אושר קיצוץ של 4% במשרדי הממשלה; לפיד: "המהלך ימנע פשיטת רגל"

ממשלת ישראל אישרה היום את הצעתם של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר, יאיר לפיד, להפחית 4% מתקציבי הקניות של משרדי הממשלה. הקיצוץ מגיע בהמשך לשינויים שנעשו בתקציב המדינה בוועדת הכספים, ובהם ביטוי המיסוי על עקרות הבית.

על פי הודעת הממשלה, ההתאמות התקציביות לא יחולו על תקציב הביטחון, משרד החינוך, תקציב הפיתוח של משרד התחבורה ותקציב משרד הרווחה והשירותים החברתיים.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

בממשלה טוענים כי הפחתת ההוצאות מבטאת שינוי בסדרי העדיפויות, ואמורה להביא לעמידה בתקרת הגרעון ובמגבלת ההוצאה הממשלתית. "המהלך תואם ליעדים הפיסקאליים שהממשלה והכנסת התוו לשנת התקציב 2014. בכך, מסייעת החלטה זו להמשך יישום מדיניות כלכלית תומכת צמיחה", נכתב בהודעה.


צילום: רויטרס

שר האוצר, יאיר לפיד הכריז כי "המהלך הכרחי על מנת שנחזור למדיניות אחראית ונמנע מהמדינה פשיטת רגל".

כזכור, בליל חמישי האחרון אישרה ועדת הכספים את חוק ההסדרים, לאחר דיונים מרתוניים. במהלך הדיונים שונו סעיפים רבים בתוך הצעת התקציב, ובהם מתווה העלאת מס ההכנסה, ביטול מס עקרות הבית והמס על משפרי הדיור. גם האופוזיציה הצליחה להכניס שינוי בחוק, כאשר ועדת הכספים אישרה הסתייגות של ח"כ מרב מיכאלי (העבודה), לפיה מדרגת מס הרכישה הראשונה על דירה תישאר החל משווי של 1.47 מיליון שקל, ולא תרד לשווי דירה של 1.24 מיליון שקל. משמעות השינויים שאושרו היא אובדן הכנסות צפויות של 3.5 מיליארד שקל, אותם נדרש האוצר להביא באמצעים אחרים. הקיצוץ היום אמור לחסוך 596 מיליון שקל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן