אחד העם: המסחר נסגר בירידות; מניית סלקום זינקה ב-8.4%

המסחר בבורסה לניירות ערך בת"א פתח את השבוע בירידות, עקב נתוני מאקרו מאכזבים שהגיעו מארה"ב במהלך הסופ"ש והירידות שחלו בוול סטריט בעקבותיהם, ולמרות הפחתת הריבית בסין, בבריטניה ובגוש היורו, שנועדה להמריץ את שוקי העולם.

מדד ת"א 25 נחלש ב-0.5%, ת"א 100 איבד 0.6% ומדד מניות הנדל"ן מוסיף 0.14% לערכו. מדד הגז והנפט המשיך את מסעו מטה, וירד ב-1.1%. על פי נתוני הבורסה, מחזור המחסר היום היה נמוך יחסית והסתכם ב-486 מיליון שקל

מניית סלקום זינקה ב-8.4% עקב פערי ארביטראז' מול ניו-יורק, ומשכה את מדד התקשורת לעלייה של 2.3%. סלקום הודיע הבשבוע שעבר על השקת חבילה משולבת בשוק התקשורת, שאמורה להתחרות במפעילות החדשות ובמחיריהן הנמוכים. במקביל, הודיע משרד התקשורת על מתווה שימוע לחבילה צרה של כבלים, תחום שוק אליו הביעו שתי החברות רצון להכנס בעבר.

רשות הגז הודיעה כי היא מחייבת את השותפויות בפרוייקט "תמר" לחלק את הגז הטבעי באופן שוויוני לכל הצרכנים במשק, כך שבעלי ההסכמים מול "תמר" יקבלו רק כ-60% מהגז שרכשו, וההסכמים למעשה נפתחים מחדש. מניית אבנר ירדה ב-1.5% ודלק קידוחים ירדה ב-2%. מדד הגז והנפט ירד ב-1.1%.

כזכור, בסוף שבוע המסחר האחרון ירד מדד הנפט והגז ב-2.6%, כשבמקביל פרסמה כלל פיננסים הורדת המלצות לשותפויות הגז – הן בשל שאיפתן להפוך לחברות, הן בשל החלת מס חברות הצפויה על קופות גמל ופנסיה, ובאופן ספציפי גם קביעת ועדת צמח לגבי שותפות 'לויתן', אשר מחייבת שליטה ישראלית במתקני הייצוא ובשל כך פוגעת ברווחיותה של השותפות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן