אולימפיאדת סוצ'י: היקרה ביותר, המסוכנת ביותר

אולימפיאדת החורף בסוצ'י שתפתח בשבוע הבא תייצר את הרווחים הגדולים ביותר, ותהיה האולימפיאדה היקרה ביותר אי פעם.

כבר בתחילת החודש שעבר, רשמה רשת NBC, שתשדר את המשחקים, רווח שיא של 800 מיליון דולר עבור פרסומות. האולימפיאדה משכה מספר שיא של מפרסמים, ספונסרים, ספקים, ונותני רישיונות שהערך הכולל של חוזים שלהם מסתכם בחצי טריליון דולר.

מדובר בשיא של כל הזמנים, לא רק באולימפיאדות חורף, אלא בכל האולימפיאדות בכלל. יחד עם זאת, גם לספורטאים וגם לספונסרים כמו קוקה קולה ומקדונלדס מחכות סכנות רבות, החל מחשש מפני טרור ועד חשש מחרמות בשל התבטאויותיו האחרונות של הנשיא פוטין נגד הומוסקסואלים.


היקרה ביותר, ולכן גם המסוכנת ביותר. אולימפיאדת סוצ'י | צילום: רויטרס

לכל הצדדים יש הרבה מה להפסיד: הרוסים השקיעו כ-50 מיליארד דולר באירוע, ו-NBC רכשה את זכויות השידור תמורת 775 מיליון דולר. בשונה מאולימפיאדת קיץ, בה המתקנים יכולים להמשיך ולשמש למגוון פעילויות לאחר סיום המשחקים, רבים מהמתקנים של אולימפיאדת החורף הם לשימוש חד פעמי ולכן ההשקעה היא נקודתית ומסוכנת יותר. בכל מקרה, גם אם ההשקעה תשמש את הרוסים לאורך זמן, קשה לראות כיצד סוצ'י תצא מורווחת. מונטריאול השקיעה באולימפיאדה ב-1976 כ-2.7 מיליארד דולר בלבד ונדרשו לעיר כ-30 שנה על מנת להחזיר את הסכום לכיסה.
  
NBC לעומת זאת, אומנם השקיעה לא מעט ברכישת זכויות השידור אך הרוויחה אלפי שעות שידור ישיר בערוציה השונים ואם משהו ישתבש במהלך המשחקים, הדבר עשוי רק להעצים את כוחה ואת הרייטינג לו היא תזכה – חטיבת החדשות שלה תכנס לתמונה לצד חטיבת הספורט.

כעת נשאר רק לחכות לפתיחת המשחקים, שאחרי כל החישובים הכלכליים והעסקיים, הם חגיגה לאוהבי הספורט בכל רחבי העולם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן