אחרי כיווץ הטאבלט: האם אייפון מיני יהיה הדבר הבא של אפל?

הדיווחים מספרים בתקופה האחרונה כי אפל מתכננת להגדיל את נתחה בשוק הסמארטפונים על ידי השקת מכשיר נוסף – אייפון מיני. האם האייפון המכווץ של אפל יהיה הדבר הגדול הבא של החברה?

למרות כי מנקודת מבטו של הצרכן הממוצע, לאפל יש נתח שוק גדול בענף הסמארטפונים, סמסונג היא שחקנית גדולה יותר. במהלך 2012 צפוי קצב המכירות של סמסונג לעלות ב-35%, מ-215 מיליון בשנה שעברה ל-290 מיליון השנה. מנגד, מכירותיה של אפל צפויים להעלות בכ-33% ועמוד על 180 מיליון.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

ההערכות האלו מכוונות לכך שסמסונג תרחיב את שליטתה בשוק ותחלוש על 33% משוק הסמארטפונים בעוד אפל תתייצב על 21%. אם אפל רוצה להגדיל את נתח השוק שלה, ההיגיון הולך לכיוון הדיווחים האחרונים – אפל צריכה מכשיר סמארטפון נוסף.

האם בקרוב נראה את הגרסא המכווצת? | צילום: רויטרס

חשוב להדגיש כי כרגע הדיווחים עדיין נחשבים בגדר דיווחים ולא זכו לאימות מגורם רשמי, אך נציין כמו כן כי בזמנו גם הדיווחים על האייפד מיני לא זכו לאישור שכזה. אך אז הדיווחים שדיברו על מכשיר טאבלט קטן וזול שיגדיל את נתח השוק של אפל בתעשיית הטאבלטים אכן התממשו.

מלבד ההשפעה העצומה שיהיה למהלך כזה בארצות הברית, הוא גם יכה בשווקים כמו סין והודו, שם עניין המחיר הוא משמעותי אף יותר. המטרה של אפל ברורה – להגדיל את נתח השוק במדינות אלו.

אך האם אין זה אומר כי הקניבליזציה בין מכשיריה השונים של אפל בעקבות השקת המיני אייפד תחזור בשנית? אין לדעת.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן