אבק כוכבים: מי השחקן הפופולרי ביותר מבין המועמדים לאוסקר?

רבים הסיכויים שדניאל דיי-לואיס ייצא הלילה מטקס האוסקר ה-85 עם פרס השחקן הטוב ביותר על תפקידו כאברהם לינקולן בסרט של שפילברג. אך על פי סקר שנערך בארה"ב, הוא רחוק מלהיות המועמד הפופולרי ביותר בציבור. התואר הזה שייך למועמד אחר לתואר השחקן הטוב ביותר – דנזל וושינגטון.

הסקר, שנערך על ידי חברת E-Poll ומקיף אלפי נשאלים, בוחן את דעותיהם על סלבריטאים שונים, ומדרג אותם על פי מודעות הציבור אליהם, אפיל פרסומי ו-44 קריטריונים אחרים. כשחברת אי-פול צמצמה את הרשימה ל-20 מועמדי האוסקר הנוכחיים, וושינגטון, אשר מועמד על תפקידו בסרט "הטיסה", ורוברט דה-נירו, אשר מועמד על "אופטימיות היא כל הסיפור", כבשו את הפסגה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

כל אחד משני השחקנים הללו קיבל ציון מושלם של 100 במדד, אשר בוחן את אפקטיביות השיווק של הכוכבים, אך וושינגטון קיבל יתרון קל על דה נירו, בשל ניקוד גבוה יותר במדד המשיכה על פני דה נירו.

כשמתבוננים במועמדים בהסתמך על הפופולריות שלהם, דבר אחד בולט: הציבור נוטה לחבב שחקנים מבוגרים יותר. גילם הממוצע של ארבעת המובילים הוא 65. דה נירו הוא המבוגר ביותר, בן 69, והוא גם בעל מספר המועמדויות הרב ביותר. הוא היה מועמד שבע פעמים לפרס וזכה בו פעמיים – על "הסנדק 2" ב-1975 ועל "השור הזועם" ב-1981. הפעם האחרונה בה היה מועמד הייתה ב-1992 על "פסגת הפחד".

ברביעייה המובילה נכללים גם טומי לי ג'ונס וסאלי פילד, שניהם זכו בפסלון בעבר. אן האת'ווי בת ה-30, המדורגת חמישית, היא המועמדת הצעירה הפופולרית ביותר. ציונה של האת'ווי הוא 99, והאפיל שלה הוא 67.

סאלי פילד קיבלה גם היא ציון של 99, אך האפיל שלה – 72 – גבוה משל האת'ווי. האם אנשים יאהבו את האת'ווי יותר אם תזכה? סביר להניח שלא. המועמדים אשר קיבלו ציון נמוך מדי ולא נכנסו לעשירייה המובילה השנה כוללים t, זוכי האוסקר כריסטוף וולץ ואלן ארקין, שניהם מועמדים השנה לפרס שחקן המשנה הטוב ביותר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן