מעטה הסודיות נסדק: איך תחזית של חברה אחת גילתה לנו מה אפל מתכננת לקראת ה-iPhone6?

מכיוון שאפל מוכרת יותר מ-150 מיליון אייפונים בשנה, הניסיון לשמור בסוד את כל פעילותה הפך למשימה בלתי אפשרית. דוגמא מהעת האחרונה נוגעת להחלפה העתידית, כנראה, של הזכוכית הדקה המגינה על מסך האייפון במעטה מאבן ספיר. איך אנחנו יודעים את זה? בנובמבר 2013 שילמה אפל 578 מיליון דולר לחברת GT טכנולוגיות מתקדמות, כדי לעזור לה להפיק כמויות גדולות יותר של ספיר, שעושים בו שימוש בעיקר בשעוני יוקרה בשל העמידות הגבוהה שלו בפני שריטות. אבל, מה שלא היה ברור אז, זה האם אפל מתכוונת להשתמש בספיר עבור הגנה על מסך האייפון כולו.

עד עכשיו, אפל השתמשה בספיר רק כדי לכסות את עדשת המצלמה שלה ואת חיישן טביעת האצבע באייפון 5S, ועם השמועות על iWatch – אופציה סבירה הייתה שאפל רוצה לצפות את ליין השעונים שלה בספיר גם כן. אולם, אם בוחנים לעומק את דוחותיה הכספיים של חברת GT, אפשר להבין 2 דברים בקלות: (1) שהיא ללא ספק מכינה מסכי ספיר עבור האייפון (2) האייפון החדש לא יושק עד למחצית השניה של 2014, כך שאל תחכו למאי, אם שמעתם כבר את השמועות המוקדמות.

GT למעשה שינתה את העסק שלה כמעט לחלוטין עבור שיתוף הפעולה עם אפל. הכנסות החברה ביצעו צניחה חופשית מ-733 מיליון דולר בשנת 2012 ל-299 מיליון דולר בלבד בשנת 2013. בנוסף, היא צפויה להכניס כ-20-30 מיליון דולר בלבד ברבעון הראשון של 2014, ואפילו פחות ברבעון השני. אבל, במחצית השניה של השנה צופה החברה מהפך, ומשערת כי הכנסותיה יגיעו ל-500-700 מיליון דולר ב-6 חודשים בלבד.

המסך הבא שלנו יהיה עשוי מאבני ספיר? | צילום: Shutterstock

אם ננסה להעריך בגסות עלות של מסך אייפון אחד מספיר, נגיע בקלות לסביבות 10-12 דולר למסך, נשלב את המספר הזה בהכנסות הפתאומיות שצופה לעצמה החברה במחצית השניה של 2014, ונגיע לסביבות ה-50 מיליון חתיכות, אולי אפילו פי שתיים.ב

התחשב בדרך שבה עובדות רשתות השיווק, ובהתחשב באי הודאות שכרגע אופפות את העיצוב של האייפון החדש, זה פשוט בלתי אפשרי לומר בדיוק מתי וכמה מסכים צריכה לספק GT עבור אפל. אולם, מה שכן ברור הוא שנפח כזה של פעילות פשוט לא יכול להיות רק בשביל ה-iWatch. יכול להיות שהשעון יהיה הצלחה מסחררת, אבל אין מצב שאפל מזמינה עשרות מיליוני חלקים עבורו מראש. כמו כן, GT בטוחה שבשנת 2015 הכנסותיה כבר יחצו את רף מיליארד הדולר, ויש רק מוצר אחד כיום שיכול לתת את הביטחון הזה – האייפון.

אבל, אולי הכי חשוב – אפל לא מנעה מהספקית שלה לשחרר את תחזית ההכנסות שלה תוך התחשבות ברבעונים השונים, מה שאומר בעיקר שאנו צפויים לראות האייפון החדש בערך בספטמבר – שנה לאחר שחרור האחרון. סימן שאלה, אם כן, הוא למה לא דחתה GT את רישום הכנסותיה לרבעון האחרון? ההיגיון אומר שאם הרבעון השלישי מתחיל ביולי, אז תתחיל החברה לספק את מסכי האייפונים החדשים, אולם אלו עוד צריכים לעבור הרכבה בסין, כך שספטמבר שוב נראה כמו היעד האידיאלי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן