אחרי השיא של אתמול, וול סטריט ננעלה בירידות

לאחר העליות ושבירת השיא של ה-S&P אתמול, המסחר בבורסה בוול סטריט נפתח היום במגמה שלילית.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.2%, מדד ה-S&P ירד ב-0.1% ומדד הנסדא"ק נחלש גם הוא ב-0.1%.

על אף השיא התוך יומי ששבר אתמול ה-S&P, ממליצים היום בבית ההשקעות יוטרייד על השקעה לטווח ארוך דווקא במדד הנסדא"ק, אשר טרם רשם שיא חדש כמו שני המדדים המובילים האחרים. "מדד הנאסד"ק צפוי לבחון השנה את ההתנגדות ההיסטורית בשווי השיא שלו שנרשם בשנת 2000 ברמה כ-4572 נקודות – רמה שהוא רחוק מיום כ-7% בלבד".

צילום: רויטרס

ביוטרייד מציינים כי הנאסד"ק הוא אפיק תנודתי יותר באופן מהותי משני המדדים האחרים הפופולאריים בוול סטריט אך מעריכים כי את שנת 2014 יסיים הנאסד"ק בעליות משמעויות.
מגזר הטכנולוגיה נראה אמנם פגיע יותר לחדשות מאקרו רעות אך בטווח הארוך, נראה כי המגמה החיובית במגזר זה כאן בכדי להישאר. בהמשך להנפקה המוצלחת של טוויטר, השוק ממתין בכיליון עיניים להנפקה של ענקית הקמעונאות הסינית עליבבא. ההנפקה של ענקית המסחר האלקטרוני לסוחרים צפויה להתרחש בשווי שיא המוערך כיום בכ-153 מיליארד דולר.

הדבר צפוי להזרים הון לא רק לענקית הסינית – יאהו מחזיקה ב-24% מעליבבא – בעת ההנפקה יאהו תחזיק בנכס השווה כ-37 מיליארד דולר. בהנחה שחלק גדול ממניות החברה יימכרו, ליאהו שרוצה להמשיך ולצמוח יהיו בקופה עשרות מיליארדים דולרים לרכישה ומיזוג של חברות נוספות בתחום.

מניית טסלה המשיכה לטפס וקפצה היום בכ-14% לאחר שאתמול עלתה בכ-4%. ברקע הדברים, הדיווח הצפוי של החברה על תוכניות למפעל החדש לסוללות העתידיות אותם פיתחה. מורגן סטנלי העלה היום את מחיר היעד למניה מ-153 דולר ל-320 דולר.

באירופה, תיקנה היום כלפי מעלה הנציבות האירופית את תחזית הצמיחה של גוש האירו. בנציבות מעריכים כי גם בשנתיים הקרובות תמשיך הכלכלה האירופית לסבול משיעורי אבטלה גבוהים ומחבות שיבלמו את התאוששותה, אך צופים צמיחה של 1.2% בשנה הקרובה, לעומת התחזית הקודמת שדיברה על 1.1% בלבד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן