אחד העם ננעלה ביציבות: אלביט הדמיה המשיכה לצלול

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום ביציבות על רקע אישור תקציב המדינה אתמול בוועדת הכספים וההתקרבות להכרעה סופית בכנסת בשבוע הבא.

ת"א 25 נסחר בעלייה של 0.1%, ת"א 100 נסחר ללא שינוי, ומדד הבנקים ירד ב-0.9%. מניות התקשורת טיפסו ב-0.9%, מניות הנדל"ן רשמו ירידה של 0.5% ומניות הגז והנפט רשמו עליה של 0.1%. אלביט הדמיה המשיכה לצלול לאחר החלטת בית המשפט כי בנק הפועלים יוכל לממש את הבטחונות שהעמיד לרשותו בעל השליטה בחברה, מוטי זיסר, והיום נפלה מניית החברה בכ-9.1%. מניית מלאנוקס נפלה ב-6.6%.

גם היום לא הצליח הדולר להתחזק מול השקל: צמד המטבעות נסחר כמעט ללא שינוי, והשער היציג נקבע על 3.571 שקלים. להערכת האנליסטים, הדבר היחיד שיכול להחליש את השקל בשלב זה הוא שינוי משמעותי במדיניות בשוק המט"ח.

בעל השליטה באלביט הדמיה, מוטי זיסר | צילום: קוקו

רשות ניירות ערך סיימה את החקירה בנוגע לחשד לתרמית סביב הנפקת מניות אי.די.בי אחזקות שנערכה בפברואר 2012, והעבירה את התיק לפרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה). לא ברור מה הייתה המלצת הרשות לפרקליטות.

דנקנר חשוד, על פי הודעת הרשות, כי פעל להשגת מימון בעבור ISP לטובת מטרה זו ובהמשך השתתף במימון התוכנית התרמיתית, הן באמצעיו שלו והן באמצעות אחרים אשר הופנו על ידו ל-ISP במהלך ימי המסחר בהן התקיימה הפעילות. זאת על מנת לרכוש את מניות החברה מ-ISP במטרה להזרים הון להמשך הפעילות התרמיתית, אשר התבצעה בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים. מניית אי.די.בי נחלשה היום ב-0.9%. 

טבע עלתה היום ב-2% לאחר שהודיעה כי תשיק רשת מצוינות לקידום טיפולים חדשניים למחלות מוח ומערכות עצבים. אתמול פרסמה BDI את דירוג 500 החברות הגדולות במשק, כשטבע שמרה על מקומה במקום הראשון שנה 7 ברציפות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן