אבנר ודלק קידוחים קיבלו אישור לשעבד את זכויותיהן במאגר תמר

חברות חיפושי הגז והנפט אבנר ודלק קידוחים קיבלו את אישור הממונה על ענייני הנפט לשעבד את זכויותיהן בקידוח תמר לטובת הבנק הנאמן Credit Agricole – כך הודיעו היום שתי החברות לבורסה.

אישור הממונה נדרש לשתי החברות על מנת לקבל הלוואת מימון פרויקטלי של 400 מיליון דולר מקונסורציום של בנקים, בראשות HSBC וברקליס.

קידוח גז ונפט בים | צילום: רויטרס

ביום חמישי אישר דירקטוריון חברת החשמל את הסכם הגז עם תמר, במסגרתו התחייבה חברת החשמל לקנות 3.5 מיליארד מ"ק גז בשנה למשך חמש שנים, כאשר תחילת ההספקה צפויה במהלך 2013. חברת החשמל תהיה רשאית להגדיל את הרכישה עד 6.5 מיליארד מ"ק בשנה, כשעלות העסקה צפויה לנוע סביב 17 מיליארד שקל.

היום הודיעו השותפות לתמר כי חתמו על תיקון להסכם מול חברת החשמל, כדי להתאים להוראות רשות ההגבלים העסקיים. במסגרת התיקון להסכם נקבע כי זכאותה של חברת החשמל לממש את האופציה להגדלת כמויות הגז הטבעי ההסכמיות תפוצל לשניים כך שעד ל-15 באפריל תוכל חברת החשמל לממש את האופציה להגדלת הכמויות ההסכמיות אותן תצרוך עד לסוף שנת 2019; ועד ל-15 באפריל 2015 תוכל חברת החשמל להאריך את האופציה להגדלת הכמויות ההסכמיות אותן תצרוך מתחילת שנת 2020 ועד לתום תקופת ההסכם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן