אחד העם: יום מסחר הפכפך ננעל ביציבות; דסק"ש ירדה ב-3%

יום המסחר הרביעי בשבוע בבורסה באחד העם התנהל היום בירידות, אולם הירידות נמחקו לקראת הסגירה, והמסחר ננעל סביב רמות הפתיחה. המשקיעים ממתינים לפגישת בכירי הבנק האירופי המרכזי מחר. במרכז המסחר היו היום מניות הגז והנפט, אשר הפגינו חוסר יציבות קיצוני בימים האחרונים, על רקע ההמתנה לדיווחי החברות בנוגע לקידוח "מירה".

מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 ננעלו ללא שינוי. מדד מניות הבנקים, שנחלש אתמול ב-0.2%, איבד היום 0.2% נוספים.

בימים הקרובים צפויות השותפות בקידוח "מירה" לפרסם את תוצאות הקידוח, לאחר ספקות משמעותיים שעלו בנוגע לאיתור סימני גז בשכבת המטרה. על פי הדיווח, ישנה אפשרות ממשית לכשלון הקידוח, משום שהחברות הגיעו לשכבת המטרה ולא נמצאו סימני גז משמעותיים. לעומת זאת, במהלך חודש אוגוסט שחררו החברות הודעת בורסה בה הן מציינות כי עדיין לא הגיעו לשכבת מטרת הגז שנמצאת בעומק של 4,800-5,000 מטר. מדד מניות הגז והנפט ירד היום ב-0.4%.

צילום: רויטרס

חברת דירוג האשראי מודי'ס פרסמה את דוח האשראי השנתי שלה, בו ציינה כי "דירוג האשראי של ישראל, A1, נתמך על ידי החוזק הכלכלי, המוסדי והממשלתי בה". עם זאת, הזהיר הדו"ח מפני אתגרים חברתיים ופוליטיים משמעותיים אשר עלולים להוביל למיתון במשק הישראלי.

בורסות וול סטריט נסגרו אתמול במגמה מעורבת עם נטייה לירידות, על רקע דוחות הייצור המאכזבים שפורסמו שם, ופגעו גם בפתיחה החגיגית של כינוס המפלגה הדמוקרטית. דוח הייצור ISM הצביע על ההתכווצות החדה ביותר של הסקטור היצרני בארה"ב בשלוש השנים האחרונות. הדוח הצביע על מדד של 49.6 נקודות באוגוסט, ביחס ל-49.8 בחודש ילי. נתון הנמוך מ-50 נקודות מעיד על התכווצות במגזר, כשנתון הגבוה מ-50 מעיד על צמיחה. מדובר בההתכווצות השלישית ברציפות בסקטור היצרני.

במקביל, ממתינים המשקיעים לפגישת הבנק האירופי המרכזי שתתקיים מחר, בה צפויה להתקבל החלטת הריבית, אך חשוב מכך, עשויה להתקבל החלטה על תוכנית נרחבת לרכישת אג"ח של ספרד ואיטליה על ידי הבנק. אתמול רמז נגיד הבנק מריו דראגי על תוכנית כזו, ואמר כי "רכישת אג"ח לטווח קצר אינה הפרה של האמנה האירופית".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן