אומר לא ליוקרה: שטייניץ הורה לבחון זכיית BMW 528i במכרז

שר האוצר יובל שטייניץ הודיע הערב כי יבחן את ביטול מכרז הרכש למכונית שרד חדשה עבור שרי הממשלה ונושאי משרות מקבילות. ההודעה התקבלה שעות ספורות לאחר פרסום תוצאות המכרז,  שב.מ.וו מדגם 528i הוכרזה כזוכה בו. השר הודיע כי מנכ"ל משרדו התבקש לבדוק איך ניתן לבטל את המכרז, שכן המכונית המדוברת נושאת תג-מחיר שמתחיל ב-400 אלף שקלים. הנימוק: "השיקולים בבחירת מכוניות השרים צריכים לכלול, בנוסף למחיר למדינה ולעלות-תועלת, גם שיקול של הנראות הציבורית" – כך שטייניץ.

במכרז דינאמי מקוון שערך מנהל הרכש הממשלתי בחטיבת נכסים רכש ולוגיסטיקה שבאגף החשב הכללי במשרד האוצר לרכישת רכב שרד עבור שרי ממשלת ישראל ונושאי משרות מקבילות זכו  ה-BMW דגם 528i ובמקום השני רכב מתוצר סיטרואן דגם Exclusive C5, "לאחר שניתנו הנחות משמעותיות ממחירי השוק".

פחות ממחיר השוק. הב.מ.וו 528i | צילום: BMW

המכרז היה אמור לכלול רכישה, אספקה ותחזוקת כלי הרכב לשרים למשך השנתיים הקרובות עם אפשרות להארכת ההתקשרות לתקופה של עד שנתיים נוספות. כלי הרכב במכרז זה יועדו לשרת את שרי ממשלת ישראל ובעלי תפקידים ממלכתיים, בהיקף של כ- 50 כלי רכב.

גיבוש המפרט הטכני של כלי הרכב נערך על בסיס פרופיל השימוש וצורכי השרים כפי שנצבר בשנים האחרונות ובהתאם להתפתחויות שחלו בתחום טכנולוגיית כלי הרכב, מעטפת ביצועים המתאימה למתווה הפונקציונאלי הנדרש מרכב שרד ובכלל זה ביצועי מנוע, זיהום אוויר ובטיחות פסיבית ואקטיבית. כמו-כן, נבחנו היבטי אחזקה וחובת רכש גומלין – בהתאם לתקנות.

זו הפעם הראשונה בה ערך מינהל הרכש הממשלתי ומינהל הרכב הממשלתי מכרז דינמי מקוון בתחום מכרזי הרכב. מכרז דינמי הוא מכרז שבו הליך התימחור מתבצע בצורה אקטיבית עד לשלב קביעת התוצאה הסופית. שיטה זו אמורה לייעל ולנצל משמעותית את ההליך המכרזי.

המכרז נערך בשני שלבים. בשלב המוקדם נבדקה התאמת ההצעה לדרישות המפרט וניתן ציון לאיכות ההצעה, בשלב השני נערך מכרז מקוון דינמי במסגרתו התמודדו המציעים על שיעור הנחה ממחיר הרכב וממחיר התחזוקה למשך ארבע שנים.

תוצאות המכרז, כך אמרו בהודעת הדוברות, "מצביעות על עמידה במדד יעילות אופטימלי לעורך המכרז תוך חיסכון כספי ניכר בהיקף ההוצאה הציבורית בתחום זה". כעת נראה כי ה"יעילות האופטימלית" לא עולה בקנה אחד עם חזונו של שר האוצר שטייניץ, שהצהיר כי "זאת במטרה להותיר מכוניות יוקרה מובהקות מחוץ לתמונה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן