אבק כוכבות: 5 השחקניות הישראליות הכי עסוקות בהוליווד

הריצוד של גל גדות למשך שלוש שניות שלמות בטריילר החדש של 'מהיר ועצבני 6' כבר הוביל להכתרתה בפורומים מסוימים כ"שחקנית הישראלית הכי מצליחה בהוליווד", אבל עם כל הכבוד לגדות (ויש לנו הרבה כבוד), היא עדיין לא שם.

בעוד הדוגמנית-שחקנית מפציעה בשוברי קופות בינוניים על תקן הבחורה היפה עם המבטא הישראלי הכבד (גם ב"יום ולילה", "מהיר ועצבני" ו"דייט לילי" היא משחקת סוכנת מוסד לשעבר) ישנן שחקניות ישראליות אחרות מוצלחות ממנה, שעובדות יום ולילה במטרה להפוך לכוכבת הוליוודית מן המניין. רובן אגב, מטשטשות את הזהות הישראלית ומנסות להגדיל את מנעד הליהוקים האפשרי.

הנה חמש השחקניות הישראליות העסוקות והמצליחות בהוליווד:

איילת זורר

תחילת הקריירה הבינלאומית של איילת זורר החלה לפני כמעט עשור כאשר עותק של הסרט "האסונות של נינה" שעשתה עם שבי גביזון התגלגל לאנשים הנכונים בהוליווד שהחלו לזמן אותה לאודישנים. ובאנשים נכונים אנחנו מתכוונים לסטיבן שפילברג.

זורר לוהקה לתפקיד אשתו ההריונית של אריק באנה בסרט "מינכן" של שפילברג שיצא ב-2004. הסרט אמנם נכשל קופתית, זכה לביקורת מחוגים יהודים וישראלים על סעיף אמינות והסצנות של זורר קוצצו באכזריות (מלבד סצנת משגל הריונית לוהטת ומזיעה), אבל זה הספיק כדי להכניס אותה בדלת.

היא כיכבה ב"אדם בן כלב" לצד ג'ף גולדנבלום והחליטה לארוז את הבעל והילד ולעבור ללוס אנג'לס. היא השתלבה בכמה סרטים זניחים בתפקידים זרים ונחלה ניצחון מתוק בתור הצלע הנשית ב"מלאכים ושדים" לצד טום הנקס ב-2009, מה שהקפיץ אותה לליגה של הגדולים. אחריו הגיעו סרטים קטנים וזניחים כמו "8 צדדים לאמת" בהם עבדה לצד דניס קוויד ומת'יו פוקס ו"עצם העניין" עם דיאן קיטון וקווין קליין, ואפילו השתתפה בפרק בסדרה המצליחה "Touch" לצידו של קיפר סאת'רלנד, ששודר בפברואר השנה.


איילת זורר | צילום: וויקיפדיה

כיום: את הקפיצה הנוכחית שלה לליגת שוברי הקופות חייבת זורר לשחקנית ג'וליה אורמונד שויתרה על תפקיד לארה לור-ואן, אמו של סופרמן, בסרט הקיץ החדש והמאוד מצופה "איש הפלדה" ופינתה לה את הבמה. אגב, זורר עצמה אמרה על קבלת התפקיד במפתיע כי "נעשה לה נס".

נציין כי אמנם לא מדובר בתפקיד גדול או דקות מסך ארוכות מדי (וביננו, גם אין צורך ביכולת משחק מרשימה במיוחד), אבל השתלבות בתעשיית סרטי הקומיקס שבשנים האחרונות מחזיקה את תעשיית הסרטים בביצים, יכולה רק להועיל ולהגביר את החשיפה של זורר. בנוסף, היא חולקת את המסך עם גוורדיית שחקנים מכובדת ביניהם: ראסל קרואו, קווין קוסטנר, איימי אדמס, דיאן ליין ולורנס פישבורן.

מה הלאה: בשנה הקרובה נראה אותה בסרט "האבירים האחרונים" לצד מורגן פרימן וקלייב אואן.

אמרו עליה: טום הנקס אמר כי "זה היה תענוג לעבוד איתה" וש"איילת היא שחקנית מחוננת". סטיבן שפילברג הודה כי היא "הייתה מהפנטת על המסך" (זורר לא שורפת גשרים ומקפידה לדבר איתו פעם בשנה) ופול שרדר ציין כי היא "נהגה להאיר את החדר רק מעצם הנוכחות שלה".

סטטוס מקומי: זורר היא מלכת הקולנוע והטלוויזיה הישראלית, מעמד שמאפשר לה לבחור ולקבל כרגע כל תפקיד בתעשייה המקומית. מנעד התפקידים שלה נע מסדרות טלוויזיה מוערכות כמו "זינזאנה" ו"בטיפול" ועד סרטים שהפכו לקאלט כמו "האסונות של נינה" ,"ורק כלבים רצים חופשי". העובדה שהיא מחזיקה בחוזה שמנמן של חברת גולברי מאפשר לה גם להתפרנס בכבוד וגם לא להתלכלך בקמפיינים קטנים אך מכניסים.

בר פאלי

בר פאלי עברה את כל המסלול המפרך של תפקידי כוסית / גופה בתוכניות שנשענות על תפקידי אורח מרובים ומתחלפים ונדמה שרק שבשנה האחרונה ההשקעה שלה מתחילה להשתלם. ולראייה, התמונות שלה מהשטיח האדום בשבוע האחרון, עליו הפציעה עם שמלת מולטי-קאט בגווני לילך ששמורה בדרך כלל לטקסי אוסקר למיניהם. אם זו לא הצהרת כוונות, אז מה כן?

פאלי, שרק אות אחת מבדילה בינה לבין הדוגמנית הלאומית (בר רפאלי, כאילו שלא ידעתם), הפציעה על המסך האמריקאי לראשונה בגיל 26 בסרט הטלוויזיה "Filthy gorgeos" לצידה של איזבלה רוסיליני. מאז היא נדדה בין סרטי אימה זניחים ("ההריסות" 2008, "צבועים" 2011") לתפקידי אורח בתכניות CSI" ניו יורק" ו"איך פגשתי את אמא שלך" מבלי להשאיר חותם משמעותי בכל אחד מהם, והתפרנסה מהצד בקמפיינים אופנתיים מקומיים, בין השאר לחברת נעליים והלבשה תחתונה.

בר פאלי | צילום: וויקיפדיה

כיום: מייקל ביי, מדיאס המודרני ליהק אותה לתפקיד הנשי הראשי בסרט "רווח וכאב" לצד מארק וולברג ודווין ג'ונסון. פאלי זכתה לתשומת לב רבה מהתקשורת בזכות תפקידה הסקסי. הסרט שייצא בישראל בעוד כמה חודשים, זכה לביקורות מעורבות, חלקם אף שיבחו את תצוגת המשחק של פאלי הצעירה.

מה הלאה: בהמשך השנה ייצא סרט נוסף בכיכובה 'נון-סטופ' לצד ליאם ניסן וג'וליאן מור. אין ספק שבר פאלי מתחילה לפדות רווחים של התמדתה העיקשת.

אמרו עליה: קן ג'ונג ("קומיוניטי", "בדרך לחתונה עוצרים בלאס וגאס") שמשחק לצדה ב"רווח וכאב" הוא כרגע המעריץ הכי גדול של פאלי ובראיונות המשותפים שלהם ביחד הוא מקפיד לציין כמה היא שחקנית מדהימה.

סטטוס מקומי: בצעירותה שיחקה פאלי בסדרה 'אהבה מעבר לפינה' ובשנה שעברה חזרה לתפקיד אורח נטול מבטא בסדרת הדרמה היומית "ניו יורק", אבל קשה להגיד שמתלהבים ממנה בארץ (ולא בצדק), אלא אם כן מדובר בתמונות של קמפיין הלבשה תחתונה.

אודיה רש

צעירת השחקניות הישראליות היא גם אחת המצליחות והעסוקות שבהן, הודות לתכנון מוקדם, השקעה אדירה מצד הוריה ומחויבות לתפקיד שמפקיע אותה מהסטנדרטים המקומיים.

אודיה רש עברה בגיל 9 יחד עם אביה לארצות הברית, מתוך מטרה ברורה להיות שחקנית. היא החלה את דרכה המקצועית בפרסומות וסרטים קצרים ומהר מאד השתחלה לרשימת השחקנים האורחים של "חוק וסדר: מדור מיוחד".

את הפריצה שלה אפשר לייחס להופעת האורח ב"תרגיע" מה שהוביל לתפקיד ראשי בסרט "החיים המוזרים של טימותי גרין" (זה בסדר, לא שמעתם עליו) לצידה של ג'ניפר גרנר. הסרט אמנם כשל, אבל פתאום כולם שמו לב לנערה שלנו. היו גם שמועות שהיא לוהקה לתפקיד דמותה הצעירה של אנג'לינה ג'ולי בסרט "מליפיסנט" שיצא בשנה הבאה, אבל בסופו של דבר רש לא קיבלה את התפקיד, אך זה לא מונע מכולם להגיד שהיא נראית כמו "אנג'לינה ג'ולי הבאה".

אודיה רש | צילום: וויקיפדיה

מה הלאה: הלו"ז של רש צפוף כמו מסך ההודעות היוצאות בסלולרי של עמנואל רוזן. היא הצטלמה לארבעה סרטים חדשים שיצאו בשנה הקרובה וב-2014 ("when the Davil comes, We are what we are, the locals, mary mother of Christ) והקריירה שלה נמצאת על סף זינוק. תוסיפו מראה נקי וכובש לצד אישיות חזקה וביטחון עצמי ותבינו על מי אנחנו שמות את הז'יטונים.

אמרו עליה: בינתיים כל מי שפגש בפלא מוכן להישבע שהיא הדבר הבא. לארי דיוויד ציין שהלוק שלה "ייחודי" ושיש לה איכויות שיביאו אותה רחוק. ג'ניפר גרנר ששיחקה לצידה ב'טימותי גרין' אמרה ש"היא כמו אחת הבנות שלי".

סטטוס מקומי: רש מעולם לא שיחקה בישראל והיא גם לא מכוונת לשוק המקומי והמצומצם. משפחתה עדיין מתגוררת בישראל והיא מגיעה לביקורים קבועים, אבל ספק אם היא הולכת להשתלב בעונה החדשה של "הבורר".

אלונה טל

לאחרונה נודע כי 'קאלט' תוכנית הטלוויזיה החדשה בכיכובה של אלונה טל בערוץ CW המיועד לצעירים, בוטלה אחרי מספר פרקים בשל רייטינג נמוך ונטישת הצופים. התוכנית עצמה לא הייתה הפסד גדול לאנושות, אבל נדמה שעבור טל מדובר היה באבן דרך משמעותית.

מי שהחלה את דרכה המקצועית בפיג'מות ובאופרת סבון זניחה, עברה ב-2004 לניו יורק כדי להשתלב בתעשייה המקומית. תוך זמן קצר היא הצליחה להשתחל לקאסט של סדרת הנוער המצליחה "ורוניקה מארס", של הסדרה "על טבעי" ותפקידי אורח ב"קיין" (שבוטלה אחרי עונה אחת),CSI" ", "שקרניות קטנות" ו"פשע מן העבר".

טל בעלת הלוק הקלאסי של הבת האמריקאית של השכן, הופיעה בסרטי קולג' זניחים אך לא הצליחה לעשות את המעבר לליגת המבוגרים. השנה זימנה לה שתי פריצות משמעותיות – "Broken City", לצד מארק וולברג וראסל קרואו ו- 'קאלט' שמיצבה אותה באחד מהתפקידים הראשיים, הייתה אמורה לעשות את השינוי האמיתי.

אלונה טל | צילום: וויקיפדיה

מה הלאה: כרגע כאמור, לאחר הורדת הסדרה, הקריירה של טל מעט לוטה בערפל. היא מדובבת את אחת הדמויות במשחק וידאו ועדיין מפציעה בתפקידי אורח בסדרות פופלאריות אך ללא פרויקט משמעותי באופק.

אמרו עליה: קריסטין בל ששיחקה לצידה בורוניקה מארס וסיפרה כי "אלונה הייתה תמיד האדם הכי מצחיק על הסט, יש לה חוש הומור נהדר" אבל שאר הקולגות לא ממש השתפכו אודותיה. הביקורות באמריקה לעומת זאת, די מחבבים את הגברת ויש שציינו כי הדבר הכי מוצלח בקאלט היה השחקנית הישראלית.

סטטוס מקומי: אם בחו"ל טל עדיין נמצאת בחזקת הוכחה, בארץ מזמן הכריזו עליה כסוויטהארט המקומית. התפקיד שלה לפני כשנתיים ב"ילדי ראש הממשלה" זכה לתשואות ולא מופרך להניח כי בקרוב נראה אותה בתפקידים דרמטיים נוספים ודוברי עברית.

שירלי ברנר

שירלי ברנר היא אחת השחקניות הישראליות הותיקות בהוליווד שפועלת מלוס אנג'לס החל משנות התשעים המאוחרות ובתה של השחקנית סמדר ברנר (יפצ'וק מ"הלהקה"). נכון, הסרטים שלה לא נכנסו לרשימת שוברי הקופות או הציגו בפסטיבל סאנדס, אבל השחקנית הבלונדינית נותנת עבודה ולאורך זמן.

היא שיחקה ב"רצח מוצדק" לצד אל פאצ'ינו ורוברט דה נירו, "אל תתעסק עם הזוהן" עם אדם סנדלר, "רחובות הדמים" עם שרון סטון וואל קילמר, "בלונדינית בעיר הגדולה" עם ג'סיקה סימפסון, "חייו ומותו של בובי ז" לצד פול ווקר ולורנס פישבורן, "לפגוש את ביל" לצד אהרון אקהרט וג'סיקה אלבה, "מלחמה בע"מ" עם ג'ון קיוזאק ומריסה טומיי וכן ב"כבוד" ו"סשן", שניהם של הבמאי הישראלי חיים בוזגלו.

ב-2009 הקימה חברת הפקה בשם "סרטי ברנר" ולפני כשלוש שנים הצטרפה לחברת ההפקה 'סרטי ראדאר" על תקן סמנכ"ל פיתוח עסקי.

שירלי ברנר | צילום: וויקיפדיה

מה הלאה: מה לא? באתר imdb כשנכנסים לעמוד של ברנר, נפרשת רשימה של עשרה סרטים אליהם הצטלמה כבר השחקנית, ואמורים לעלות למסכים בשנתיים הקרובות. בכולם אגב, היא השחקנית הידועה ביותר על הסט.

אמרו עליה: ברנר לא מלקטת מחמאות מאחרים, אלא מאמינה בעצמה באמביציה מעוררת השראה. יש לה אתר אישי שמרכז את כל המידע עליה ועל סרטים שבהם שיחקה, היא מעלה קטעי יוטיוב המרכזים קטעים מסרטים שהופיעה בהם ואף מחזיקה אשת יח"צ מקומית בארץ.

סטטוס מקומי: בשנות התשעים ברנר הייתה סוג של נערת זוהר בלונדינית שכיכבה בתוכניות כמו "כסף קטלני" ו"רמת אביב ג'" ואפילו שיחקה ב"מר באום" של אסי דיין לפני שהתעופפה להצליח בחו"ל. בחודשים הקרובים נזכה לראות אותה כחלק מהקאסט של העונה החדשה של "מחוברים" כשהיא מלווה את חייה וחיי משפחתה בלוס אנג'לס.

לידיעה המקורית באתר אונלייף

שנתיים למחאת העגלות: מה השתנה?

נשים סובלות מהפרעות אכילה בגלל נטייה ביולוגית

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן