אחרי הרכישה – הפיטורים: גוגל תקצץ 20% מהמשרות במוטורולה

שלושה חודשים אחרי שהושלמה רכישת הענק, מניפה גוגל את חרב הפיטורים על חטיבת הייצור החדשה שלה מוטורולה מוביליטי: ה"ניו יורק טיימס" מדווח כי ענקית האינטרנט הודיעה לצוות החברה שתפטר 20% מעובדיה, ותפחית את כמות העובדים ל-4,000 בסך הכל. בין השאר, תקצץ גוגל שליש מ-94 המשרדים של יצרנית הסלולרים. ה"טיימס" מדווח כי שליש מהמשרות יקוצצו ממשרדי החברה בארה"ב.

מנכ"ל מוטורולה מוביליטי דניס וודסייד אמר ל"טיימס" כי החברה תעזוב שווקים בלתי רווחיים, תפסיק לייצר מכשירים פשוטים וזולים עבור שווקים מתפתחים, ותתמקד בייצור מספר מצומצם של טלפונים סלולריים במקום בעשרות. וודסייד ניהל בעבר את חטיבת המכירות והמבצעים של גוגל באזור אמריקה.

הפיטורים מגיעים רק שלושה חודשים לאחר השלמת עסקת הענק שהרעידה בזמנו את עולם הסלולר, במסגרתה רכשה גוגל את מוטורולה מוביליטי ב-12.5 מיליארד דולר.

השאלה הגדולה על הרכישה עדיין בעינה: האם גוגל תיתן לחברת הייצור הפנימית שלה "הצצה מוקדמת" בגרסאות עתידיות של מערכות ההפעלה אנדרואיד? האם יצרניות מכשירי אנדרואיד אחרות יישארו נאמנות למערכת ההפעלה, או שיבחנו טוב יותר את האלטרנטיבות, בפרט אלו מתוצרת מיקרוסופט? בכל מקרה, נראה שחלקים המעניינים באמת בסיפור הזה עדיין לא סופרו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן