אז מה אם הוא קל יותר? 5 סיבות לא לקנות את האייפד מיני

אפל הכריזה אתמול על האח הקטן בגודל של 7.9 אינץ' שמצטרף למשפחת ה-100 מיליון של האייפד. ובכל זאת, להלן 5 סיבות שבגינן כדאי לדחות את קניית המכשיר החדש:

1. רזולוציה
מהנדסי אפל מקבלים את כל הקרדיט בעולם: המיני אייפד דק, מושך ויפה. אך נראה כי החברה הייתה להוטה לייצר מכשיר שיעמוד בתחרות ישירה מול גוגל נקסוס 7. אך בעוד הרזולוציה של המיני אייפד היא 1024X768 ל-7.9 אינץ', הנקסוס של גוגל בעל רזולוציה של 1280X800 ח-7 אינץ'. בהשוואה קצת יותר מדויקת, הנקסוס 7 מציג PPI 216 (פיקסל לאינץ') המיני אייפד מציג 163 PPI. גם לקינדל HD של אמזון יש רזולוציה טובה יותר. כך הביאה על עצמה אפל מציאות בעייתית: רוכשים פוטנציאלים חדשים לא ייפלו מרגליהם מהמכשיר החדש, ומשתמשי אייפד הקיימים לא יודעים אם לקנות אייפד או את האייפד מיני.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

2. המחיר
רבים טוענים כי המחיר של האח הקטן היה אמור לעמוד על 299 דולר. אפל מבקשת מחיר פרימיום – אך הפעם היא עושה זאת על מכשיר יחסית נחות. גוגל נקסוס 7 עולה 249 דולר לגרסת ה-16 ג'יגה, וענקית החיפוש מעניקה גם קופון בסך 25 דולר לחנות המוצרים שלה. תוסיפו לכך שמועה רצינית כי המחיר של הנקסוס אמור לרדת מעט ותקבלו את התמונה המלאה.

המחיר לא שווה – מיני אייפד | צילום: רויטרס

3. התיישנות מהירה
אפל הוכיחה כי אין לה נקיפות מצפון בדבר השקת מוצר חדש כל שישה חודשים ובכך הורידה את מעגל החיים של המוצרים. עם השקת האייפד החדש – הדור הרביעי – החברה סותרת בפניהם של נאמניה שקנו אייפד 3. גם הרוכשים העתידיים של המיני אייפד צריכים לצפות לאותה התנהגות – כי בתחילת הקיץ של 2013 כבר תשיק אפל מיני אייפד חדש

4. ה-A5
החומרה שאפל הציגה במיני אייפד אינה תואמת את מה שאפל הייתה רוצה להציג. ה-A5 הוא אותו צ'יפ שנמצא במעבד של האייפד 2, מכשיר מאוד ישן במונחים של היוםן כשיש בשוק 2 דורות מעליו. לעומת זאת, חיי הסלולה של גוגל עדיין מרשימים מאוד למרות המעבד החזק שהנקסוס מחזיק – NVIDIA's Tegra 3 – שנחשב טוב יותר מה-5A.

5. וינדוס 8
גם גוגל וגם אמזון לא ירימו ידיים בתחרות הזאת וימשיכו לייצר מכשירים טובים וראויים להערכה עם מחירים אטרקטיביים. אבל דווקא מיקרוסופט היא זו שיכולה להפתיע בשוק הטאבלטים. זה רק עניין של זמן עד שיצרנית התוכנה תשיק טאבלט שיהיה מבוסס על מערכת הוינדוס 8, ואם תצליח למצוא את הקהל הנכון – נראה מגוון טאבלטים שיוצאים לשוק.

בשורה התחתונה אפל היא חברת טכנולוגיה מבריקה. האייפד כשיצא היה מהפכני ומגיע לחברה כל מילה טובה שנאמרה בעבר על ההצלחה העצומה שהשיגה. ועדיין, נראה כי כיום אפל לא מספקת מוצרים חדשניים. החברה השיקה מוצר שהוא רק שיבוט לא מוצלח למוצרים שאותן היא מנסה להעתיק.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן