אולמרט על זיכויו: "לא היתה שחיתות, לא היו מעטפות כסף"

"יש שופטים בירושלים", כך הגיב היום ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט על זיכויו בשתי הפרשות המרכזיות בהן הואשם – ראשונטורס ופרשת טלסקי, ועל הרשעתו בהפרת אמונים בפרשת מרכז ההשקעות.

"בתום למעלה מארבע שנים נסתיים ההליך המשפטי", אמר אולמרט בדבריו. "אני רוצה להזכיר שלפני ארבע שנים כיכבו בכל כלי התקשורת הפרסומים על מעטפות הכסף. בית המשפט הכריע בצורה החד-משמעית ביותר: אין מעטפות כסף. לא היה ולא נברא".

"ההחלטה על טלנסקי וההחלטה על ראשונטורס היו ליבת ההאשמות. לא הולכתי שולל מוסד אחד. מי שנכח בישיבות בית המשפט שמע שלא היה מעולם איש ציבור ישראלי שגייס למען הארגונים מאות מיליוני דולרים כפי שאני עשיתי. לא היתה שחיתות, לא היתה קבלת כספים, לא היה שימוש בכספים, לא היו מעטפות כסף".

"אי תקינות פרוצדורלית, לא שחיתות". אולמרט | צילום: רויטרס

בנוגע להרשעה בהפרת אמונים בפרשת מרכז ההשקעות אמר ראש הממשלה לשעבר: "אני מכבד את החלטת בית המשפט. אפיק ממנה את הלקחים המתחייבים. בית המשפט אמר שהיתה אי תקינות פרוצדורלית, לא שחיתות. אני מכבד את ההערה, אקח אותה לתשומת לבי, ואפיק את הלקחים הדרושים".

"אי אפשר להתעלם מן ההשלכות המרחיקות לכת בתוך מדינת ישראל ומעבר לה מן ההחלטה להעמיד אותי למשפט. מה ההשלכות על אלה שקיבלו את ההחלט להעמיד אותי לדין? את זה אני משאיר למי שעשה את זה".

"אינני מתכוון להודות לבית המשפט על החלטתו. זה לא עניין אישי, שבית המשפט קיבל החלטה שפועלת לטובתי. בית המשפט קיבל החלטה בתום ניתוח הראיות, בתהליך שארך ארבע שנים שלמות. ההחלטה היא ניתוח משפטי, לא עניין אישי. אני כן רוצה להודות לבית המשפט על המכובדות שבה הוא ניהל את ההליך במשך ארבע שנים. הרגשתי שאני יושב במקום שמכבד את מדינת ישראל. הרגשתי שאני יושב לפני אנשים שקשובים לשמוע ולפעול באופן ענייני".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן