אחד העם נסגרה בעליות – למרות החשש באירופה

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום בעליות שערים במרבית המדדים. המשקיעים הגיבו בין השאר להודעת נתניהו על כוונתו לערוך קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה, על מנת לעמוד ביעד הגירעון של 3%, ולהעלות את המע"מ ב-1%.

המדדים המובילים רשמו עליות חדות – מדד ת"א 25 התחזק ב-1.27%, ת"א 100 הוסיף 0.96% לערכו, ומדד הבנקים התחזק ב-2.17%, למרות ההערכות שפרסם היום המפקח על הבנקים דודו זקן לפיהן הבנקים הגדולים יצטרכו לערוך "צעדי התייעלות משמעותיים".

שערו היציג של הדולר נקבע היום על 4.062 שקלים, ירידה של 0.05% ביחס לאתמול. היורו התחזק בכ-0.23% ושערו היציג נקבע על 4.9325 שקל. 

שלושת נציגי האיחוד האירופי, הטרויקה, מסיירים ביוון במטרה לבדוק האם תוכנית הצנע שמנהיגה הממשלה החדשה במדינה עומדת בתנאים שהציבו לה מנהיגי האיחוד כחלק מתוכנית החילוץ לכלכלתה הקורסת. בתוך כך גובר החשש כי ספרד תלך בדרכה של יוון ותפנה לבקשת סיוע מלא מהאיחוד, לאחר ששישה מחוזות ריבוניים בה הודיעו כי יזדקקו לסיוע ממשלתי. אתמול הנפיקה ממשלת ספרד אג"ח היקף של כ-3 מיליארד יורו, אולם תשואות האג"ח ממשיכות לזנק והגיעו לשיא של מעל 7.5%.

בארץ, משרד ראש הממשלה הודיע על ההחלטה להעלות מסים ולערוך קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה של בנפח של כ- 700 מיליון שקל, על מנת לעמוד ביעד הגירעון של 3%. על פי דיווח בגלי צה"ל, נתניהו מתכוון להעלות את המע"מ בכ-1% וכן להעלות את המיסים על סיגריות ואלכוהול. את התוכנית החדשה מתכוון נתניהו להגיש לאישור שרי הממשלה בישיבה ביום שני הקרוב.  

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן