חברת פייסבוק פרסמה היום את תוצאותיה לרבעון השני של השנה. על פי הדוח, הכנסות פייסבוק הכנסות פייסבוק הסתכמו ב-1.81 מיליארד דולר, עלייה של 53% לעומת 1.12 מיליארד בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי של החברה ברבעון השני עמד על 333 מיליון דולר, לעומת הפסד של 157 מיליון ברבעון המקביל ב-2012.
מספר המשתמשים ברשת החברתית עלה ברבעון השני ב-21% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה והגיע ל-1.15 מיליארד.
ההכנסות מפרסום בסלולר הסתכמו ברבעון ב-41% מסך ההכנסות. ברבעון הראשון של השנה היוו הכנסות החברה מסלולר כ-30% מסך ההכנסות. הדבר מעיד על מגמת עלייה בתחום שנחשב עד לאחרונה כעקב אכילס של החברה. מספר המשתמשים בפייסבוק במובייל עלה ב-51% ועומד על 819 מיליון.
מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק | צילום: רויטרס
בפייסבוק מעריכים כי עד סוף השנה תתפוס החברה 13% משוק הפרסום בסלולר, עלייה של 4.5% לעומת נתח השוק שלה בתחום ב-2012. עם זאת, הרשת החברתית עדיין נמצאת הרבה מאחורי המובילה בשוק – ענקית הטכנולוגיה גוגל.
בעקבות פרסום הדוחות מזנקת מניית פייסבוק ב-16% במסחר המאוחר. המנייה נסחרת כעת ברמה של 26.51 דולר, אולם עדיין מדובר במחיר נמוך בהרבה ממחירה בהנפקה במאי 2012. מאז הנפקתה איבדה הרשת החברתית 32%.
|