אחרי הצלילה – חברות הביטוח: עדיין לומדות את הנושא

חברות הביטוח כלל, הראל, מנורה, מגדל והפניקס פרסמו כולן הודעות רשמיות הבוקר, המגיבות לתרחישים הדרמטיים של יום אמש – הודעת משרד האוצר כי העלייה התלולה בתוחלת החיים בארץ מחייבת הגבלה כמעט מוחלטת של האפשרות לשווק ביטוח עם הבטחת תוחלת חיים. כולן הודיעו כי הן לומדות את ההנחיות החדשות ומכלול השלכותיהן, וכי עדיין מוקדם להעריך את ההשפעות הכספיות של הנושא בשלב מוקדם זה.

אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר, באמצעות המפקח על הביטוח עודד שריג, הוציא את ההנחיות החדשות אמש,בתוספת רקע לפיו חברות הביטוח מתקשות לעמוד בשיעורים הפנסיוניים למבוטחיהן שתוחלת חייהם עולה מעבר למצופה כבר עתה, והחל מינואר 2013 יוגבלו בשיווק תוכניות ביטוח המבטיחות תוחלת חיים ("ביטוח מנהלים"): הן לא יורשו לשווקן אלא למי שמלאו להם לפחות 55 שנים במועד המכירה, וגם זאת בלבד שעמדו בעקרונות מוגדרים (תמחור הכיסוי כרכיב עצמאי שעלותו שקופה וגלויה, אי הגבלת המבוטח בבחירת מסלול קצבה, ותשלומים יהיו זהים לכלל המבוטחים שירכשו את אותו כיסוי באותו מועד).

 המפקח על הביטוח במשרד האוצר, עודד שריג | צילום: דוברות משרד האוצר

משמעות המגבלה הלכה למעשה היא איבוד כל ייתרון של ביטוח המנהלים לעומת ביטוח פנסיוני, כך שלא יהיה צידוק פרקטי לרכישתו של ביטוח כזה בכלל. רוב הציבור, המסתפק בתוכנית ביטוח פנסיונית רגילה וזולה יותר, לא צפוי להיות מושפע מן ההחלטה, וגם לא מבוטחים קיימים שרכשו כיסוי המבטיח תוחלת חיים; עם זאת, צפויה הסתערות של המעוניינים בכל זאת בביטוח כזה במהלך החודשים הקרובים, ועקב זאת גם עלייה במחיריהם. כצפי לתרחיש זה, הגביל הממונה העל הביטוח גם את מכסת המכירות המותרת לביטוח המנהלים עד סוף השנה. "לכל ההסדרה צפויה להיות השפעה על הערך הגלום בגין פוליסות ביטוח חיים, אשר, בשלב זה, לא ניתן להעריכה", ציינו החברות בהודעותיהן. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן