אחרי סלקום: גם פרטנר מדווחת על צניחה של 43% ברווחים

עוד בטרם כניסתן של חברות הסלולר החדשות לשוק, נראה כי הרגולציה אותה הנהיג שר התקשורת, משה כחלון, נותנת אותותיה בקופותיהן של החברות הותיקות. חברת פרטנר פירסמה הבוקר את תוצאות הרבעון הראשון שלה, לפיהן הרווח הנקי ירד ב-43% ל-146 מיליון שקלים. עוד דווח כי הכנסות החברה ירדו ב-11% ל1.57 מיליארד שקלים. עקב כך, החליטה פרטנר על הפסקת חלוקת הדיווידנדים ועל פיטוריהם של 740 עובדים.

הדיווח על הפסדיה של פרטנר מגיע כשבוע לאחר סיכום דומה בחברת סלקום. כעת, בעקבות הגדלת התחרות ונטישתם של כ- 30,000 מנויי פרטנר לטובת גולן טלקום והוט מובייל, נותרה החברה עם 3.14 מיליון לקוחות סלולר בלבד.

על פי הנתונים שפורסמו, ברבעון הראשון הסתכמה ההכנסה הממוצעת החודשית ממנוי סלולר של פרטנר ב-101 שקל, ירידה של 12% מהרבעון הקודם.


אילן בן דב, בעל השליטה בפרטנר | צילום: יוסי זלינגר
לעומת זאת נראה כי מספר דקות השימוש החודשי הממוצע של החברה דווקא עלו ב-13% ל-424. בנוסף לכך, פרטנר מדווחת גם על ירידה מההכנסות מציוד. ברבעון הראשון מכרה החברה ציוד בשווי כ-330 מיליון שקלים, ירידה של 41% מהתקופה המקבילה אשתקד.
לדברי רמי רוזן, מנהל מחלקת מחקר SELL SIDE ואנליסט טכנולוגיה וטלקום בהראל פיננסים, התחרות בענף הסלולר תמשיך לפגוע בחברות הותיקות והן תאלצנה להתאים את הוצאותיהן למצב החדש. שנת 2012 צפויה להיות קשה מאוד לכל חברות התקשורת בכלל והסלולר בפרט.
במסגרת היערכותה לתחרות מול החברות החדשות, תכנס פרטנר לשוק הטלויזיה בכבלים. החברה חשפה אתמול את תוכניתה למכור חבילות ערוצים בסכום של 80-90 שקלים בחודש במהלך ביקור של שר התקשורת במשרדיה. מטרת התוכנית החדשה היא ככל הנראה פגיעה בחברת הוט, שמכירות שירותי הטלויזיה מהווים את עיקר הכנסותיה.
לעומת פרטנר, חברת הוט מדווחת היום דווקא על עליה של 25% בהכנסותיה ברבעון הראשון של 2012, עם זאת, גם בהוט נרשמה ב-26% ברווח הנקי שהסתכם ב-59 מיליון שקלים. על פי הדיווח, גם הרווח התפעולי של החברה ירד ב-4% ל-260 מיליון שקלים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן