אומנות הסטארטאפ: לא תאמינו מה קורה כאשר אומנים הופכים ליזמים

אונה ימנית, נא להכיר- אונה שמאלית!

שלושה סטארטאפים ישראליים חדשים שהוקמו על ידי אמנים, מדגימים איך ניתן לרתום את היצירתיות שבנו ליזמות עסקית. אם שלוש החברות האלה הן מדגם מייצג, הרי שקיימת פה יותר מסתם השקה בין כשרון אומנותי להצלחה מסחרית. יואב וילנר, מנכ"ל רנקי, בוחן את התופעה מקרוב.

LookAt הוא ענן שיתופי לעבודה על וידיאו אשר מאפשר לכתוב הערות ולצייר על גבי הפריימים, לדפדף בין ורסיות ולדון בקבוצות, וכל זאת בענן – כלומר מבלי להוריד אף תוכנה. החברה הוקמה על ידי יונתן, אמן אפקטים, וענבל, מפיקת פוסט פרודקשין. ב-LookAt פיתחו אלגוריתם ייחודי המאפשר למספר קבוצות לעבוד על אותו פרוייקט גם בנפרד. למשל, הפרדה בין העבודה של ההפקה לבין העבודה של הלקוח. השירות שומר ועוקב אחרי כל השינויים, כך שניתן לצפות בהם בשיתוף לאחר מכן, כמו ש-Google Docs עושה עם טקסט ו-GitHub עם קוד.

שאלתי את המייסדים מה יש להם לומר לאמנים ששואפים להיות יזמים: "הבורות היא ברכה. נצלו דווקא את חוסר הידע שלכם ביכולות טכניות כדי לאתגר את המוסכמות הטכנולוגיות ולקחת את הטכנולוגיה צעד אחד קדימה."



Veed.me היא פלטפורמה שמקשרת בין יוצרי וידאו לחברות על בסיס תשלום פר-פרוייקט. התשלומים נעשים במקביל לדו"חות התקדמות בכל שלב בפרוייקט על מנת להבטיח שצורכי הלקוח והחזון האומנותי מסונכרנים, החל מהשלבים הראשונים של הרעיון ועד לרגעים האחרונים של העריכה.

התוכניות של המייסדים, יואב הורנונג ואורן הוד, להקים חברת הפקה כשסיימו את לימודי הקולנוע שלהם השתנו כשהבינו שהאינטרנט יכול לאפשר להם להגיע למאגר גדול יותר של לקוחות ולהגדיל את הדרישה לתוכן דיגיטלי. עם לקוחות כמו ענקית הניווט, Waze וקמפוס תל אביב של גוגל, החיבור בין אומנות לעסקים הוכיח את עצמו.

שאלתי את המייסדים אם יש להם משהו לומר לאמנים ששואפים להיות יזמים: "להקים סטארטאפ ממש לא מחייב אתכם להיות מתכנתים או אפילו מבינים גדולים בטכנולוגיה. זה אומר להקים משהו מכלום ועד בשלות המוצר, בשילוב המון מוטיבציה."


ArtSetters הוא שוק בינלאומי לאופנה ולייף-סטייל, אותו אוצרים מומחים מובילים מכל העולם ומובילי דעת קהל שמזהים טרנדים לפני שהם מגיעים למיינסטרים. ArtSetters גם מספקים פלטפורמה בינלאומית לאומנים עצמאיים ולעסקים קטנים להגיע לקהל כל כך רחב, שלא היו מגיעים אליו בדרך אחרת.

אלכס שינאסי ולי רוטנברג, שתיהן אמניות לשעבר, מציינות את היכולת של אמנות ומיזמים קריאטיביים בכלל לפרוץ דעות פוליטיות, שיכולות לחסום חברות ישראליות, במיוחד בזמנים של משברים בינלאומיים.

ומה יש למייסדות לומר? "השתמשו במחשבותכם היצרתיות כדי להעשיר את הסיכויים שלכם להצליח בתחום שהוא די טכני ואפור. זה יאפשר לכם להתבלט מעל השאר ותוכלו לפרוח בגדול, אם תוכלו לשלב עם זה תוכנית עסקית."

– יואב וילנר הוא מנכ"ל ראנקי וכן בלוגר במגזינים היוקרתיים בעולם: Forbes, Inc, Entrepreneur, VentureBeat, TheNextWeb.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן