אחרי החלטת הריבית בארה"ב: המסחר בבורסה בת"א ננעל בירידות

הבורסה בתל אביב פתחה הבוקר את שבוע המסחר המקוצר, במהלכו יתקיים מסחר במשך 3 ימים בלבד (לרגל ציון יום הכיפורים). הבורסה הגיבה היום לראשונה להחלטת הריבית במשק האמריקאי לחודש הקרוב אשר פורסמה כבר ביום ה' בשעות הערב, וננעלה במגמה שלילית, לאחר שבורסות אירופה כבר הגיבו ביום ו' לפרסום בירידות שערים.

כזכור, נגידת הבנק הפדרלי המרכזי בארה"ב ג'נט ילן הכריזה כי הריבית במשק האמריקאי תיוותר ללא שינוי גם במהלך החודש הקרוב. הריבית במשק עומדת על רמה אפסית כבר 7 שנים ברציפות – מאז חתך הפד את שיעור הריבית לאפס בשנת 2008, כחלק ממאמצי הסיוע למשק על רקע המשבר הזכור. מאז, כאמור, לא הועלתה הריבית כלל.

מוקדם יותר השנה סימנו בכירים בפד את חודש ספטמבר כנקודת היעד להעלאת הריבית במשק – ורבים האמינו כי הפד אכן יבחר להתחיל ולהעלות את שיעור הריבית במשק כעת. כל אלו הפכו את פרסום החלטת הריבית לאירוע מסקרן במיוחד, אשר הותיר מיליוני משקיעים ברחבי העולם דרוכים במיוחד. אך למרות הסקרנות וההערכות הרבות, כאמור, ילן הודיעה כי הפד החליט שלא להעלות את הריבית בינתיים – וזו תישאר על רמתה האפסית לכל הפחות חודש אחד נוסף. 

בתגובה להודעת הריבית של ילן, כאמור, הגיבו בורסות אירופה ביום ו' בירידות שערים. מגמה שלילית נרשמה היום גם בבורסה בת"א, כשמדד ת"א 25 נחלש ב-1.5%, מדד ת"א 100 ירד ב-1.4% ומדד הבנקים איבד 1.9% מערכו. מדד התקשורת נחלש ב-1.2%, מדד הנדל"ן ירד ב-1% ומדד הנפט והגז איבד 1.4% מערכו.

מניית חברת התרופות כן פייט זינקה היום במחזור ענק – והוסיפה לא פחות מ-92.9% לערכה, לאחר שזינקה במחזור ענק גם בוול סטריט בסוף השבוע. מנגד, מניית טבע נחלשה ב-1% על רקע פער שלילי מניו יורק.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן