אז למה מייקל בלומברג שווה פי 17 מדונלד טראמפ?

המירוץ לנשיאות ארצות הברית הציף את סוגיית הפער בין המועמדים העשירים דונלד טראמפ והמתחרה החדש שלו, מייקל בלומברג • כך הם מנהלים את ההון שלהם

כולם כבר יודעים שיש פער גדול בין עשירים לעניים בארצות הברית, אבל יש גם פער גדול בין עשירים לבין עשירים אחרים. למשל, המירוץ הנוכחי לנשיאות ארצות הברית. ההון של דונלד טראמפ מוערך בכ-3.1 מיליארד דולר. הרבה כסף לעומת כמעט כל השאר בעולם. אבל טיפה בדלי לעומת המתחרה האחרון של טראמפ, מייקל בלומברג, בעל הון של 53 מיליארד דולר.

כאשר הוא מנוהל כראוי, הון גדול – כמו כל מערך השקעות – יכול לצמוח באופן אקספוננציאלי. בלומברג נכנס לראשונה לרשימת פורבס 400 האנשים העשירים ביותר באמריקה עם הון של "350 מיליון דולר ומעלה" בשנת 1992, לאחר שהטרמינלים שלו בבלומברג, עם הנתונים שלהם על מניות עולמיות, אג"ח ועוד, החלו לאכלס את וול סטריט. באותה תקופה נלחם טראמפ להציל את האימפריה שלו לאחר שמסע קניות מונע חוב העלה אותו לסף התמוטטות.

בלומברג. צמיחה של 18.8% בשנה. צילום: shutterstock


טראמפ עשה קאמבק וחזר לפורבס 400 בשנת 1996, עם הון מוערך של 450 מיליון דולר. בלומברג היה שווה אז בערך מיליארד דולר, על סמך שווי חלקו בעסקי הנתונים הפיננסיים.

במהלך 23 השנים שלאחר מכן, השווי הנקי של טראמפ צמח בשיעור שנתי של 8.8%, ועקף את התשואה של 6.7% של מדד המניות S&P 500 באותה תקופה. מרבית הרווח של טראמפ הגיע בשנה הראשונה, משנת 1996 עד 1997, אז הונו זינק מכ-450 מיליון דולר ל-1.4 מיליארד דולר. הצמיחה של בלומברג הייתה גדולה יותר – ועקבית בהרבה – בהיקף של 18.8% בשנה.

התשואות הגבוהות הללו, תוצאה של עסק משגשג, מסבירות כיצד בלומברג התעשר כל כך הרבה. הרבה יותר מטראמפ, שמלבד תוכניות גדולות לטלוויזיה – הפך לרוב למנהל נכסי נדל"ן מזדקנים. חברת בלומברג צמחה מאוד במהלך העשורים האחרונים והוסיפה פעולת דיווח חדשותית, עסקית ופיננסית.




בשנת 2009 רכש חברת בלומברג את מגזין BusinessWeek הדועך ממקגרו היל, על פי הדיווחים, תמורת כחמישה מיליון דולר בתוספת של כמעט 32 מיליון דולר בחובות. כיום, מעריכים שלבלומברג הכנסות של 10 מיליארד דולר, ומייקל בלומברג מחזיק ב-88% מהחברה.

בלומברג השליכה רווחים כבדים, ומייקל בלומברג העביר 8 מיליארד דולר למטרות פילנתרופיות ופעילות חברתית, כולל תרומות לאוניברסיטת ג'ונס הופקינס ולמאמצי התוכנית בקרת נשיא כלי נשק על ידי אזרחים בארצות הברית.

להצלחה של מישהו בעסקים יש מערך כישורים שונה מאשר לניצחון על מישהו בבחירות. במהלך השנה הבאה, בלומברג, ראש עיריית ניו-יורק לשעבר, יקבל הזדמנות להראות כיצד הוא מתמודד מול טראמפ בפוליטיקה. כדי להצליח, הוא יצטרך לצאת למלחמה שדונלד טראמפ יכול רק לחלום עליה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן