לא מיותר בכלל: כך תוכלו להרוויח כסף בזכות החדר "המיותר" בדירה

מזל טוב! החלטתם שהגיע הזמן לחדש ולעבור לדירה חדשה. אחרי העיצוב, השיפוץ, הצביעה והריהוט, סביר להניח שגם אתם תגלו שכמה מפריטי הריהוט האהובים עליכם נותרו מיותרים. בין אם הם גדולים מדי, בין אם רכשתם רהיטים חדשים, ובין אם הם פשוט "לא מתאימים" – רהיטים רבים אינם זוכים להיכנס לדירה החדשה, למרות שבעליהם בטוחים שעוד יעשו בהם שימוש בעתיד.

חברת הסטארטאפ הצרפתית (אך ממוקמת בישראל) Costockage מעוניינת לעזור למשתמשים כאלו בדיוק לשמור ולאחסן את החפצים שאינם זקוקים להם בעת הנוכחית, אך ייתכן שיצטרכו במעבר הדירה או השיפוץ הבא. זאת, הודות לעזרתם האדיבה של משתמשים אשר גרים בקרבת מקום – ויש להם חדר פנוי.

משכירים את החדר לאחסון הארון

במסע חיפוש הדירה האחרון שלנו מצאנו יחידה לא רעה בכלל, שכללה מטבח מרווח, סלון עם מרפסת, אמבטיה שעברה שיפוץ לא מזמן ושני חדרי שינה, למקרה שנרצה לארח חברים לפרק זמן ארוך במיוחד. בארץ המגמה העולה היא להשכיר את חדר השינה השני באמצעות Airbnb, במטרה להרוויח עוד כמה שקלים בחודש על חלל לא מנוצל.
עם זאת, במידה ואתם לא גרים בתל אביב, חיפה או ירושלים, חדר שינה נוסף הופך במהירות ״לחדר עבודה״, שלרוב מאכלס את כל הארגזים והחפצים שאתם לא מעוניינים שיסתובבו ברחבי הבית. המשמעות היא שלא רק שאינכם מרוויחים מהחדר הנוסף, אתם בוודאי משלמים עליו בכל חודש כחלק משכר הדירה.

חברת הסטארטאפ Costockage רוצה לעזור גם לכם – ולהפוך את החדר הנוסף לרווחי, גם אם אין תיירים שיסכימו לישון בו. לשם כך החברה מעוניינת להשתמש בחדר, עליית הגג, המרתף או כל חלל פנוי שיש לכם, על מנת לעזור לאנשים אחרים לאחסן שם את חפציהם.

לעשות כסף מהחדר הריק| צילום: shutterstock

מדובר במודל פשוט: לכם יש שטח שמשתמשים אחרים זקוקים לו, והם אף מוכנים לשלם עבורו. למעשה, מדובר במודל עוד יותר נוח מזה הקיים ב-Airbnb, שכן לא תצטרכו לארח זרים בביתכם שיבואו ויצאו מתי שירצו, אלא פשוט תתבקשו לשמור על הארונות, הבגדים ושאר החפצים שלהם עד שירצו לקחת אותם חזרה, ולרוב מדובר בטווחים ארוכים למדי.

בעוד שבישראל לא מדובר על בעיה כה משמעותית, שכן רובנו מעדיפים להשאיר את החפצים בבית ההורים, באירופה צעירים רבים משלמים הון עבור מחסנים ושאר שירותים על מנת לשמור על חפציהם. לרוב, אפשרויות האחסון הן מחסנים הנמצאים מחוץ לערים המרכזיות, מה שאומר שהמשתמשים נדרשים לשלם לא רק עלות על חודשי השכרה, אלא גם להוציא מכיסם עבור עלויות הובלה גבוהות במיוחד – רק כי לא רצו לזרוק את הספה או המיטה שסבא-רבא בנה במו ידיו.

אתר האינטרנט של החברה מחבר בין המשתמשים שיש להם מקום פנוי לאלה המעוניינים לשכור אותו על בסיס תקופות זמן, שטחי אחסון וכמובן, כמות החפצים אותם רוצים לשמור. המערכת עצמה מאפשרת למשתמשים לשוחח ביניהם ולסגור את התנאים לפני העברת התשלום וביצוע העסקה, כך שיכולים להיות בטוחים שבחרו את המקום הנכון והמשתמש הנכון שישמור על חפציהם.

מתמקדת באירופה

Costockage הוקמה בנומבר 2012 על ידי מייקל נאדר (Mickael Nadjar) ואדם לוי-זראוברמן. לאחר שנאדר ביצע עלייה לישראל, השניים החליטו לנצל את היתרונות של האקוסיסטם הישראלי על מנת להעסיק צוות מפתחים טובים. המשמעות היא שבעוד שצוות הפיתוח יושב במשרדיה של החברה בתל אביב, המטה הראשי של החברה נמצא בצרפת, שם אדם מטפל בשיווק ובפיתוח העסקי.

החברה מאמינה שהיא מבצעת מהפכה בתחום האחסון הודות לעובדה שהיא מאפשרת למשתמשים לאחסן את חפציהם קרוב לבית בחצי מהעלות בשוק, הכוללת גם ביטוח על החפצים השונים וכבר השלימה את שלב ה-Proof of Concept, במסגרתו גילתה כי המשתמשים בצרפת מוכנים להשתמש באמצעי אחסון שונים, כל עוד הם זולים וכמובן, המשכירים מעוניינים להרוויח מהחללים בהם אינם משתמשים בביתם.

בעוד שישנן כמה וכמה חברות בשוק המציעות מודלים דומים וקיימות זמן רב יותר, Costockage מאמינה כי סוד ההצלחה שלה טמון בשתי אותיות: UX. ההתמקדות העיקרית של החברה מיום הקמתה היה על פתרון הבעיות הרלוונטיות למשתמשים, כגון חישוב נפח האחסון, אפשרות השכרה לתקופות זמן קצרות או ארוכות, מנגנון להעברת כספים באמצעות מערכת מאובטחת וכמובן, ביטוח המוצרים השונים.

ההשקעה הרבה שלה השתלמה ככל הנראה, שכן למרות שלהגדרתה עדיין נמצאת בשלבי פיילוט, כבר עכשיו האתר שלה משרת כ-12,000 משתמשים המבצעים כ-200 בקשות ולמעלה מ-60 הזמנות בכל חודש, ולדבריה מציגה עלייה של 20 אחוזים בכל חודש. באתר תוכלו למצוא 18,000 מטר רבוע של חלל להשכרה, השווה ערך לשטח של 6 מחסנים.

נראה כי המשתמשים מאוד מרוצים מהאפשרות החדשה שנפתחה בפניהם, שכן זמן ההשכרה הממוצע עומד על לא פחות מחמישה חודשים, כשהעלות הממוצעת מסתכמת בכ-400 דולרים עבור בין 3 ל-4 מטרים רבועים. בחמישים אחוזים מהעסקאות, השוכר מחדש את החוזה לתקופת זמן נוספת.

החברה החלה בסבב הגיוס הראשון שלה, שכן כעת היא מעוניינת להמשיך ולהרחיב את הפלטפורמה שלה וכמובן – להמשיך להתרחב אל ערים נוספות ברחבי אירופה ולבסוף להציע פתרונות אחסון למשתמשים בכל רחבי העולם.

 

לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים: גדולה יותר, רווחית יותר, בוגרת יותר; תעשיית האינטרנט הישראלית

עוד בגיקטיים: Oggii הוא מכשיר ניטור שישמור על הכלב שלכם

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן