אחרי 18 מיליון הורדות: אפל חסמה את הפריצה לאייפון 5 ולאייפד 3

43 ימים אחרים אחרי שהאייפון 5 נפרץ, סגרה אפל שוב את כל הדלתות. הגרסה האחרונה של מערכת ההפעלה iOS ששחררה אתמול לשוק ענקית האלקטרוניקה – גרסה 6.1.3, כוללת עדכון שמונע את השימוש בכלי הפריצה Evasion, אשר מאז חודש פברואר הפך לפופולרי ביותר אי פעם בפריצה לאייפונים.

דיוויד ואנג, אחר מארבעת ההאקרים אשר פיתחו את הפריצה, מאשר כי העדכון החדש מתקן את הבאג אשר סייע להם לפרוץ את המכשיר. למעשה, במסמך המצורף לעדכון כותבת אפל כי היא תיקנה מספר באגים, ומודה להאקרים מאחורי הפריצה על שעזרו לחברה לגלות את החולשות.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


רוצים לשמור על הפריצה? כדאי שלא תשדרגו את מערכת ההפעלה | צילום: רויטרס

בשישה השבועות מאז שוחררה הפריצה, הורידו את התוכנה קרוב ל-18 מיליון מכשירים שכבר נפרצו באמצעותה, לפי מידע של ג'יי פרימן, מפתחתוכנת סידיה, המותקנת על כל מכשיר חדש אשר נפרץ. פרימן מנה 18.2 מיליון מכשירים ייחודיים שהריצו את מערכת iOS 6 וביקרו בסידיה, כולל 13.8 מיליון אייפונים, 3.4 מיליון אייפדים ו-1.1 מיליון אייפוד טאץ'. המספרים הללו גדולים משמעותית מפריצות קודמות של המכשיר, בהן השתמשו כשני מיליון מכשירים.

מלבד חסימת הפריצה, העדכון מתקן גם באג במערכת ההפעלה אשר אפשר למשתמשים לעקוף את הגנת הסיסמא במכשיר תוך שימוש בפונקציית שיחת החירום.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן