אחרי שלוש שנים וחצי: הירשזון משתחרר היום מהכלא

אחרי שלוש שנים וחצי יוצא היום אברהם הירשזון מהכלא. שר האוצר לשעבר, משתחרר הבוקר מכלא חרמון לאחר ריצוי שני שליש מעונשו, זאת בעקבות החלטת ועדת השיחרורים לנכות שליש בגין התנהגות טובה. 

בשנת 2009 הורשע הירשזון בגניבת למעלה מ-2 מיליון שקל מההסתדרות העובדים הלאומית ומעמותת ניל"י. בית המשפט הרשיע את הירשזון בשישה סעיפים שונים, ביניהם: קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, במרמה והפרת אמונים בתאגיד, בהלבנת הון וברישום כוזב במסמכי תאגיד. גזר דינו היה חמש שנים וחצי מאסר וכן קנס של 450 אלף שקל. 

אברהם הירשזון | צילום: רויטרס

הירשזון כיהן כשר אוצר בממשלת קדימה ברשות אהוד אולמרט ממאי 2006 עד יולי 2007. במהלך חקירתו במשטרה התברר כי במסגרת פעילותו בהסתדרות העובדים הלאומית וכן בעמותת ניל"י קיבל כספים שלא כדין, נתן הלוואה לאיש ציבור בכיר, וקיבל את ההחזר עליה בשיקים דחויים שלא נגבו. בנוסף נחשד הירשזון בשימוש שלא כדין בכספים ובמשאבים הקשורים במצעד החיים, והעסקת עובד זר ללא היתר. 

ב-2011 דחה בית המשפט העליון את ערעורו של הירשזון על הרשעתו ועל העונש שנגזר עליו. הירשזון טען כי נאלץ להסתיר את התשלומים בשל האיסור על קבלת שכר נוסף מחוץ לכנסת. בית המשפט קבע כי גרסה זו סותרת את טענותיו הקודמות של שר האוצר לשעבר. השופט אליעזר ריבלין דחה אז את טענת הירשזון כי התשלומים החודשיים שולמו לו כמעין "משכורת" בגין עבודתו בהסתדרות. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן