אדום בוהק: הבורסה בתל אביב ננעלה בירידות שערים חדות

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בירידות שערים חדות כשנראה כי ההיסטריה בשוקי ההון ברחבי העולם הגיע גם לרחוב אחוזת בית. בפריס יורד מדד ה-CAC ביותר מ-3%, בלונדון נופל הפוטסי ב-2.8% ובפתיחת המסחר בניו יורק צונחים שלושת המדדים המרכזיים בקרוב ל-3%. גם מחיר הנפט לא מפסיק לרדת כאשר כעת נסחרת חבית במחיר הנמוך מ-28 דולר.

עוזי לוי, אנליסט ראשי ומנהל סיכונים בקבוצת ההשקעות אינפיניטי, התייחס לטלטלה במחירי הנפט ואמר כי "ככל שמחיר הנפט הולך ויורד כך העצבנות תופסת תאוצה בשווקי בעולם. צריך להבין כי לאחר שנים רבות בהן חברות הכרייה, הנפט ובכלל כל הסקטור התומך באנרגיה, השקיעו השקעות הוניות CAPEX רבות כתוצאה מעליית מחיר הנפט, אך כרגע הן מחפשות פתרון לירידת מחיר הנפט. המחיר ירד החובות קיימים ואין כדאיות כלכלית להמשך הייצור והמכירה. יש חברות רבות שלא ישרדו את הגל הנוכחי ואי הוודאות על מספרן יוצר אי נוחות בשווקים".

אצלנו כאמור, ננעלו המדדים בירידות חדות כאשר ת"א 25 נפל ב-2.1%, ת"א 100 ב-2.2% ומדד הבנקים איבד מערכו 1%. מדד צנח ב-2.2%, מדד הנדל"ן ירד ב-2% ומדד הנפט והגז נפל גם הוא ב-3.3%. מי שביצע היום נפילה חופשית בתל אביב היה מדד הביוטק שאיבד לא פחות מ-7.1% מערכו. 

הבורסה בתל אביב. לא נשארה אדישה לסערה

על רקע הירידה במחירי הנפט, הממשלה בוחנת את יישומו של מתווה הגז, ומניות הגז והנפט הגיבו בהתאם: דלק קידוחים ירדה ב-2.6%, אבנר ירדה ב-2.1% ורציו נפלה ב-5.4%. גם מניית מודיעין צללה ב-20%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן