אובמה דחה את הצעת הרפובליקנים ומשך את וול סטריט למטה

המסחר בוול סטריט ננעל היום במגמה שלילית לאחר נאומו הראשון של אובמה מאז שנבחר לכהונה שניה ובו רמז על חוסר יכולת להגיע להסכמה על נושא המצוק הפיסקלי. כמו כן המסחר התנהל גם על רקע האופטימיות הזעירה שמאפיינת את המסחר בבורסות אירופה היום. העליות באירופה נתמכות ברכישת האג"ח העצמית עליה הודיעה אתמול ממשלת יוון וברוחות אופטימיות מספרד ופורטוגל. בארה"ב ממתינים המשקיעים להתפתחות התמודדות עם המצוק הפיסקלי המתקרב. 

הדאו ג'ונס רשם ירידה של 0.1%, ה-S&P 500 והנאסד"ק איבדו 0.2% מערכם. 

נשיא ארה"ב ברק אובמה קיים היום את הראיון הראשון לערוץ תקשורת מאז נבחר שוב לתפקיד. בראיון לערוץ הטלויזיה של בלומברג אמר אובמה כי "יש פוטנציאל להגיע להסכם אך על בית הנבחרים להציג הצעה מאוזנת יותר". אובמה אמר כי הרפובליקנים לא מתגמשים מספיק ותוקעים את המשא ומתן בנושא המצוק הפיסקלי. 

החלטת ממשלת יוון לבצע רכישה עצמית של אג"ח מובילה את האופטימיות המאפיינת את המסחר בבורסות היבשת היום. ההחלטה התקבלה במטרה לאפשר את קבלת התשלום הנוסף של כספי החילוץ הבינלאומי לכלכלת המדינה הקורסת בסך של 35 מיליארד יורו. היום הביעו שרי האוצר של גוש היורו אופטימיות לגבי המהלך החדש. 

בתוך כך הודיע היום נשיא ועידת שרי האוצר של גוש היורו ז'אן קלוד יונקר על פרישתו. על פי הערכות בקרב כלכלני אירופה, המועמדים המובילים להחליפו בתפקיד הם שר האוצר הגרמני וולפגנג שויבלה ושר החוץ הצרפתי פייר מוסקוביצ'י. 

ההתפתחויות באירופה הביאו את הבורסות ביבשת לנעילה יציבה עם עליות קלות, זאת לאחר שהן הגיעו היום לשיא של 6 שבועות. בורסת פריז רשמה עליה של 0.4%, ואילו לונדון ופרנקפורט ננעלו ביציבות. 

צילום: רויטרס

בארה"ב, ממשיך הצוק הפיסקלי לעמוד במוקד המסחר כאשר המשא ומתן בין הדמוקרטים לרפובליקנים בנושא הגיע למבוי סתום לאחר שהאחרונים המשיכו להתעקש על המשך מתן הטבות במסים לעשירים. 

חברת סודה סטרים הודיעה היום על כך שקנתה ספוט בסופרבול ותעלה קמפיין פרסומי במהלך אחד מהאירועי הספורט החשובים ביותר בארה"ב שייערך בחודש פברואר. זו הפעם הראשונה שבה חברה ישראלית מעלה קמפיין במסגרת האירוע הפרסומי החשוב בעולם. בשנה שעברה צפו בסופרבול כ-111 מיליון איש בארה"ב בלבד. היום רשמה מניית החברה עלייה של 1.9% בוול סטריט. 

מניית פייסבוק המשיכה לרכז עניין בעקבות השמועות על האפשרות שהחברה תרכוש את אפליקציית המובייל המצליחה וואטסאפ. נכון להיום לוואטסאפ יש כ-200-300 מיליון משתמשים ברחבי העולם. היום הוסיפה מניית פייסבוק 1.5% לערכה.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן