אחרי שנחשפה רשימת מקלטי המס: "רשות המסים תאתר את כולם"

שמותיהם של כ-400 ישראליים או חברות ישראליות מופיעים ברשימת מקלטי המס שפרסם הערב הארגון "קונסורציום בינלאומי של עיתונאים חוקרים". ברשימה נמנים, בין השאר, אנשי עסקים כמו ארקדי גאידמק, משפחת חכמי, יקיר שעשוע, יזם ההיי-טק גיא גמזו, דוד אסיא, ועוד. הרשימה המלאה נמצאת באתר www.icij.org.

"זה נושא שנמצא גבוה מאוד באג'נדה שלנו", נמסר מרשות המסים. "אנחנו נאתר את אותם ישראלים שמופיעים ברשימה כחלק מהפעילות שלנו לאיתור הכנסות ונכסים לא מדווחים". 

בארגון שפרסם את הרשימה חברים יותר מ-100 עיתונאים מעשרות מדינות, והוא הוקם ב-1997 בחסות עמותה הפועלת למען שקיפות בממשל האמריקאי. הארגון, שמושבו בוושינגטון, פרסם מאז הקמתו תחקירים בינלאומיים חוצי גבולות על סוחרי נשק, מבריחי סיגריות, דיג בלתי חוקי, הפרטת צבאות ותשתיות ועוד. אך גולת הכותרת של תחקיריו היא ללא ספק זה שעוסק במקלטי המס.


צילום: רויטרס

התחקיר, "offshore leaks" (כינוי למקלטי מס), מעורר תהודה בינלאומית עצומה. ממצאיו נידונו כבר בוועידת הפסגה של ה-8G, וזכו להתייחסות פומבית מצד ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון ומנהיגים אחרים בעולם.

בעקבות הפרסומים בכלי התקשורת בעולם התפטרו בנקאים, שרים, ופקידים בכירים, ונחשפו קרובי משפחה של מנהיגים המעורבים בהעלמות מס, עמם נמנים סגן יו"ר הפרלמנט של מונגוליה, בני משפחתו של ראש ממשלת בלגיה, מקורביו של שליט אזרבייג'אן, עוזר בכיר לנשיא צרפת, בנו של נשיא קוריאה לשעבר, בנו של הרודן פרדיננד מרקוס ששלט בפיליפינים עד שנות ה-90, ועוד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן