אבי שמחון התפטר מתפקידו כיועץ הבכיר לשטייניץ

היועץ הבכיר של שר האוצר יובל שטייניץ, ד"ר אבי שמחון, הודיע על התפטרות מתפקידו כיו"ר הפורום המייעץ לשטייניץ. שמחון, מרצה לכלכלה באוניברסיטה העברית בירושלים, כיהן בתפקיד בשנתיים וחצי האחרונות.

במסגרת התפקיד הוביל שמחון צוותי ייעוץ של חוקרים מתחומי מדעי החברה שדנו עם השר בנושאי כלכלה וחברה שהיו על הפרק במהלך הקדנציה. הפורום דן במגוון נושאים כמו מדיניות הגירעון התקציבי, נושאי חינוך והשכלה גבוהה, תמיכה בשלטון המקומי ועוד.

כמו כן, במסגרת תפקידו יעץ ד"ר שמחון לשר האוצר והיה שותף לכל דיוני המדיניות הכלכלית. בין היתר הוביל ד"ר שמחון רפורמות בתחום הענקת מס הכנסה שלילי והעלאת שכר המינימום במשק. לפני כשנה שימש ד"ר שמחון כחבר בוועדת טרכטנברג והיה שותף לגיבוש המלצות הוועדה. בדיוני הועדה התמקד ד"ר שמחון בגיבוש מסקנות הדיור הציבורי והפחתת המכסים, וכן יזם את הקמת חטיבת התחרותיות ברשות ההגבלים העסקיים.

שטייניץ | צילום: רויטרס

ד"ר שמחון הוא חבר סגל באוניברסיטה העברית, וידוע כחוקר מקרו-כלכלה ומדיניות מוניטרית. את עבודת הדוקטורט שלו השלים באוניברסיטת מינסוטה בארה"ב. לשמחון גם תואר מוסמך בכלכלה ותואר ראשון במתמטיקה וכלכלה מהאוניברסיטה העברית.

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, בירך את אבי שמחון: "אני מודה לאבי על הסיוע המצוין שהעניק למשרד האוצר. לשמחון הייתה תרומה גדולה לקידום המדיניות הכלכלית של המשרד. המומחיות האקדמית שלו, לצד הרגישות החברתית שהציג, העשירו את הדיונים במשרד".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן