 אלף פעמים ברחבי העולם בחודש שעבר.

ראלף לורן אינו המותג הראשון שמשתף פעולה עם זפטו. בחודש פברואר החלה גוצ’י להציע למשתמשים אפשרות להלביש את האווטארים שלהם בבגדים מקולקציית בית האופנה האיטלקי, תוך כדי הליכה בתוך וילת גוצ’י אינטראקטיבית. מותגי הלבשה אחרים בעולם הווירטואלי כוללים את נייקי ונורת’פייס, ויונדאי אף אפשרה למשתמשים לבצע בדיקות וירטואליות של קו רכבי הסונטה N שלה. בינתיים, חברות בידור כמו דיסני ויוניברסל בונות את דרכן בתוך הפלטפורמה והמועמד לשעבר לראשות העיר ניו יורק אפילו מנהל קמפיין באפליקציה שעלה לאוויר ביוני 2021.

משווקים מתעניינים יותר ויותר בבניית חוויות למשתמשים צעירים יותר בתוך עולמות וירטואליים פופולריים. בחודש מרץ, MGA Entertainment יצרה חוויות חדשות למותג LOL Surprise שלה בתוך Roblox. כמה חודשים לאחר מכן, Havaianas שיתפה פעולה עם Fortnite כדי להביא את הכפכפים של המותג הברזילאי למשחק הווידיאו הפופולרי. ובתחילת החודש פרסמה ברברי את סדרת ה-NFT הראשונה שלה בתוך Blankos Block Party, משחק עולם פתוח מבוסס בלוקצ’יין המאפשר לשחקנים לאסוף צעצועים דיגיטליים ייחודיים.

החברה “בנתה אסטרטגיה ברורה מאוד בתחום הכלכלה הווירטואלית”, אומרת דלהונט. זה כולל מפת דרכים עם השקות מוצר מרכזיות במהלך 18 החודשים הקרובים. ובעוד שמותגים אחרים מתנסים במכירת NFT, ראלף לורן לא מכריזים על אחד משלהם – לפחות בינתיים. עם זאת, דלהונט אומרת כי החברה “צופה במרחב הזה מקרוב” ו”אנחנו מאמינים ומשקיעים בעתיד של מוצרים דיגיטליים, כמו גם באתרי ספורט וכלכלות וירטואליות גלובליות.

“זה ממש מרגש לתרגם את המותג שלנו לפי קטגוריות כי יש לנו הלבשה, יש לנו מוצרים לבית, יש לנו אירוח עם הקפה של ראלף”, מסבירה דלהונט, “וזה פותח מרחב עיצובי חדש ליצירתיות ולדמיון לפיתוח אוספים ועולמות שאינם קיימים במרחב הפיזי. ומבחינתי, שם זה נהיה ממש ממש מרגש.

“אני מרגישה שאנשים שקיימים בדיגיטל מבלים את זמנם בהשקעה בחדשנות ובמה שמכתיבים ומה שצפוי כי אנחנו צריכים לבנות את העתיד”, אומרת דלהונט, “אני ב-Zepeto, אני ב-Roblox, אני לוקחת חלק ב-OpenSea, יש לי Metamask. אנחנו צרכנים ומשתמשים בכלכלות וירטואליות בעצמנו ואוהבים את המרחב הזה”.

שיתוף
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא