אובמה: "לא מוכן להתפשר על העלאת המס לעשירים"

רגע האמת הוא עכשיו: המשא ומתן בין הצדדים נכנס להילוך גבוה לאחר שהרפובליקני ביינר נפגש עם הנשיא ברק אובמה בבית הלבן. הפגישה העלתה תקוות להתקדמות שתמנע קיצוצים רוחביים אוטומטים ב-1 בינואר.

שני הצדדים התבצרו בעמדותיהם בשבועות האחרונים ולא נרשמה שום התקדמות. אובמה חידש את קריאתו לשיעורי מס גבוהים יותר עבור האמריקנים העשירים ביותר, הצעה שרוב הרפובליקנים מתנגדים לה, ואילו מנהיגים רפובליקאים דחקו באובמה להגיש הצעה עם קיצוצים בהוצאות הציבוריות.

בתוך כך הגיע אמש אובמה למישגן, שם הפופולריות שלו בשיאה לאחר שבמשבר של 2009 אובמה סייע לענקיות הרכב לצאת מהמשבר, בבחירות האחרונות אובמה גרף את האלקטורים של המדינה בקלות.

אובמה וביינר – משחקים של כח | צילום: רויטרס

"מה שאנחנו צריכים זו חבילה שתחזיק את המסים ברמה הנוכחית למשפחות מהמעמד הבינוני, אנחנו אמנם גם עושים כמה קיצוצים קשים על דברים שהם צו השעה", אמר אובמה. "אנחנו באים ומבקשים מהאמריקאים העשירים לשלם שיעור מס גבוה במקצת, זה עיקרון שאני לא מוכן להתפשר עליו.משפחה ממוצעת בת 4 נפשות תשלם עוד 2,200 דולר עם לא נגיע להסכם – כמה מכם יכולים לשלם סכום כזה?", שאל אובמה במפעל הרכב במישגן. "זו הוצאה שאתם לא יכולים לעמוד בה".

דובר ביינר, מייקל סטיל אמר שהרפובליקאים עדיין מחכים שהנשיא יגיש הצעה חדשה עם הקיצוצים בהוצאות הממשלתיות שיביאו להפחתת הגירעון. "ההצעה הרפובליקנית שהגשנו בשבוע שעבר נותרת ההצעה שלנו".

סקרים בארצות הברית מראים שאם הכלכלה הגדולה ביותר בעולם אכן תגיע לצוק, האזרחים יראו ברפובליקאים כאשמים למצב אליו נקלעה המדינה. בתוך כך הלחץ בתוך המחנה הרפובליקאי גובר ומתרבים הקולות הקוראים לביינר להגיע להסכם מהיר – גם במחיר של העלאת המס על העשירים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן